Kontroler DualSense firmy Sony wciąż potrafi zaskoczyć graczy swoją technologią, a mianowicie adaptacyjnymi wyzwalaczami i sprzężeniem zwrotnym. Gry na PlayStation 5, takie jak Housemarque ZwrotnyBezsenność Gry o Spider-Maniei Bluepoint Dusze Demonów remake pokazują, iż odpowiednio wdrożona, szczegółowa mechanika sprzężenia zwrotnego siły DualSense może być wciągająca i dodawać wrażeń.
Ale gdy funkcje DualSense są implementowane chaotycznie lub z obowiązku, mogą wydawać się po prostu złe. Dziewięć razy na dziesięć, jeżeli gram w strzelankę lub grę akcji na moim PS5, jedną z pierwszych rzeczy, które robię, jest wyłączenie adaptacyjnych wyzwalaczy — nie chcę grubego oporu, gdy próbuję ostrożnie strzelać w głowę do jakiegoś przeciwnika z gry wideo.
A potem jest Pokój zabaw Astrodoskonały tytuł startowy zespołu deweloperskiego Team Asobi na PS5, który stanowił audiowizualną i namacalną prezentację obecnej generacji systemu Sony, gdy ten został wydany w 2020 roku. W przyszłym miesiącu Astro Botzrodzony z powszechnego uznania dla Pokój zabawma szansę przebić tę grę dzięki doświadczeniu zespołu Asobi w badaniu i prototypowaniu nowych mechanizmów z wykorzystaniem kontrolera DualSense.
Zagrałem w demo Astro Bot w lipcu i byłem niesamowicie pod wrażeniem wrażeń z gry: Astro Bot gra się tak, jakbyś trzymał w rękach interaktywną zabawkę. Skacząc w grze na statku kosmicznym w kształcie DualSense, możesz poczuć, jak jego silniki odrzutowe uruchamiają się, jakbyś trzymał ster statku. Kiedy Astro zostaje wyposażony w sprężynowe rękawice bokserskie (które wyglądają jak urocze małe żabki), każdy element tych sprężystych, klikalnych broni realistycznie wibruje kontrolerem.
Zespół Asobi udowodnił, iż jest w tym naprawdę, naprawdę dobry. Szef studia Nicolas Doucet wyjaśnił w wywiadzie w 2020 r., iż twórcy Pokój zabaw Astro I Astro Bot ściśle współpracował z grupą inżynierów, która pierwotnie opracowywała DualSense.
„Mamy tę starą relację współpracy z zespołem”, który opracował cechy mechaniczne kontrolera, Doucet powiedział Engadget w podcaście tego kanału„Oczywiście, mają dobre przeczucie, co może być dobrą cechą w grach, ale ich główną dyscypliną jest inżynieria mechaniczna”. Zespołowi Douceta przypadło udowodnienie koncepcji zespołu inżynierów PlayStation.
Doucet powiedział, iż jego zespół programistów wziąłby prototypy kontrolerów w trakcie rozwoju i gwałtownie wykonał prototypy dziesiątek wersji demonstracyjnych gier. Symulowaliby wrażenie strzelania z broni lub miotacza ognia dzięki adaptacyjnych wyzwalaczy niedokończonego kontrolera. Bawili się systemem sprzężenia zwrotnego dotykowego, symulując, jak postać z gry czułaby się, chodząc po piasku, kamieniu lub wodzie. Zespół Douceta zabrałby te małe wersje demonstracyjne gier, aby pokazać je zespołowi inżynierów sprzętu, który z kolei przekonfigurowałby rozmieszczenie silników, aby dostroić wrażenia sprzężenia zwrotnego siły.
Na ten rok Astro BotDoucet powiedział, iż Team Asobi wrócił do etapu prototypowania, przeznaczając mały zespół w studiu na opracowanie nowych technik korzystania z DualSense. Powiedział Pchnij kwadrat w czerwcu „Spędzamy dużo czasu w prototypowaniu mechaniki gry w odizolowanej formie, a potem myślimy o tym, jak możemy je połączyć w sposób, który ma sens. Mieliśmy trzy lub cztery osoby odchodzące od zespołu i nazwaliśmy ten zespół DualSense 2.0”.
To pomaga wyjaśnić dlaczego Astro Bot i jego poprzednicy czują się tak dobrze: Team Asobi miał wpływ na projekt sprzętu DualSense i odwrotnie. I nie spoczął na laurach, ponownie badając kontroler PS5 w kolejnych latach, aby wygenerować nowe pomysły, pomagając sprawić, iż następna wyprawa Astro będzie świeżą, nową przygodą.
Jedna z nowych umiejętności Astro w Astro Bot — zdolność do wzrostu do gigantycznych rozmiarów i powrotu do normalności — narodziła się z nowej techniki DualSense opracowanej przez Team Asobi. Doucet powiedział Eurogamer iż zespół „DualSense 2.0” stworzył demo, „w którym była po prostu duża gąbka, do której można wlać wodę [in it]a następnie, używając adaptacyjnego wyzwalacza, możesz wycisnąć z niego wodę”. DualSense może przekazać wrażenie, iż gąbka Astro Bot jest nasiąknięta wodą i ciężka, albo sucha i przewiewna.
„Nigdy nie wpadlibyśmy na pomysł, aby zamienić Astro w gąbkę” – wyjaśnił Doucet, mówiąc, iż eksperyment z gąbką ostatecznie zainspirował nową mechanikę gry. Zespół opracował również nowe techniki sprzężenia zwrotnego siły dla powierzchni, które wahają się od gładkich do szorstkich. W Astro Botgracze mogą ocierać się o ściany, aby wyczuć różnice w ich fakturze, co może im pomóc w znalezieniu tajnego przejścia.
Innymi słowy, upewnij się, iż ustawienia wibracji kontrolera są włączone, gdy Astro Bot trafi wyłącznie na PlayStation 5 6 września. Gra zyskuje coraz większą popularność własny specjalny kontroler DualSense pasować do tego.