11 bit studios zdecydowało o zamknięciu projektu produkcji gry o kodowej nazwie „Projekt 8” ze względu na brak perspektyw osiągnięcia satysfakcjonującej przez spółkę stopy zwrotu na projekcie, podała spółka. Wartość bilansowa projektu, według stanu na 30 września br. wynosiła 48 432 077,9 zł. Zamknięcie „Projektu 8” wiązało się będzie z koniecznością utworzenia odpisu na niezakończone prace rozwojowe w kwocie zbliżonej do wartości bilansowej, co obciąży wyniki za 2024 r., podano także.
„Zamknięcie 'Projektu 8′ wiązało się będzie z koniecznością utworzenia odpisu na niezakończone prace rozwojowe, który obciąży wyniki spółki za bieżący rok obrotowy. Jego ostateczna wysokość będzie znana po dokonaniu przeglądu aktywów wytworzonych w związku z Projektem. Zamknięcie Projektu wiązało się też będzie z redukcją części zespołu projektu. Skala redukcji zespołu nie podlega Ustawie z dnia 13 marca 2023 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. 2024 poz. 61)” – czytamy w komunikacie.
„Projekt 8” to jeden z projektów wewnętrznych 11 bit studios, przy którym, według stanu na koniec września 2024 roku, pracowało 37 osób. Prace nad grą ruszyły jeszcze w 2018 roku i pochłonęły, do końca września bieżącego roku, przeszło 48,4 mln zł, wskazano w materiale.
„Idea 'Projektu 8′, który miał być naszym pierwszym tytułem dedykowanym dla graczy konsolowych, była bardzo ambitna i obiecująca, ale powstała w zupełnie innych realiach rynkowych, gdy tytuły z mocnym naciskiem na scenariusz i opowiadanie historii były popularniejsze” – skomentował prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.
Przyznał, iż zmieniające się otoczenie rynkowe nie było jedynym powodem zamknięcia „Projektu 8”.
„Przechodziliśmy z 'P8′ wzloty i upadki. Mieliśmy, szczególnie w okresie pandemii Covid-19 problemy z ustabilizowaniem zespołu deweloperskiego, ale prace szły cały czas do przodu. Widzieliśmy skok jakościowy w wielu miejscach, ale część prac rozwojowych i aspektów gry przez cały czas stwarzała problemy po kolejnych iteracjach. Równocześnie łapaliśmy opóźnienia. To z milestone’u na milestone zwiększało budżet projektu” – wskazał prezes.
Jednak bezpośrednią przyczyną, z powodu której 11 bit studios zdecydowało się właśnie teraz zamknąć produkcję „Projektu 8” była ocena sytuacji projektu po ostatnim milestonie.
„Zarząd weryfikując projekt zawsze bierze pod uwagę postęp w developmencie gry, w tym opinie wewnętrzne i badania zewnętrzne. Analizuje otoczenie rynkowe, oraz potencjał sprzedażowy i marketingowy gry” – powiedział Marszał.
Okazało się, iż część problemów z samą grą przez cały czas nie była rozwiązana i niezbędne jest kolejne wydłużenie harmonogramu produkcji a zatem i dalsze zwiększenie budżetu gry, dodał.
„Zaniechanie produkcji 'Projektu 8′ będzie wiązało się z koniecznością dokonania przez Spółkę odpisu na niezakończone prace rozwojowe. Ze wstępnych analiz wynika, iż kwota odpisu może być zbliżona do wartości bilansowej 'Projektu 8′, która na koniec września wynosiła 48,4 mln zł” – czytamy w komunikacie.
„Jesteśmy w trakcie audytu aktywów wytworzonych na potrzeby 'Projektu 8′ pod kątem ich wykorzystania w innych projektach. Widzimy przestrzeń, iż niektóre z nich znajdą zastosowanie w innych miejscach” – wskazał prezes.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.
Źródło: ISBnews