Aktualizacja 14.7 – Zmiany w lotniskowcach oraz poprawki przeżywalności

rykoszet.info 5 godzin temu

Aktualizacja 14.7 to jeden z kroków w ramach szerszych zmian dotyczących lotniskowców i powiązanych z nimi mechanik lotniczych, skoncentrowanych na rozwiązaniu podstawowych problemów. w tej chwili realizowane są testy i dopracowywanie szczegółów, aby zapewnić lepsze doświadczenia z rozgrywki. Chociaż wiele zmian pozostało w fazie opracowywania, chcielibyśmy już teraz wprowadzić na serwery niektóre gotowe poprawki, ulepszenia jakości życia oraz usprawnienia, zanim rozpoczniemy kolejną fazę zamkniętych testów. Wypatrujcie kolejnych blogów deweloperskich tego lata, w których szczegółowo opiszemy dalsze planowane zmiany.


Zmiany dotyczące lotniskowców i lotnictwa

Głównym celem tej aktualizacji jest optymalizacja mechanik wykrywalności z powietrza oraz widoczności, tak aby były one bardziej intuicyjne i spójne w różnych scenariuszach rozgrywki. Wprowadzone zmiany:

  • Zmniejszona wykrywalność w przypadku pożaru
    Okręty płonące będą teraz miały zwiększoną wykrywalność z powietrza o 2 km (zamiast 3 km), co odpowiada zwiększeniu wykrywalności z powierzchni podczas pożaru.

  • Ujednolicony zasięg wykrywalności samolotów
    Wszystkie samoloty sterowane przez graczy i AI (z wyjątkiem odrzutowców) będą teraz posiadały standardowy zasięg wykrywalności wynoszący 10 km.

  • Usunięto karę do wykrywalności z powietrza za otwarcie ognia
    Strzelanie z głównej baterii nie powoduje już zwiększenia wykrywalności okrętu z powietrza.

  • Ręczne sterowanie artylerią dodatkową lotniskowców
    Wszystkie lotniskowce wyposażone w artylerię pomocniczą będą teraz miały możliwość manualnego sterowania nią, co zwiększy ich zdolności obronne. Zastosowany zostanie ten sam system, który wcześniej wprowadzono dla niemieckich ciężkich krążowników, co oznacza:

    • Artyleria pomocnicza sterowana manualnie będzie miała zmodyfikowane parametry zasięgu, celności i przeładowania.

    • Gracze będą mogli wyznaczać konkretne cele dla dział dodatkowych swojego lotniskowca, choćby gdy nie sterują nim bezpośrednio.

Lotniskowce będą miały teraz zunifikowane zasięgi bazowe i manualne dla artylerii pomocniczej, podobnie jak okręty nawodne. Zasięgi te będą zależne od tieru oraz typu baterii pomocniczej:

Tier Typ Zasięg bazowy (km) Zasięg ręczny (km)
IV Niemieckie 4,5 km 8,0 km
Ulepszony* 4,0 km 7,5 km
Standardowy 3,5 km 7,0 km
VI Niemieckie i francuskie 5,0 km 8,5 km
Ulepszony* 4,5 km 8,0 km
Standardowy 4,0 km 7,5 km
VIII Niemieckie 6,25 km 9,5 km
Ulepszony* 5,35 km 9,0 km
Standardowy 4,5 km 8,5 km
X i superokręty Niemieckie 6,85 km 10,0 km
Ulepszony* 5,9 km 9,5 km
Standardowy 5,0 km 9,0 km

*„Ulepszony” oznacza typ baterii pomocniczej o lepszych parametrach zasięgu niż standardowe, ale gorszych niż charakterystyczne wersje niemieckie lub francuskie. Przykładem takiej baterii jest ta na lotniskowcu Shinano — możliwe, iż dołączą do niej inne okręty w przyszłości.


W celu zachowania zrównoważonych osiągów, wiele lotniskowców otrzyma zmiany w zakresie czasu przeładowania bazowych dział pomocniczych oraz balistyki pocisków. Modyfikacje te mają na celu:

  • Poprawę spójności DPM (obrażeń na minutę),

  • Umożliwienie komfortowego prowadzenia ognia na większych dystansach, szczególnie przy pełnej rozbudowie pod artylerię pomocniczą.

