33 dni po premierze Clair Obscur: Expedition 33 osiąga 3,3 miliona sprzedanych kopii gry

1 tydzień temu
Zdjęcie: 33 dni po premierze Clair Obscur: Expedition 33 osiąga 3,3 miliona sprzedanych kopii gry


W 33 dni od konsolowej premiery grę Clair Obscur: Expedition 33 kupiło już 3 miliony graczy.

Firma Sandfall Interactive ogłosiła, iż ​​jej debiutancka gra RPG Clair Obscur: Expedition 33 osiągnęła sprzedaż 3,3 miliona egzemplarzy w ciągu 33 dni od premiery. Warto pamiętać, iż tytuł trafił do Xbox Game Pass. Więc miliony graczy niekoniecznie musiały go kupić, aby sprawdzić grę bez tej usługi. Dla małego zespołu, takiego jak Sandfall Interactive, to z pewnością wymarzony (wymalowany!) start dla swojej debiutanckiej gry.

Thirty-three days ago, we released Clair Obscur: Expedition 33.

Since then, we’ve sold 3.3 million copies.

Seriously. As of today.
We couldn’t make that up.

Another entry on the long list of surreal moments that your support has made real. Thank you ALL.

Tomorrow comes. pic.twitter.com/OclgkZAtgP

— Clair Obscur: Expedition 33 (@expedition33) May 27, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 zbiera świetne recenzje i śmiało aspiruje do miana gry roku. Na Metacritic 93 punkty ma wersja na konsole Xbox Series X/S oraz 92 na PS5. To przełożyło się na świetną sprzedaż, w pierwsze 24 godziny grę kupiło pół miliona graczy. W 72 godziny od premiery liczba ta zwiększyła się do okrągłego miliona. Warto to docenić, tym bardziej iż sporo graczy może w ten tytuł zagrać z usługi Xbox Game Pass. o ile chodzi o SteamDB, to na PC odnotowano ponad 145.000 jednocześnie grających graczy. Należy również wspomnieć, iż gra na konsolach kosztuje zaledwie 219 zł.

Opis gry

Gracze odkryją świat fantasy inspirowany Francją okresu belle époque, w którym stawią czoła potężnym wrogom. W tej wywodzącej się z gatunku JRPG grze walkę turową wzbogacają działania w czasie rzeczywistym. Będziemy mogli tworzyć dla swojej ekspedycji wyjątkowe konfiguracje, pasujące do naszego stylu gry. Zdecydujemy o doborze sprzętu, statystykach, umiejętnościach oraz synergiach poszukiwaczy. W trakcie walki możemy wykonywać uniki, parowania i kontry w czasie rzeczywistym. Do tego łączyć serie ataków, aby celować w słabe miejsca wrogów dzięki systemu swobodnego celowania.

Gra zadebiutowała 24 kwietnia na konsolach PS5, Xbox Series X|S, Xbox Game Pass i PC.

Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.

Idź do oryginalnego materiału