Aktor Genshin Impact wyjaśnia, dlaczego wzywają Hoyoverse

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Ten Wpływ Genshin społeczność w ostatnich tygodniach głośno mówiła o wybielaniu postaci. Teraz jeden z anglojęzycznych aktorów głosowych krytykuje grę za „koloryzm”.

13 lipca na platformach mediów społecznościowych, takich jak X i TikTok, wybuchła fala krytyki ze strony fanów, gdy firma wypuściła zwiastun filmu Natlannowy region inspirowany prekolumbijską Ameryką Łacińską i Afryką Zachodnią, a jego bohaterowie mieli jasną lub białą skórę. Niektórzy Obsada z Aktorzy głosowi mówiący po angielsku mieć teraz dołączył do fanów mówiąc, iż Hoyoverse musi zostać pociągnięte do odpowiedzialności za reprezentację w grze. Jeden aktor głosowy, który chciał pozostać anonimowy z powodu obaw o odwet ze strony Hoyoverse, udzielił ekskluzywnego wywiadu Polygonowi na temat powodów, dla których teraz zabierają głos.

„Kiedy jakiś problem dotyczy czyjegoś pochodzenia kulturowego i jest tak rażąco przeinaczony, jak przywłaszczanie sobie bogów etnicznych, łatwiej to zauważyć” – powiedział aktor portalowi Polygon za pośrednictwem DM.

Obraz: Hoyoverse przez Polygon

Od czasu wydania Hoyovers Wpływ Genshin w 2020 roku twórcy dodali do gry kilka regionów inspirowanych różnymi kulturami. Krytycy twierdzą, iż sposób, w jaki zespół programistów tworzący te regiony w dużej mierze opierał się na stereotypachszczególnie w przypadku regionów takich jak zamieszkana przez samurajów kraina Inazuma i mgliste bazary Sumeru.

Krytyka Wpływ Genshinportretowanie ludzi i kultur jest od dawnaJednak po premierze Sumeru w 2022 r. w całej społeczności wzrosły napięcia, a fani twierdzili, iż film ten esencjalizuje kultury Azji Południowo-Zachodniej i Afryki Północnej (SWANA).

„Chciałbym być bardziej świadomy tych problemów na przykład podczas premiery Sumeru” – napisał aktor głosowy. „Pozytywnej i wiernej reprezentacji SWANA, szczególnie w tak fajnych i znanych grach wideo jak ta, bardzo brakuje. Wielu moich znajomych ze SWANA narzeka na małą liczbę ról dostosowanych do ich pochodzenia i na to, jak często te role są obraźliwie stereotypowe.

„Wcześniejsze problemy z reprezentacją tego typu zostały mi przedstawione niedługo po tym, jak po raz pierwszy zabrałem głos [about Natlan]i jestem wdzięczny za wiedzę i odpowiedzialność ze strony fanów, chociaż jestem rozczarowany ciągłym zachowaniem firmy”.

Obraz: Hoyoverse przez Polygon

Aktorzy głosowi zajmują szczególne miejsce pomiędzy Hoyoverse a fanami, którzy grają w tę grę. Chociaż aktorzy głosowi nie są zatrudnieni wewnętrznie przez Hoyoverse i pracują jako kontrahenci, pełnią oni rolę front-front dla fandomu i często wchodzą w interakcje z fanami na konwentach, za pośrednictwem transmisji na Twitchu i na innych platformach społecznościowych. Aktor, który rozmawiał z Polygon, powiedział, iż uważają, iż ważne jest, aby zabierać głos.

„Wypowiadanie się jako osoba z platformą pozwala innym ludziom wiedzieć, iż ich głosy również mogą być słyszane; iż mamy ich plecy i będziemy mówić głośno, gdy poczują, iż nie mogą. Platforma nie ma sensu, jeżeli nie wejdziesz na nią i nie wykorzystasz jej dla dobra. Ludzie oczekują, iż POC będą się cały czas poddawać. Oczekują, iż będziemy posłuszni i podporządkowani”.

Według aktora, gdy osoby kolorowe są „głośne”, może to być postrzegane jako „rażące” i niektórzy mogą oczekiwać, iż osoby zmarginalizowane „ucichną”. Reprezentacja ma znaczenie, powiedzieli — szczególnie w niezwykle popularnych grach wideo, takich jak Wpływ Genshin.

„Te problemy dotyczą każdego kraju na świecie. Koloryzm jest bardziej powszechny, niż nam się wydaje. jeżeli nasze głosy jako aktorów głosowych nie mogą nic zmienić, przynajmniej zostaliśmy wysłuchani” – powiedzieli.

Aktorzy głosowi, którzy nie byli świadomi problemów z niektórymi postaciami, nie wyrządzili żadnej krzywdy, powiedział aktor, dodając, iż fani nie powinni wypowiadać się przeciwko tym aktorom. Chociaż powiedzieli, iż mają nadzieję, iż ci aktorzy staną w solidarności z tymi, którzy poruszają kwestie takie jak dyskryminacja ze względu na kolor skóry w grach.

„Jest rok 2024 i spodziewam się, iż w przyszłości wszyscy w branży rozrywkowej będą wykazywać się większą solidarnością. […] Integralność ma duże znaczenie. Razem jesteśmy silniejsi”, powiedzieli.

Przedstawiciel Hoyoverse odpowiedział na prośbę Polygon o komentarz, iż firma na chwilę obecną nie ma nic do przekazania.



Source link

Idź do oryginalnego materiału