Dowódcy! W związku z wprowadzaniem aktualizacji serwer będzie niedostępny
Odbierzcie swój darmowy okręt!
Możecie odebrać gwarantowaną nagrodę w postaci okrętu VIII poziomu z drzewa technologicznego, jeżeli nie graliście w trakcie tego wydarzenia. jeżeli jednak aktywnie braliście udział w ekspedycji, to macie szansę na okręt X poziomu z drzewa technologicznego i jeszcze trochę dodatkowych nagród.
Czas zaprezentować ostatnie pozycje na liście możliwych do zdobycia okrętów — VIII Harbin i X Gouden Leeuw!
Nadal macie czas na wypełnienie specjalnych łańcuchów misji i zgromadzenie wystarczającej liczby żetonów ekspedycji, by ulepszyć swój prezent.
Począwszy od 1 grudnia, zalogujcie się do gry, by zgarnąć swój świąteczny prezent! jeżeli wybierzecie okręt, który macie już w porcie, otrzymacie rekompensatę w postaci wolnych PD.
Odbierzcie swój prezent świąteczny
Cuda Arktyki
W oczekiwaniu na nadejście nowego roku przygotowaliśmy dla Was specjalne aktywności, więc możecie być pewni, iż aktualizacja 13.11 przysporzy Wam masę prezentów.
Port Nordlyshavn
Aktualizacja 13.11 zabiera nas do nowego, interaktywnego portu ze świąteczną choinką, która tylko czeka, by ją przystroić.
Walczcie w bitwach, by zdobywać ozdoby świąteczne — gdy Wasza kolekcja świątecznych świecidełek na choince będzie się zwiększać, odblokowywać będziecie tematyczne nagrody! Przystrojenie choinki 10 ozdobami zapewni Wam 1 dzień konta premium World of Warships, 1 stały kamuflaż Zimowe wstążki i 1 kontener Prezent od Mikołaja. jeżeli uda się Wam zebrać wszystkie unikalne ozdoby, zdobędziecie 1 stały kamuflaż Noworoczne niebo, 3 kontenery Więcej węgla i flagę „Przy kominku”.
Kalendarz adwentowy
Jeśli choinka jest tym, co rozpali w Was świątecznego ducha, to kalendarz adwentowy — który zastąpi nagrody za codzienne logowanie w grudniu — sprawi, iż zapłonie on żywym ogniem!
Od 1 do 25 grudnia możecie otwierać po jednej karcie kalendarza i odbierać skryte wewnątrz prezenty. Nie martwcie się, jeżeli przegapicie jakiś dzień – przez cały czas możecie nadrobić zaległości. Pamiętajcie jednak, aby odebrać brakującą nagrodę następnego dnia, bo inaczej przepadnie ona na zawsze. Finałowa nagroda, którą odblokujecie 25 grudnia, jest nieco odmienna i można ją odebrać do 31 grudnia, dzięki czemu będziecie mieć wystarczająco dużo czasu, by strawić wszystkie świąteczne pyszności, zanim znów zasiądziecie do komputerów! Zwykły kalendarz codziennego logowania powróci 1 stycznia.
Świąteczne nagrody
Czym byłyby święta bez świątecznych nagród? Nie lubimy rozczarowywać, więc one powrócą i będą działać na takich samych zasadach, jak podczas wydarzenia z okazji naszej 9. rocznicy.
Świąteczne nagrody będą dostępne dla wszystkich okrętu poziomu V i wyższych w Waszym porcie. Aby otrzymać okolicznościową nagrodę dla konkretnego okrętu, będziecie musieli zdobyć określoną liczbę skumulowanych bazowych PD w dowolnym typie bitwy. Każdy okręt zapewnia jedną okolicznościową nagrodę.
Więcej o mechanice okolicznościowych nagród przeczytacie tutaj.
