Dowódcy! Bitwy staną się bardziej sprawiedliwe, zacięte i wciągające, niż kiedykolwiek!
Wraz z aktualizacją 2.0, wprowadzamy całkowicie przebudowany system doboru. Taki, który rozumie nie tylko, jaki pojazd wprowadzacie do bitwy, ale jak zamierzacie nim walczyć. Oskrzydlanie czołgiem lekkim, przełamywanie linii czołgiem ciężkim lub snajperski ostrzał z dystansu niszczycielem czołgów – nowy system doboru zapewnia, iż każda bitwa charakteryzuje się taktyczną głębią i sprawiedliwością.
To nie jest prosta zmiana. To ulepszenie zaprojektowane, aby nagradzać umiejętności, zmniejszać frustrację i przygotować grunt pod przyszłość World of Tanks
Dlaczego system doboru jest ważny
W systemie doboru nie chodzi tylko o to, kto będzie przeciwnikiem w bitwie. To jeden z filarów World of Tanks i ukryty silnik napędzający każde uderzenie. Sprawiedliwy system doboru zapewnia, iż Wasz pojazd i taktyka są ważne, a obie drużyny mają równe szanse na zwycięstwo. Gdy działa dobrze, tworzy bitwy pełne napięcia, strategii i niezapomnianych chwil. Kiedy nie spełnia oczekiwań, bitwa może się wydawać nierówna, frustrująca lub po prostu niesprawiedliwa.
Przez cały rok intensywnie testowaliśmy nasz nowy system doboru i jest on nie tylko szybszy oraz mądrzejszy – jest również dostosowany do Waszego stylu walki. Spodziewajcie się bardziej zrównoważonych ról w drużynach, bardziej rygorystycznych ograniczeń dla klas, aby zapewnić różnorodność bitew i większej częstotliwości meczów poziomów ą1, abyście mogli zabłysnąć bez poczucia przewagi przeciwnika.
Najważniejsze zalety tej funkcjonalności
System doboru nie jest samodzielnym tworem. To skoordynowana operacja, która decyduje o tym, kto znajdzie się w Waszej drużynie, kto będzie przeciwnikiem i jak gwałtownie ruszycie do bitwy. Każdy czynnik odgrywa rolę w zapewnieniu, iż mecze są sprawiedliwe, dynamiczne i przyjemne.
Koniec z mocno opancerzonymi czołgami ciężkimi przełamania po jednej stronie mierzącymi się z czołgami ciężkimi wsparcia z automatami ładującymi po drugiej – każda drużyna otrzyma teraz zrównoważoną kombinację ról.Aby bitwy były dynamiczne i zróżnicowane, nowy system doboru nakłada następujące ograniczenia w większości bitew z bezwzględnymi ograniczeniami dla artylerii:
- Niszczyciele czołgów: najwyżej pięć na drużynę (sześć w wyjątkowo rzadkich przypadkach)
- Czołgi lekkie: najwyżej trzy na drużynę i nie więcej niż jeden kołowy czołg lekki na drużynę
- Działa samobieżne: najwyżej trzy na drużynę
Spodziewajcie się więcej bitew poziomów ą1, co zapewni bardziej wyrównane pojedynki i zredukuje duże różnice poziomów.
Bitwy poziomów ą2 pozostają częścią rozgrywki, dodając jej smaku i stanowiąc dodatkowe wyzwanie.Nowy system ogranicza też liczbę identycznych pojazdów w drużynie.
Armie złożone z takich samych czołgów będą bardziej równomiernie rozłożone pomiędzy drużynami, aby uniknąć powtarzających się składów i zapewnić zróżnicowane i zrównoważone składy drużyn.Ujednolicona kolejka pozwala systemowi doboru dostosowywać się na bieżąco. System ma na celu skrócenie czasów oczekiwania i pozwala na równoważenie drużyn choćby poza godzinami szczytu.
Oddzielne tryby bitew (Bitwa spotkaniowa, Natarcie i Wielka bitwa) są na razie wycofywane, co pozwoli zwolnić zasoby systemu doboru wykorzystywane wcześniej do obsługi kilku kolejek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Inteligentniejszy skład drużyn | Limity klas, aby zapewnić różnorodność taktyczną | Bliższe poziomy, sprawiedliwsza walka | Koniec z armiami złożonymi z takich samych czołgów | Szybsze mecze, inteligentniejsza logika kolejki |
System doboru równoważy drużyny według ról bojowych oraz typów pojazdów. Koniec z mocno opancerzonymi czołgami ciężkimi przełamania po jednej stronie mierzącymi się z czołgami ciężkimi wsparcia z automatami ładującymi po drugiej – każda drużyna otrzyma teraz zrównoważoną kombinację ról. |
Aby bitwy były dynamiczne i zróżnicowane, nowy system doboru nakłada następujące ograniczenia w większości bitew z bezwzględnymi ograniczeniami dla artylerii:
|
Spodziewajcie się więcej bitew poziomów ą1, co zapewni bardziej wyrównane pojedynki i zredukuje duże różnice poziomów. Bitwy poziomów ą2 pozostają częścią rozgrywki, dodając jej smaku i stanowiąc dodatkowe wyzwanie. |
Nowy system ogranicza też liczbę identycznych pojazdów w drużynie. Armie złożone z takich samych czołgów będą bardziej równomiernie rozłożone pomiędzy drużynami, aby uniknąć powtarzających się składów i zapewnić zróżnicowane i zrównoważone składy drużyn. |
Ujednolicona kolejka pozwala systemowi doboru dostosowywać się na bieżąco. System ma na celu skrócenie czasów oczekiwania i pozwala na równoważenie drużyn choćby poza godzinami szczytu. Oddzielne tryby bitew (Bitwa spotkaniowa, Natarcie i Wielka bitwa) są na razie wycofywane, co pozwoli zwolnić zasoby systemu doboru wykorzystywane wcześniej do obsługi kilku kolejek. |
Bardziej zróżnicowane i zrównoważone bitwy
- Przed aktualizacją 2.0 bitwy często charakteryzowały się dużymi nierównościami w klasach pojazdów – czasami w drużynie były cztery czołgi lekkie, albo siedem, osiem, a choćby dziewięć niszczycieli czołgów.
- Po aktualizacji 2.0 składy drużyn są bardziej zrównoważone. Nowy system doboru wprowadza dodatkowe ograniczenia na liczbę pojazdów (dla czołgów lekkich) i łagodne ograniczenia (dla niszczycieli czołgów). Teraz w drużynie będą maksymalnie trzy czołgi lekkie i najwyżej pięć niszczycieli czołgów, a tylko około 3% bitew będzie miało sześć niszczycieli czołgów na drużynę.
Stworzone, aby ewoluować razem z Wami
Wiemy, iż zmiany mogą budzić niepewność, zwłaszcza wśród naszych doświadczonych dowódców. Niektóre zabawne i niezwykłe składy takie jak drużyny samych niszczycieli czołgów lub większy zakres poziomów będą pojawiać się rzadziej – i jest to zamierzone. Głównym celem nowego systemu jest zapewnienie wszystkim wrażeń sprzyjających rywalizacji i przyjemności z gry. Ale nic nie jest statyczne. Będziemy przez cały czas uważnie monitorować Wasze opinie i dane na żywo, gotowi do wprowadzenia niezbędnych poprawek.