Zmiany balansu lotniskowców

IV Langley

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 7 do 2,5 sekundy

IV Hōshō

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 8 do 3 sekund

IV Hermes

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 102 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

IV Komsomolets

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 130 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej łukowa na obu konfiguracjach kadłuba

VI Ranger

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 4,5 do 3,5 sekundy

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VI Béarn

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 9 do 5,5 sekundy

VI Erich Loewenhardt

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 105 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VIII Aquila

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 10,7 do 3,1 sekundy

VIII Yorktown

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 6 do 3,1 sekundy

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VIII Hornet / VIII AL Hornet

  • Czas przeładowania baterii dodatkowej skrócony: z 6 do 2,7 sekundy

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VIII Enterprise

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VIII Graf Zeppelin / VIII Graf Zeppelin B

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 105 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

VIII Kaga / VIII Kaga B

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się bardziej płaska

VI Ryūjō / VIII Shōkaku / X Shinano

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

X Essex

  • Balistyka pocisków z dział baterii dodatkowej 127 mm została zmieniona — trajektoria stanie się nieco bardziej płaska

Ulepszenia interfejsu dla baterii dodatkowej

Ulepszenia opisów w porcie i podczas bitwy poprawiają komfort korzystania z manualnie sterowanej baterii dodatkowej. W przypadku okrętów wyposażonych w działa dodatkowe różnych kalibrów, podpowiedzi będą teraz zawierać ujednolicony segment prezentujący wspólne parametry, takie jak zasięg działania w trybie automatycznym i ręcznym, co ułatwi graczom ocenę ich efektywności na pierwszy rzut oka.
Dla okrętów z tylko jednym kalibrem baterii dodatkowej, statystyki te przez cały czas będą wyświetlane w standardowej sekcji wraz z innymi parametrami uzbrojenia.


Zmiany dotyczące pożaru i Grupy ratunkowo-naprawczej

Lotniskowce będą teraz bardziej podatne na pożary, które staną się dłuższe i bardziej dotkliwe — tym samym prowadzenie dłuższych pojedynków artyleryjskich stanie się bardziej ryzykowne. Jednak zaktualizowana wersja Zespołu kontroli uszkodzeń zrównoważy te zmiany:

  • Czas trwania pożaru zwiększony: z 5 do 45 sekund

  • Obrażenia od pożaru na sekundę zmniejszone: z 1% do 0,3% całkowitego HP

  • Grupa ratunkowo-naprawcza – zmiany:

    • Czas działania skrócony: z 60 do 30 sekund

    • Czas odnowienia skrócony: z 90 do 70 sekund

Zmiany te mają na celu zwiększenie strategicznego znaczenia pożarów zarówno podczas gry lotniskowcem, jak i przeciwko nim.


Poprawa przeżywalności przeciwko torpedom lotniczym i akustycznym

Mechanika przeżywalności wszystkich okrętów została znacząco zmieniona poprzez aktualizację sposobu, w jaki torpedy lotnicze i akustyczne zadają obrażenia.

Jak działają obrażenia torped obecnie:

  1. Jeśli torpeda uderzy w dziób, rufę lub część niechronioną pancerzem przeciwtorpedowym – znaczna część otrzymanych obrażeń może zostać odtworzona dzięki Grupy Naprawczej. Dokładna wartość zależy od wielu czynników, ale zwykle przekracza 50%.

  2. Jeśli torpeda uderzy w strefę z pancerzem przeciwtorpedowym – całość obrażeń trafiających do wnętrza okrętu traktowana jest jako obrażenia w cytadelę. W takim przypadku odzyskana może zostać znacznie mniejsza część utraconego HP – przeciętnie około 10%.

Od aktualizacji 14.7:

Torpedy lotnicze i akustyczne nie będą już mogły zadawać obrażeń w cytadelę.
Jeśli jedna z nich trafi w pas przeciwtorpedowy, okręt:

  • otrzyma redukcję obrażeń dzięki temu pancerzowi, ale

  • będzie mógł odzyskać taką samą ilość HP, jak gdyby torpeda trafiła w niechronioną część kadłuba.

Innymi słowy – niezależnie od miejsca trafienia (nawet cytadela), okręt trafi torpedą lotniczą lub akustyczną będzie mógł wyleczyć tę samą część utraconego HP.

Zmiana ta ma na celu zwiększenie odporności okrętów na działania okrętów podwodnych i lotniskowców. Jednocześnie podkreślono śmiertelność i ryzyko związane z klasycznymi torpedami okrętowymi, które są trudniejsze w użyciu, ale zadają większe i mniej odwracalne obrażenia.


Uwaga: Wszystkie informacje zawarte w blogu deweloperskim mają charakter wstępny. Ogłoszone zmiany i funkcje mogą zostać wielokrotnie zmodyfikowane w trakcie testów. Ostateczne informacje zostaną opublikowane na oficjalnej stronie gry.

Idź do oryginalnego materiału