Nie musicie grać każdym okrętem osobno, by zdobyć nagrody — wystarczy wypełnić powtarzalną misję kumulującą, której celem jest zdobycie 1000 bazowych PD. Liczba dodatkowych nagród, które można zdobyć za każde ukończenie, zależy bezpośrednio od rozmiaru Waszej floty, ale powinno to sprawić, iż łatwiej będzie odebrać wszystkie nagrody zarówno dowódcom z mniejszymi flotami, jak i kolekcjonerom okrętów.
Jeśli zdobędziecie więcej niż 1000 bazowych PD przed końcem bitwy (lub kilku bitew), wszelkie „pozostałości” automatycznie wliczą się do następnej iteracji tej misji.
Generalnie oznacza to, iż choćby po zagraniu konkretnym okrętem i zdobyciu jego okolicznościowej nagrody przez cały czas możecie nim grać, żeby zdobyć dodatkowe nagrody dla innych okrętów w swoim porcie.
Możecie wymienić atesty okolicznościowe w specjalnej kategorii w Zbrojowni, aby zdobyć następujące nagrody:
1 kontener Prezent od Mikołaja | 1 atest okolicznościowy |
1 kontener Ogromny prezent od Mikołaja | 5 atestów okolicznościowych |
375 000 kredytów | 1 atest okolicznościowy |
Iskrzące zmiany w kontenerach od Mikołaja
Przy wprowadzeniu aktualizacji 13.11 tradycyjnie powracają kontenery od Mikołaja — tym razem w ulepszonej postaci!
Przede wszystkim teraz będą tylko dwa rodzaje świątecznych kontenerów: Prezent od Mikołaja i Ogromny prezent od Mikołaja. To właśnie te dwa zawsze były najbardziej przez Was cenione.
Poprawiliśmy też ich zawartość, usuwając 23 okręty i dodając 18 niedawno wprowadzonych, co daje łącznie 145 okrętów (w porównaniu do 150 z ubiegłego roku).
Ponadto, wprowadziliśmy nową nagrodę, która może znajdować się w kontenerach od Mikołaja: kontener Złoty prezent. Zawiera on szereg wartościowych nagród, takich jak punkty badawcze, stal, unikalne jednorazowe premie i oczywiście okręty — Chikuma II oraz nowe okręty Prins van Oranje i Georg Hoffman, w tym ich złote wersje!
Szanse na wylosowanie przedmiotów z tych kontenerów znajdziecie na podlinkowanej stronie, gdy aktualizacja wejdzie w życie.
W tym roku kontenery od Mikołaja są nowe i będą miały własne liczniki gwarantowanej zawartości, niezwiązane z kontenerami Mikołaja z ubiegłego roku.
Efekt zniszczenia przeciwnika
Kontynuujemy jazdę świątecznego ekspresu, dodając trzy nowe efekty zniszczenia przeciwników, rozbudowując tym samym nową funkcję, którą niedawno dodaliśmy do gry!
Będą działały bardzo podobnie do efektu wprowadzonego w aktualizacji 13.10, ale wprowadzą odrobinę świątecznego klimatu! Możecie wyposażyć się w efekt zniszczenia przeciwnika dla konkretnych posiadanych okrętów, by zmienić wygląd eksplozji wrogich jednostek w grze, gdy to Wy poślecie je na morskie dno!
Napawajcie oczy Lawiną, Kalejdoskopem motyli i Okolicznościowymi fajerwerkami! Znajdziecie je w przepustce wydarzenia i w Zbrojowni.
Przepustka wydarzenia: wschód i zachód
Aktualizacja 13.11 wprowadza dwa rozdziały tematycznej przepustki wydarzenia, z których każdy poświęcony będzie jednemu z dwóch badaczy, których poznaliście w poprzednich aktualizacjach — Li Wei i Olafowi Lundgrenowi.
Każdy rozdział trwa 3 tygodnie, zawiera 25 poziomów i funkcjonuje jako osobna przepustka wydarzenia. Gdy pierwszy rozdział dobiegnie końca, nie będziecie mogli go już wypełnić.
