Artifex Mundi chce koncentrować się na rentowności, z niższymi nakładami na bazę graczy

1 tydzień temu

Artifex Mundi będzie koncentrować się w najbliższych tygodniach na maksymalizacji rentowności sprzedaży, przy niższych nakładach na rozbudowę bazy graczy flagowego tytułu „Unsolved”, poinformował prezes Przemysław Błaszczyk.

„Pomimo wymagających warunków zewnętrznych, tak na rynku reklamy online, jak i rynkach walutowych, konsekwentnie realizujemy plan rozwoju 'Unsolved’, będący jednym z filarów strategii Artifex Mundi. Zakładamy, iż w najbliższych tygodniach, ze względu na sezonowo nasilającą się konkurencję o widoczność w głównych kanałach reklamowych, będziemy koncentrować się na maksymalizacji rentowności sprzedaży, przy niższych nakładach na rozbudowę bazy graczy 'Unsolved’. Jesteśmy zadowoleni z efektów naszych prac nad rozwojem gry w ostatnich miesiącach, wzmacniających jej potencjał komercyjny” – powiedział Błaszczyk, cytowany w komunikacie.

Producent i wydawca gier w październiku br. osiągnął blisko 8,5 mln zł przychodów, wobec 8,2 mln zł przed rokiem. Za gros sprzedaży spółki odpowiadał flagowy produkt Artifex Mundi – gra „Unsolved”. Przychody z jej komercjalizacji wzrosły o 8% r/r do 7,9 mln zł. Pierwsza marża z komercjalizacji (przychody pomniejszone o wydatki na akwizycję graczy) „Unsolved” wzrosła z niespełna 3,5 mln zł w październiku 2023 r. do 3,7 mln zł w minionym miesiącu, podano w materiale.

Nakłady na akwizycje graczy w październiku wyniosły 4,2 mln zł, wobec 4,4 mln zł we wrześniu br. i niespełna 3,9 mln zł. Zmniejszenie wydatków na marketing ma związek ze wzrostem stawek reklamowych, obserwowanych od połowy września br., podała też spółka.

„Przychody Artifex Mundi za 10 miesięcy 2024 r. wyniosły 86,8 mln zł i były o 29% wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2023 r. Przychody generowane przez 'Unsolved’ wzrosły w tym okresie o 39%, do 79,6 mln zł. Pierwsza marża z komercjalizacji 'Unsolved’ wzrosła r/r o 58%, do 35 mln zł” – czytamy też w komunikacie.

Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału