Activision „w tajemnicy” wyłączyło dobieranie graczy oparte na umiejętnościach w Call of Duty i „okazało się, iż wszyscy tego nienawidzą”

humanmag.pl 1 miesiąc temu

Badacze z Activision potajemnie wyłączyli dobieranie graczy oparte na umiejętnościach w trybie wieloosobowym Call of Duty i „okazało się, iż wszyscy tego nienawidzili”.

Wydawca „Call of Duty” opublikował niedawno obszerny, 25-stronicowy dokument, w którym szczegółowo opisuje dobieranie graczy w oparciu o umiejętności (SBMM), czasami kontrowersyjny system, który powinien łączyć graczy w lobby dla wielu graczy z przeciwnikami o podobnym poziomie umiejętności. Firma stwierdziła, iż ​​w interesie wszystkich leży utrzymanie SBMM w nienaruszonym stanie.

The Artykuł „Seria kojarzeń: Rola umiejętności w kojarzeniu” potwierdza, iż ​​„chociaż umiejętności są jednym z wielu czynników w dobieraniu graczy, nie są one siłą napędową systemu dobierania graczy w Call of Duty”. Chociaż w trakcie procesu badawczego, kiedy Activision „potajemnie wyłączyło SBMM z biegiem czasu i monitorowało przechowywanie”, wydawało się, iż tak jest. „wszyscy tego nienawidzili, było więcej odwołań, mniej czasu w grę i więcej negatywnych niepowodzeń”.

„Chociaż gra z lepszymi przeciwnikami może z czasem zachęcić graczy do stania się lepszymi, jak wykazały nasze testy, znacznie słabsze wyniki w meczach prawdopodobnie spowodują, iż gracze opuszczą trwające mecze lub w ogóle nie zagrają w trybie wieloosobowym” – wyjaśnia Activision .

Wszystko wskazuje na to, iż SBMM pozostanie z nami na dłużej, ponieważ Activision wierzy, iż większość graczy będzie w stanie wykorzystać „wszystkie elementy projektu gry Call of Duty w podstawowym trybie dla wielu graczy” z włączoną funkcją SBMM. Osobno wydawca rozważa „jednordzeniową playlistę dla wielu graczy, która nie uwzględnia umiejętności jako czynnika przy dobieraniu graczy”, chociaż „testy historyczne pokazują, iż gracze o niskich i średnich umiejętnościach prawdopodobnie nie uczestniczyliby w takiej playliście”.

Activision zauważyło, iż SBMM tworzy gry, w których „gracze mogą wnieść znaczący wkład do swojego zespołu, nie tylko poprzez zwycięstwa, ale także poprzez własne osobiste rekordy i osiągnięcia”. gier typu Blowout”, co zwykle powoduje, iż gracze rezygnują w połowie gry, co „negatywnie wpływa na wrażenia z gry dla graczy na każdym poziomie umiejętności”. Gra przeciwko drużynie, która upada, a potem gwałtownie upada, poddaje się – i to jest adekwatnie jeszcze mniej zabawnie jest być po drugiej stronie. Activision rozważa podobne eksperymenty jeszcze w tym roku, więc nie jest to jeszcze zamknięta sprawa.

Activision Blizzard podobno już pracuje nad grami wyposażonymi w sztuczną inteligencję i po cichu sprzedała mikrotransakcję generowaną przez sztuczną inteligencję w Call of Duty: Modern Warfare 3.

Cotygodniowe podsumowania, historie społeczności, które kochasz i nie tylko

Idź do oryginalnego materiału