Jedną z najważniejszych mechanik walki w Assassin’s Creed Shadows wydaje się być wybór postaci i broni. Samuraj, Yasuke i shinobi Naoe będą rzekomo dysponować własnymi wersjami ataków z ukrycia, defensywy i ofensywy, a każdy z nich będzie miał własną broń, aby urozmaicić rozgrywkę każdą postacią. Wygląda na to, iż każda z różnych klas broni będzie powiązana z dowolną postacią i stylem gry. W momencie premiery Naoe będzie miał do wyboru trzy rodzaje broni, a Yasuke będzie miał do wyboru szerszą gamę pięciu broni.
Broń Naoe w Assassin’s Creed Shadows obejmuje:
- Katana: Wszechstronny miecz, który równoważy ataki i obronę oraz ma oszołomienie zależne od czasu.
- Kusarigama: dwuręczna broń łańcuchowa z kosą na jednym końcu i kolczastą kulą na drugim; przeznaczone do kontroli tłumu.
- Tanto i ukryte ostrze: nowe spojrzenie na klasyczne, wysuwane ostrze na nadgarstek z Assassin’s Creed, z długim sztyletem w drugiej ręce. Odblokowuje podwójne zabójstwa.
Ogólnie rzecz biorąc, Naoe wydaje się walczyć głównie w zwarciu, a Kusarigama jest jedyną bronią w jej arsenale, która zapewnia jakąkolwiek kontrolę tłumu lub dystans od celu.
Broń Yasuke w Assassin’s Creed Shadows:
- Długa Katana: Dłuższa wersja katany Naoe przeznaczona do walk jeden na jednego i zabójstw.
- Naginata: Dwumetrowa japońska broń drzewcowa przeznaczona do walki z wieloma wrogami.
- Kanabo: Ciężki dwuręczny kolczasty maczug przeznaczony do powolnych, ciężkich ataków.
- Łuk Yumi: Potężny, cichy, dalekiego zasięgu i bardzo celny łuk z różnymi grotami strzał, pozwalający na urozmaicenie taktyki. Dłuższe losowania są silniejsze.
- Karabin Teppo: Karabin o dużej mocy, zapewniający lepszy zasięg i penetrację pancerza niż Yumi, aczkolwiek kosztem celności.
Zestaw Yasuke wydaje się oferować znacznie większą wszechstronność niż zestaw Naoe, choćby jeżeli jego walka wydaje się być nieco wolniejsza niż jego odpowiednika shinobi. Język Ubisoftu otaczający zestaw Yasuke również wydaje się sugerować, iż jest on znacznie wyższy od przeciętnego NPC lub wroga w świecie AC Shadows, co w pewnym stopniu pasuje do wolniejszego, ale potężniejszego stylu walki.
Ubisoft rzucił także okiem na różnych wrogów, którzy pojawią się w Assassin’s Creed Shadows, od podstawowych żołnierzy piechoty Ashigaru, którzy powinni być głównie mięsem armatnim dla graczy, po silniej uzbrojonych i bardziej wprawnych Samurajów, Roninów, Samurajów Daishu ( bardziej elitarna wersja Samurajów) oraz Strażnicy – najwyższy poziom Samurajów ujawniony do tej pory.
Wszystkie ruchy bojowe w AC Shadows można podzielić na dwie kategorie: Flurry Attacks, wskazywane przez niebieski połysk na broni wroga i Unstoppable Ataki, sygnalizowane przez czerwony połysk na broni wroga. Obydwa typy ataków można zablokować i sparować, ale Flurry Attacks są znacznie szybsze, a zablokowanie Flurry Attack nie zatrzyma kolejnego ataku. Niepowstrzymanych Ataków nie można zablokować ani sparować bez utraty równowagi i pozostawienia graczy otwartych na atak, ale uniknięcie Niepowstrzymanego Ataku przełamie gardę wroga i uczyni go bezbronnym.