Alan Wake 2 podczas ostatniego PlayStation Showcase dostał film z rozgrywki. Natomiast na oficjalnej stronie gry zamieszczono mnóstwo szczegółów. Znajdziecie je oczywiście w rozwinięciu niniejszego newsa.
Alan Wake 2 już za niecałe 5 miesięcy trafi na konsole. Fani przygód tytułowego pisarza – do których się zaliczam – z pewnością czekają na tę premierę. O samej grze możecie dowiedzieć się co nieco z moich poprzednich newsów. Dziś warto jednak wspomnieć o nowych informacjach, jakie znajdziemy na oficjalnej stronie gry. Zacznijmy od opisu opowieści, jaką będziemy poznawać już w październiku.
Alan Wake 2 – fabuła
Saga Anderson, profilerka FBI, znana z tego, iż potrafi rozwiązywać sprawy nierozwiązywalne, przybywa do Bright Falls, aby zbadać serię rytualnych morderstw. Sprawa przeistacza się w koszmar, gdy Anderson znajduje strony horroru, których treść zaczyna spełniać się na jawie…
Alan Wake, zagubiony pisarz zamknięty w koszmarnym więzieniu poza granicami naszego świata, pisze mroczną, kształtującą rzeczywistość historię, by podjąć desperacką próbę ucieczki. Ścigany przez nienasycone monstrum Wake stara się zachować poczytalność i pokonać diabła na jego warunkach.
Anderson i Wake, dwoje bohaterów i dwie desperackie podróże. Dwie oddzielne rzeczywistości, łączące się ze sobą na niezrozumiałe dla obu stron sposoby. Echa przeistaczają się w odbicia. Odbicia, które mogą nawiązać ze sobą kontakt.
Uwięzieni w horrorze, w którym istnieją tylko ofiary i potwory… Czy dadzą radę wyrwać się na wolność i przeistoczyć się w bohaterów, którymi powinni być?
Wygląda więc na to, iż będziemy się wcielać zarówno w Sagę, jak i Alana. Można się też spodziewać współpracy dwojga postaci. Na pewno jest to nowość w cyklu Alan Wake i sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w praniu. Jednocześnie zaznaczono, iż znajomość poprzednich odsłon (ani Control, czy dodatku do tej gry, AWE), nie jest wymagana do zrozumienia wydarzeń w „dwójce”. Oczywiście najbardziej zagorzali fani pisarza będą mogli w ten sposób pełniej postrzegać „dwójkę”.
Wydania, dystrybucja, wersje językowe
Co prawda studio Remedy, tworzące nadchodzącą grę, zapowiedziało, iż będzie ona dostępna wyłącznie cyfrowo. Można mieć jednak nadzieję na ukazanie się tej produkcji również w pudełkach. Wskazuje na to wpis na Twitterze THQ Nordic. Nie należy więc jeszcze skreślać pudełkowej wersji Alana Wake’a 2. Warto przypomnieć, iż THQ Nordic w Polsce reprezentowane jest przez Plaion. Być może otrzymamy więc polskie pudełkowe wydanie nowych losów pisarza?
Jakby nie było, pewne jest to, iż gra i tak będzie dostępna z polskimi napisami – zostało to jasno określone na jej oficjalnej stronie. Zamieszczono tam również informacje na temat dostępnych edycji. Będą one następujące:
Edycja Standardowa: zawiera podstawową grę Alan Wake 2 w wersji cyfrowej.Cena: 49,99 dol. am. / 49,99 euro / 39,99 funtów na PC i 59,99 dol. am. / 59,99 euro / 49,99 funtów na konsolach
Edycja Deluxe: zawiera podstawową grę Alan Wake 2 w wersji cyfrowej i następującą zawartość dodatkową:
Przepustka na rozszerzenia (dodatek „Night Springs” i dodatek „Lake House”)
Skórka Nordycka strzelba dla Sagi (element przepustki na rozszerzenia)
Skórka Strzelba „Parliament” dla Alana
Karmazynowa wiatrówka dla Sagi
Garnitur celebryty dla Alana
Amulet-latarnia dla Sagi
Cena: 69,99 dol. am. / 69,99 euro / 54,99 funtów na PC i 79,99 dol. am. / 79,99 euro / 64,99 funtów na konsolach
Oprócz tego wszystkie osoby, które zamówią grę Alan Wake 2 przed premierą otrzymają dodatkową cyfrową zawartość. Możecie się jej przyjrzeć na poniższej grafice.
Twórcy zamierzają też rozwijać grę po jej debiucie. Dostępne będą dwa płatne rozszerzenia (Night Springs oraz Lake House), aczkolwiek nie zabraknie także darmowej zawartości. Na szczegóły musimy jednak jeszcze poczekać.
Kiedy premiera?
Alan Wake 2 ukaże się na konsolach nowej generacji – PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S – już 17 października w polskiej wersji językowej. Gra będzie działała na silniku graficznym Northlight, opracowanym przez studio Remedy. Oto nieco więcej informacji na jego temat:
Northlight to wyspecjalizowany, najnowocześniejszy w swojej klasie silnik do gier i zestaw narzędzi opracowany przez Remedy Entertainment, który napędza nasze gry teraz i będzie napędzał je w przyszłości.
Modułowa architektura Northlighta w zakresie narzędzi i wprowadzenie standardu USD (Universal Scene Description, Uniwersalny Opis Sceny) pozwala naszym tworzącym gry zespołom dostosować swoje narzędzia i procesy generowania zawartości do własnych potrzeb. Sam silnik ma obsługiwać coraz większe wirtualne światy z wysoką wydajnością dzięki nowoczesnemu modelowi obiektów w grze i renderowaniu geometrii w oparciu o procesor graficzny.
Jako ciekawostkę warto zauważyć, iż na powyższej grafice znajdują się neony Oceanview Hotel. Jest to miejsce, które mogą kojarzyć fani Control. Powinniśmy się więc oczywiście spodziewać odniesień do innych gier Remedy. Fani dokonań Finów na pewno czekają przez cały czas na odpowiedź na jedno z najważniejszych pytań. Czy ponownie usłyszymy w grze Old Gods of Asgard (zespół odgrywany przez Poets of the Fall)? Ja mam na to ogromną nadzieję – a Wy?
Źródła: Oficjalna strona gry, Twitter