Artifex Mundi wstępnie planuje beta testy na I połowę 2026 roku, poprzedzające bezpośrednio soft-launch nowego tytułu RPG, z którym aspiruje do kategorii mobile AAA, poinformował CEO Przemysław Błaszczyk.
„Nowa gra RPG, drugi rozwijany projekt, z którą pod względem jakości spółka aspiruje do mobilnego AAA. Jest to gra, którą od początku planujemy wydać równolegle na PC oraz mobile z crossplay. Ukończyliśmy pracę nad grywalną wersją gry w wersji MVP, […] oferując niskie kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Z początkiem października przeprowadziliśmy testy gry, udostępniając nasz tytuł influencerom oraz graczom dobrze znającym gatunek. Mamy obszerny feedback i wstępne wnioski z tych testów, które były dużo wyższe niż nasze pierwotne oczekiwania” powiedział Błaszzyk podczas wideokonferencji.
„Czujemy, iż mamy projekt o sporym potencjale, nie walczymy o bezpieczny scenariusz zwrotu kosztów czy umiarkowanie optymistyczne wygenerowanie jakiejś niewielkiej stopy zwrotu. Testy pokazały nam, iż możemy walczyć o sukces komercyjny tej gry, rywalizując z topowymi produkcjami tego gatunku” – dodał.
CEO zaznaczył, iż to skłoniło studio do agresywniejszego podejścia do dalszego harmonogramu.
„Zrezygnowaliśmy z kolejnych cząstkowych testów gry, które były pierwotnie zaplanowane na 2025 rok. Bezpośrednio dążymy do soft-launch’u gry, który będzie zawierał wszystkie najważniejsze tryby rozgrywki i funkcjonalności typowe dla tego gatunku. Tuż przed soft-launch przeprowadzimy krótkie, beta testy, które wstępnie planujemy na I połowę 2026 roku. Te beta testy będą poprzedzone na 3-6 miesięcy wcześniej reveal’em marketingowym, który już będzie zmierzał do budowania community. Widząc potencjał projektu zwiększamy benchmarki jakościowe, scope gry. Jest to jedną z odpowiedzi na pytanie, dlaczego gra nie wyjdzie wcześniej, mimo zrezygnowania w zasadzie z fazy testów w przyszłym roku, oraz to również jest jedną z odpowiedzi, dlaczego rosną nasze potrzeby kapitałowe, w wyniku czego wstrzymaliśmy skup akcji” – wskazał Błaszczyk.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Źródło: ISBnews