Eksploracja to nieodłączny i najważniejszy element bardzo wielu gier Ubisoftu. Francuski wydawca jeszcze nie tak dawno temu słynął ze swoich rozległych, otwartych światów pełnych życia, postaci i różnorodnych aktywności. The Division, Far Cry czy właśnie Assassin’s Creed to gry oparte na dużych przestrzeniach, a poruszanie się po nich i odkrywanie ich sekretów to główne źródło satysfakcji z rozgrywki.Reklama
W ostatnich latach krytyka wobec podejścia Ubisoftu do tworzenia nowych gier stała się jednak coraz ostrzejsza. Szczególnie widać było to przy okazji premiery Avatar: Frontiers of Pandora. Słynne otwarte światy nie były już takie “słynne", tylko “męczące", “nużące" albo “powtarzalne". Gracze zdążyli od deski do deski poznać schemat Ubisoftu na gry z otwartym światem i mieli go dosyć. Far Cry, Ghost Recon, Avatar czy Assassin’s Creed miały dalej swoich fanów, ale przy nowych odsłonach słychać było coraz więcej głosów, iż Ubisoft musi zrobić coś innego, bardziej odważnego.
Coraz więcej wskazuje na to, iż powrotem do formy Ubisoftu może okazać się Assassin’s Creed Shadows, którego premiera zbliża się nieuchronnie. Kilka dni temu pojawił się obszerny artykuł na blogu Ubisoftu, gdzie twórcy gry opowiadają o eksploracji w Shadows oraz znaczących zmianach, jakich doczekał się cały system, aby uczynić ogólne doświadczenie poruszania się po świecie bardziej unikalnym. Teraz słowa deweloperów zdaje się potwierdzać twórca JorRaptor, swoim krótkim materiałem na YouTube.
JorRaptor w powyższym wideo pokazuje kilka nowych i bardzo interesujących mechanik Assassin’s Creed Shadows, które również odnoszą się do eksploracji. Możemy chociażby zobaczyć w akcji bardzo płynne przejście z uniku do fragmentów parkouru, bardzo ważnego elementu dla każdej nowej odsłony Assassin’s Creeda. Widać spory nacisk nie tylko na jakość animacji czy ich wygląd, ale na zastosowanie poszczególnych ruchów w praktyce i to, czy gracze czerpią satysfakcję z używania nich.
W poście na blogu reżyser Charles Benoit wspominał również o tym, iż deweloperzy nie chcą prowadzić gracza za rękę toną znaczników i wskazówek. Zdaniem Ubisoftu do wcielania się w rolę Shinobi pasuje walka informację i wykorzystywanie posiadanej wiedzy na własną korzyść. Shadows nie będzie więc asystować graczom na każdym kroku, a zamiast tego każe nam zdobywać różne informacje i wyciągać z nich wnioski.
Premiera Assassin’s Creed Shadows została niedawno przesunięta po raz drugi. Według ostatnich, oficjalnych informacji gra Ubisoftu ma zadebiutować 20 marca 2025 roku na PC i konsolach PlayStation oraz Xbox.