Platforma Fab firmy Epic Games, która ma służyć jako ujednolicone miejsce do pozyskiwania zasobów cyfrowych, takich jak środowiska i animacje, jest już dostępna, – ogłosiła dzisiaj firma. Uruchomienie platformy handlowej to istotny krok w planach firmy Epic, które mają ułatwić programistom pozyskiwanie zasobów do tworzenia gier i być może pewnego dnia pozwolić im na tworzenie treści dla interoperacyjnego metaświata.
Epic oferuje 88-procentowy udział w przychodach z towarów sprzedawanych w Fab, co odpowiada udziałowi w przychodach, jaki oferuje programistom w Epic Games Store. Przed premierą Epic umożliwił twórcom przygotowanie ich Rynek silników Unreal Engine I Sketchfab produkty będą dostępne na Fab. (Według Epic ArtStation Marketplace będzie „nadal działać tak jak dotychczas”, ale firma planuje umożliwić użytkownikom ArtStation przenoszenie swoich treści do Fab w 2025 r.)
Epic dzieli się także planami dotyczącymi nadchodzących aktualizacji dla Fab. Być może najbardziej godne uwagi jest to, iż firma powtarza, iż planuje dodać obsługę oferowania Roblox i Minecrafta aktywa. Epic planuje również umożliwić ludziom dostęp jego hiperrealistyczny MetaHumans na Fab.