Sprawiliśmy, iż zarówno codzienne, jak i tygodniowe misje będą prostsze i umieściliśmy główne nagrody w połowie linii postępu.
Cena za odblokowanie drugiej linii postępu jest taka sama jak w poprzednim roku i wynosi 3500 dublonów za każdą przepustkę wydarzenia.
Rozdział 1: Zew przygody
Pierwszy rozdział jest poświęcony Li Wei i to ta dowódczyni z indywidualnym dubbingiem znajduje się na liście nagród pierwszej linii postępu. Umieściliśmy tam również efekt zniszczenia przeciwnika Kalejdoskop motyli, naszywkę Gorliwa badaczka i trochę kontenerów Prezent od Mikołaja.
Druga linia postępu oferuje flagę Zew przygody, stały kamuflaż Na wschód, kontenery Prezent od Mikołaja i 1 kontener Ogromny prezent od Mikołaja. Klejnotem w koronie drugiej linii postępu jest VII Teng She w okolicznościowym stałym kamuflażu!
Rozdział 2: Echa przeszłości
Drugi rozdział jest poświęcony Olafowi Lundgrenowi.
Pierwsza linia postępu nagrodzi Was naszywką Polarne wyzwanie, dowódcą Olafem Lundgrenem z indywidualnym dubbingiem, efektem zniszczenia przeciwnika Lawina i kontenerami Prezent od Mikołaja.
Wśród nagród drugiej linii postępu znajdziecie flagę Echa przeszłości, stały kamuflaż Na zachód, kontenery Prezent od Mikołaja i 1 kontener Ogromny prezent od Mikołaja. VII Lugdunum ze zmrożonym stałym kamuflażem jest główną nagrodą drugiej linii postępu.
Podzielimy się wszystkimi szczegółami dotyczącymi przepustki wydarzenia w późniejszej publikacji.
Niord i Kalmar w stoczni w Hamburgu
Detonacje to przeszłość
Mamy wieści, które mogą Was ucieszyć — mechanika detonacji magazynu zostaje usunięta z gry w aktualizacji 13.11!
- Sygnał Juliet Charlie zostanie usunięty z gry i zastąpiony przez sygnał Charlie Kilo, który zapewni przyzwoitą premię i dodatkowe korzyści dla wszystkich klas okrętów.
- Nowy sygnał ma następujące parametry: +5% PW okrętu i +2,5% PW eskadry.
- Graczom, którzy posiadają sygnały Juliet Charlie, wymienimy je w stosunku 1:1 na sygnały Charlie Kilo, gdy aktualizacja zostanie wprowadzona.
- Sygnał Juliet Charlie zostanie też usunięty z różnych form dystrybucji: misji bojowych, kontenerów, kodów bonusowych itd.
- Ulepszenie Modyfikacja magazynu 1 zostanie za darmo zdemontowane i usunięte z gry, za co przyznamy pełną rekompensatę w kredytach.
- Sygnały India X-Ray i Juliet Whiskey Unaone mają w tej chwili efekt zwiększający ryzyko wybuchu magazynu o 5%. Efekt ten zostanie usunięty.
Patrole klanowe
Dla wszystkich graczy klanowych przygotowaliśmy nową ekscytującą, tymczasową aktywność, która skłoni Was do wspólnego wyruszenia na morze i wzmocnienia więzi.
Możecie wybrać typ bitwy dla patroli i zdobywać nagrody za samą grę. jeżeli gracie w dywizjonie, otrzymacie jeszcze więcej premii takich jak kredyty, sygnały, ropę, węgiel, elitarne PD dowódcy, stal i kontenery premium Dalekie podróże!
Wszystkie szczegółowe informacje na temat tej aktywności znajdziecie w osobnym artykule.
Bitwy asymetryczne powróciły
Zachowamy je w dokładnie takim samym kształcie jak ostatnio.
