11 bit studios ma się dobrze. Polskie studio ogłasza dwa nowe projekty

1 tydzień temu
Zdjęcie: /materiały prasowe


11 bit studios wkracza w nowy etap - studio ogłasza prace nad dwiema nowymi grami i zmiany w strategii wydawniczej. Pomimo wyzwań, sytuacja finansowa pozostaje stabilna. Nie ma w planach emisji akcji.


W skrócie:
Po zakończeniu Projektu 8 studio rozpoczęło prace nad dwoma nowymi tytułami - mniejszym, zaplanowanym na 2027 rok, i większym, którego produkcja potrwa około czterech lat.Pomimo wyzwań branżowych i przesunięć premier, 11 bit studios nie planuje emisji akcji. Opiera się na stabilnym cash-flow i rosnącym portfolio.The Alters zadebiutuje w 2025 roku, a studio zapowiada zmiany w segmencie wydawniczym oraz kolejne produkcje.


11 bit studios, jedno z najbardziej rozpoznawalnych polskich studiów deweloperskich, ogłosiło rozpoczęcie prac nad dwiema nowymi grami. Pierwszy projekt, mniejszy, rozwijany przez 25-osobowy zespół, ma zostać wydany w 2027 roku. Produkcja drugiej, znacznie większej gry jest przewidziana na okres około czterech lat. Oba projekty znajdują się w tej chwili na wczesnym etapie produkcji.Reklama


Jak podkreśla prezes 11 bit studios, Przemysław Marszał, studio znajduje się w dobrej sytuacji finansowej, która pozwala kontynuować rozwój nowych tytułów bez konieczności emisji akcji.


Wyboista droga do sukcesu


Rok 2024 był dla studia pełen wyzwań. Zamknięcie Projektu 8 - ambitnego tytułu przypominającego rozgrywką Plague’s Tale - to decyzja, która wynikała z nierozwiązanych problemów z produkcją, rosnącego budżetu i zmieniających się realiów rynkowych. "Tego typu gry nie mają dziś łatwo" - przyznaje Marszał.
Jednocześnie premiera gry The Alters została przesunięta na 2025 rok, aby dopracować elementy gameplayu i uczynić tytuł bardziej przystępnym. Studio ma ambitne plany związane z tą grą, której rozwój już przynosi pozytywne efekty.


Stabilność finansowa i nowe strategie


Pomimo trudności, 11 bit studios utrzymuje stabilny cash-flow, za pomocą którego może realizować długoterminowe cele. Portfolio gier, takich jak Frostpunk 2, Indika oraz Moonlighter 2, generuje stabilne przychody. Studio zamierza dalej rozwijać swoje podejście do segmentu wydawniczego, o czym więcej dowiemy się podczas dorocznej konferencji inwestorskiej w 2025 roku.
Frostpunk 2 co prawda spotkał się z mieszanymi recenzjami graczy po premierze, ale osiąga wyniki sprzedażowe powyżej oczekiwań. Kolejne aktualizacje, takie jak patch 1.3, mają uczynić grę jeszcze bardziej atrakcyjną dla szerokiego grona odbiorców, w tym rynku azjatyckiego.
11 bit studios zapowiada także rozszerzenie swojego portfolio wydawniczego. Wśród nowych tytułów znajdzie się między innymi sequel Moonlightera, który zadebiutuje w 2025 roku, oraz kolejna, jeszcze nieujawniona gra.
Idź do oryginalnego materiału