11 bit studios odnotowało 48,02 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 2,66 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 58,43 mln zł wobec 2,3 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 75,9 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 9,5 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 47,55 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 106,66 mln zł w porównaniu z 34,28 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 58,04 mln zł wobec 1,66 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Kluczowe znaczenie dla wyników 11 bit studios za I-III kwartał 2024 roku miała premiera gry „Frostpunk 2”, która miała miejsce 20 września 2024 roku (w wersji na komputery PC), podano.
„Do końca września sprzedaliśmy 441 tys. kopii gry, uwzględniając zwroty, przy czym aż 53,7%. fanów wybrało wersję Deluxe, z której część przychodów będzie rozpoznawana w czasie wraz z premierami kolejnych płatnych dodatków, które ta wersja zawiera” – powiedział prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.
Dodał, iż do 14 listopada sprzedaż powiększyła się do 511 tys. sztuk. (48,7% wersja Deluxe).
Blisko 25% kupujących „Frostpunka 2” (do 30 września) stanowili fani z Chin (obecnie wskaźnik ten wynosi 24,2%). 18,2% kopii „Frostpunka 2” trafiło do graczy ze Stanów Zjednoczonych (18,5%) a 7,1% do fanów z Niemiec (7,2%). Dla Polski wskaźniki w obu przypadkach wynosiły po 2,9%. Bardzo dobra sprzedaż „Frostpunka” w pre-orderach i solidna sprzedaż okresie okołopremierowym (mimo rozczarowujących ocen wystawianych przez graczy) sprawiła, iż przychody z tego źródła, uzupełnione o część płatności od Microsoftu z tytułu udostępnienia produkcji w usłudze GamePass, wyniosły prawie 52,33 mln zł, czyli odpowiadały za 49,1% przychodów spółki ogółem w okresie I-III kwartału 2024 roku. Ich uzupełnieniem była „bardzo dobra” sprzedaż pierwszej części gry z uniwersum „Frostpunk”, w tym płatnych dodatków i produktów towarzyszących, np. gry planszowej czy ścieżki dźwiękowej, a także sprzedaż gier z wydawnictwa – podkreśla Marszał. Przypomina, iż w ostatnich kwartałach portfolio sprzedażowe wydawnictwa powiększyło się o gry: „The Invincible”, „The Thaumaturge”, „INDIKA” oraz „Creatures of Ava”.
„Łącznie, sprzedaż gier z wydawnictwa odpowiadała w tym roku za 26%, czyli 27,62 mln zł, przychodów 11 bit studios” – dodał.
Marszał zapowiedział, iż w kolejnych kwartałach spółka chce skupić się na poprawie jakości rozgrywki „Frostpunka 2”, tak aby gra jeszcze lepiej odpowiadała na oczekiwania fanów świata „Frostpunka”, jak i nowych graczy.
„Zaadresowanie ich uwag, dokonywane poprzez wypuszczanie kolejnych update’ów jak i znaczących rozszerzeń do gry, a także w dalszej kolejności płatnych dodatków, przy wsparciu działań marketingowych, pozwoli zagwarantować długi cykl życia i monetyzacji gry, tak jak ma to miejsce z pierwszą grą z tego uniwersum” – wskazał prezes.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”. Prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego wydała m.in. „Moonlighter” i „Children of Morta”. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.
Źródło: ISBnews