Wysłuchaliśmy Waszych próśb i je spełniliśmy — z euforią oznajmiamy, iż bitwy asymetryczne powracają w aktualizacji 13.11. Przygotujcie swoje okręty z poziomów VI–X i superokręty do bitew przeciw armadzie botów!
Dokładne informacje na temat bitew asymetrycznych opublikujemy w osobnym artykule.
Bitwy klanowe
Aktualizacja 13.11 wprowadza 28. sezon bitew klanowych.
Format: 7 na 7, okręty X poziomu i superokręty.
Informacje o ograniczeniach dot. okrętów i mapach znajdziecie w następującym artykule na Blogu deweloperówg i w kliencie gry.
Potyczki
W aktualizacji 13.11 pojawi się pięć potyczek w różnych formatach.
- 3 na 3; niszczyciele, krążowniki i pancerniki X poziomu
- Nie więcej niż 2 krążowniki i 1 niszczyciel na drużynę
- Dywizjony złożone z maksymalnie 3 graczy
- 6 na 6; niszczyciele, krążowniki i pancerniki VIII poziomu
- Nie więcej niż 4 pancerniki, 3 krążowniki i 2 niszczyciele na drużynę
- Dywizjony złożone z maksymalnie 3 graczy
- Dostępne tylko w trybie Epicentrum
- 5 na 5; niszczyciele, krążowniki, pancerniki i lotniskowce X poziomu
- Nie więcej niż 3 pancerniki, 2 krążowniki, 2 niszczyciele i 1 lotniskowiec na drużynę
- Dywizjony złożone z maksymalnie 5 graczy
- 6 na 6; niszczyciele, krążowniki i pancerniki IX poziomu
- Nie więcej niż 4 pancerniki, 3 krążowniki i 2 niszczyciele na drużynę
- Dywizjony złożone z maksymalnie 3 graczy
- Dostępne tylko w trybie Epicentrum
- 4 na 4; niszczyciele, krążowniki, pancerniki i okręty podwodne X poziomu
- Nie więcej niż 3 pancerniki, 2 krążowniki, 2 niszczyciele i 1 okręt podwodny na drużynę
- Dywizjony złożone z maksymalnie 4 graczy
Zbrojownia
Czas wykazać się determinacją! Wydarzenie Stalowa wola powraca do Zbrojowni wraz z pięcioma nowymi okrętami i przywraca jednocześnie zakładkę Morska społeczność.
Stalowa wola: pięć nowych okrętów i niezliczone kamuflaże
W trakcie aktualizacji 13.11 i w pierwszych 2 tygodniach aktualizacji 14.0 odbędzie się nowa odsłona wydarzenia Stalowa wola, więc wykorzystajcie okazję do zdobycia nowego okrętu lub stałego kamuflażu.
W tej odsłonie napotkacie zestawy z okrętami X G. Hoffmann, X Prins van Oranje i IX Chikuma II— dostępnymi tylko w trakcie tego wydarzenia — a także X Archerfish i X Shinano, które będą na stałe dostępne w Zbrojowni po zakończeniu wydarzenia.
Aby jeszcze bardziej osłodzić tę ofertę, możecie skorzystać z kuponu dającego 15% zniżki na pierwszy okręt, który zechcecie kupić.
Poniżej zamieszczamy pełną listę przedmiotów, które można kupić — zachęcamy, byście rzucili na nią okiem.
