Aktualizacja SteamOS zapewnia obsługę VRR w urządzeniach przenośnych ASUS ROG Ally

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Valve połączyło nowy skrypt z gałęzią główną swojego kompozytora SteamOS Gamescope na GitHub. Ta aktualizacja wprowadza obsługę konfiguracji wyświetlania dla Asus ROG Ally i ROG Ally X, w szczególności umożliwiając firmie Gamescope wykorzystanie pełnego zakresu zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR) 48–120 Hz na panelach 1920x1080p tych urządzeń. Podczas gdy większość wyświetlaczy zwykle ogranicza zakres VRR do około 40 Hz, rozszerzony zakres w urządzeniach przenośnych Asus ROG Ally zapewnia większą elastyczność, szczególnie biorąc pod uwagę wyzwania związane z utrzymaniem wysokiej liczby klatek na sekundę na urządzeniach przenośnych ze względu na ograniczoną moc obliczeniową. Ta aktualizacja następuje po szeregu ostatnich usprawnień związanych ze Steam, w tym Aktualizacja sierpniowa który dodał obsługę przycisków Asus ROG Ally i ROG Ally X do warstwy wejściowej SteamOS.

Po dodaniu obsługi VRR możemy spodziewać się przyszłych iteracji Steam Deck z obsługą wyświetlaczy VRR, ponieważ obecne Steam Deck i Steam Deck OLED nie obsługują tej funkcji. Ta aktualizacja VRR pokazuje ciągły postęp Valve w kierunku szerszego wydania SteamOS na różne platformy PC. Potwierdza to skupienie się firmy na optymalizacji systemu operacyjnego dla urządzeń przenośnych jako przyszłości SteamOS. To, co kiedyś było minikomputerami, teraz Valve postrzega jako przenośne konsole do gier, które są docelowym obszarem SteamOS. Pomimo rosnących oczekiwań, dokładna data premiery szerszego wdrożenia SteamOS pozostaje niepewna, biorąc pod uwagę notoryczne podejście Valve do premier produktów „Czas Valve”. Jednakże, dzięki już dostępnym portom SteamOS 3, takim jak Bazzite i HoloISO, entuzjaści mają w międzyczasie alternatywne możliwości do zbadania.



Source link

Idź do oryginalnego materiału