Selektywne śledzenie promienia
Ten tryb używa śledzenia Raya tylko w części kryjówki. Powodem tego jest to, iż kryjówka umożliwia rozległe dostosowanie graczy na poziomie, nigdy wcześniej nie widzianym w Assassin’s Creed. Z tego powodu nie możemy stosować tradycyjnych, wstępnie obliczanych, globalnych technik oświetlenia, a zatem musimy przyjąć podejście w czasie rzeczywistym podczas śledzenia promieni. We wszystkich innych sytuacjach rozgrywki, takich jak w otwartym świecie, śledzenie Ray nie będzie używane.
Jeśli jednak twój GPU nie obsługuje śledzenia promieni sprzętowychtakich jak procesor graficzny Pre-RTX, opracowaliśmy własne rozwiązanie, aby umożliwić kompetentne, ale starsze GPU na uruchomienie Assassin’s Creed Shadows. W grze wykorzystano zastrzeżone podejście do śledzenia opartego na oprogramowaniu opracowanym specjalnie do tego. Zostało to stworzone, aby zapewnić, iż cienie Assassin pozostały dostępne dla jak największej liczby graczy.
Standardowe śledzenie promienia
W tym trybie wykorzystuje funkcje śledzenia promieniowania GPU do obliczenia globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym.
Rozszerzone śledzenie promienia
W tym trybie wykorzystuje funkcje śledzenia promieni sprzętowych GPU do obliczenia zarówno globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym, jak i refleksji. Jest to najszersze użycie śledzenia promieni.
Na GPU, które obsługują śledzenie promienia sprzętowego, wybór będzie zawsze podawany graczowi. Jest to jedno z licznych ustawień dostępnych dla graczy do dostosowania ich wrażeń na PC.