Zestawy z okrętami
- Poziom X (z dowódcą z 3 punktami umiejętności, miejscem w porcie, pamiątkową flagą, misją bonusową i stałym kamuflażem Ze stali dla okrętów X poziomu) — 36 000 jedn. stali każdy
-
X Archerfish
-
X Shinano
-
X Prins van Oranje
-
X G. Hoffmann
-
- Poziom IX (z dowódcą z 3 punktami umiejętności, miejscem w porcie, misją bonusową i pamiątkową flagą) — 26 000 jedn. stali
-
IX Chikuma II
-
Stałe kamuflaże 6000 jedn. stali każdy
- Stały kamuflaż Morze Północne dla
X Incomparable
- Stały kamuflaż Wspaniały krokodyl dla
IX Black
- Stały kamuflaż Wspaniały mustang dla
VII Flint
- Stały kamuflaż Drapieżnik dla
X Somers
- Stały kamuflaż Smoczy okręt dla
X Ragnar
- Stały kamuflaż Dziwne miasto dla
X Austin
- Stały kamuflaż Zwycięski dla
X Stalingrad
- Stały kamuflaż Samuraj dla
X Shikishima
- Stały kamuflaż Czerwony lis dla
X Plymouth
- Stały kamuflaż Nosorożec dla
X Bourgogne
- Stały kamuflaż Orzeł dla
X F. D. Roosevelt
- Stały kamuflaż Marlin dla
IX Black
- Stały kamuflaż Wilk doskonały dla
VII Flint
- Stały kamuflaż Trzepot dla
X Somers
- Stały kamuflaż Mroczna sowa dla
X Ragnar
- Stały kamuflaż Rekini gniew dla
X Austin
- Stały kamuflaż Malowanie wojenne dla
X Stalingrad
- Stały kamuflaż Lodowy żmij dla
X Shikishima
- Stały kamuflaż Malowanie wojenne dla
X Bourgogne
- Stały kamuflaż Gryf dla
X Plymouth
- Stały kamuflaż Latająca ryba dla
X F. D. Roosevelt
- Stały kamuflaż O krok przed przyszłością dla
X Incomparable
Więcej informacji znajdziecie w osobnym artykule.
Powrót Morskiej społeczności
W aktualizacji 13.11 do Zbrojowni triumfalnie powraca zakładka Morska społeczność (bez zmian w swojej zawartości), a żegna się z nami zakładka King of the Sea XVII. Nie przegapcie tej przelotnej szansy na zdobycie przedmiotów związanych z tym turniejem!
Dodatki i zmiany zawartości
Przypatrzcie się dodatkowej zawartości, którą przygotowaliśmy dla Was w aktualizacji 13.11.
- Flaga USS Archerfish
- Naszywka USS Archerfish
- Stały kamuflaż Arktyczne światła dla okrętu X poziomu
Na początku aktualizacji 13.11 wszelkie kontenery Royal Navy oraz kontenery premium Internets i Royal Navy, które zalegają jeszcze na kontach graczy, zostaną automatycznie otwarte. Od aktualizacji 14.0 kontenery te będą miały zmienioną zawartość, więc gracze będą mogli zgarnąć aktualnie dostępne w nich przedmioty, zanim zmiany wejdą w życie.
Następujące okręty zostały dodane do testowania przez twórców gry, ochotników i współtwórców społeczności: Hull (amerykański niszczyciel, X poziom) i Ferrante Gonzaga (włoski krążownik, IX poziom).
Pozostałe zmiany
- Naprawiono kolizje na mapie Gorący punkt.
- Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał prawidłowe działanie zasłon dymnych w środku map z wodami dostępnymi dla gracza w samym centrum.
- Naprawiono błąd w operacji Killer Whale, który czasami powodował, iż okręty botów blokowały się na jednej z wysp.
- Naprawiono błąd graficzny w stałym kamuflażu FlyFire dla okrętu X Gearing
- Naprawiono błąd graficzny i tekstury stałego kamuflażu Klan Stopy dla okrętu
- Naprawiono błąd graficzny, który występował w operacjach STAR TREK, kiedy osłony okrętu przeciwnika zostały uszkodzone, powodując, iż można było także zobaczyć punkty uszkodzeń zadawane przez sojuszników.
- Naprawiono błąd w podpowiedziach STAR TREK.
- Kompletna lista zmian znajduje się na stronie Wsparcia Gracza.