Astro Bot zdobył nagrody dla Sony, teraz mówi, iż chce więcej gier rodzinnych

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Co za różnica rocznie. Dokładnie 12 miesięcy temuÓwczesny prezydent Sony, teraz-CEO Hiroki Totoki, rozmawiał z listy PlayStation Games Games na 2025 r., Zauważając, iż nie ma „głównych istniejących tytułów franczyzowych” i obniżył prognozy sprzedaży PS5. Ale w Zarobki zadzwoń w czwartekTotoki chwalił się najlepszą ćwiartką PS5 w historii-i sukcesem nagród dwóch gier, o których nie rozegrał roku temu, rok temu, Astro Bot I Helldivers 2.

„Na nagrodach Game 2024, nasz tytuł pierwszej strony Astro Bot Wygrał cztery kategorie, w tym Game of the Year i Best Family Game, najwięcej każdego tytułu – powiedział Totoki. „Ponadto gra serwisowa na żywo Helldivers 2wydane w lutym ubiegłego roku, wygrał najlepszą trwającą grę i najlepsze nagrody dla wieloosobowych.

„Fakt, iż tytuły w gatunkach, które zamierzamy rozwinąć w przyszłości, w tym tytuły dla rodzin i gier na żywo, otrzymali te nagrody, jest znaczącym krokiem w kierunku naszego budowania szerszego portfela tytułowego”.

Jest tu wiele do zanotowania, zwłaszcza CEO całego Sony – nie tylko Sony Interactive Entertainment – opowiadając o nagrodach Game Awards. Pokazuje, jak daleko doszło wielką noc Geoffa Keighleya jako główny organ nagród za gry i źródło prestiżu, iż potężni menedżerowie mediów i technologii rozkwitają przed ich akcjonariuszami. (Jak powiedziałby sam Keighley: Dziękuję za wspomnienie o grach.)

Następnie jest wskazanie Totoki, iż Sony zamierza tworzyć więcej gier rodzinnych, takich jak Astro Bot W ramach jazdy w kierunku „szerszego portfela tytułowego”. Nic dziwnego, iż mówi, iż Sony chce także robić więcej gier na żywo; Firma Niefortunne pchanie na żywo był bardzo trączony przez kierownictwo i pozostaje priorytetem pomimo kilku głośnych niepowodzeń i odwołania, ponieważ gry te mogą być tak lukratywne. Ale gatunek gier rodzinnych od dawna jest zdominowany przez Nintendo i niedoceniany przez każdego innego głównego wydawcę, w tym Sony.

Zdjęcie: Team Asobi/Sony Interactive Entertainment

Jeśli Sony postanowiła teraz bardziej zdeterminować o uwagę rodzin i młodszych graczy, to dobrze. Gatunek bardzo wymaga zastrzyku świeżych pomysłów, talentu i jakości od graczy innych niż Nintendo. To szczególnie dobra rzecz, jeżeli Sony zaangażuje się w tytuły Jakość Astro Bot (I, w mniejszym stopniu, Lego Horizon Adventures). Zarówno rodzic, jak i miłośnik gier platformowych i rzeczy, które są kolorowe i zabawne, z zadowoleniem przyjmuję ten rozwój.

Dziwną rzeczą w oświadczeniu Totoki jest jednak usłyszenie, jak ustanawia powiązanie między sukcesem nagród a zamiarem Sony, aby wcisnąć się w gry rodzinne. Gry skierowane do dzieci, tak jednoczące i ukochane, jak one, rzadko przyciągały tego rodzaju prestiż przez co najmniej ostatnie dwie dekady. Astro Bot jest wyjątkiem, który potwierdza zasadę. Wiele się zmieniło od czasu wojen konsolowych lat 90. XX wieku, kiedy rodzinne postacie maskotki, takie jak Mario i Sonic, były uważane za komercyjne linice, wysokiej jakości standardowe nosiciele i ambasadorów kultury dla całej branży. Były to centrum, wokół którego obracały się wszystkie gry. Już nie.

Spośród 11 tytułów gry rozdanych przez nagrody Game Awards, tylko dwa przeszły do ​​gier, które zostały również nominowane w kategorii najlepszych gier rodzinnych – Astro Bot I To wymaga dwóch. Oba te wygrane zostały zgłoszone w nieco miękkich latach dla nowych wydań gry – To wymaga dwóch Zwłaszcza, co triumfowało w postpandemicznym uścisku z 2021 r. W przeciwnym razie klub zwycięzców jest zdominowany przez hity akcji i RPG skierowane do starszych graczy. Jedyny zwycięzca Nintendo, The Legend of Zelda: Breath of the Wildnie była uważana za grę rodzinną przez jury Game Awards. Próba wygrania gry roku z grą rodzinną to jedyna lepsza strategia niż próba wygrania Oscara za najlepszy obraz z filmem animowanym. jeżeli Sony chce sukcesu w nagrodach, lepiej byłoby trzymać się „dojrzałych” tytułów akcji, w których już specjalizuje się i które wygrały dwa razy (2018 Bóg wojny i 2020 Ostatni z nas część 2).

Być może zbyt wiele czytam prosto (i zasłużone) chwalenie się Totoki. Ale jeżeli Sony nie chce więcej gier, takich jak Astro Bot W przypadku prestiżu, dlaczego ich chce? Prawdopodobnie nie dla czystej sprzedaży. Łatwo jest zobaczyć głód korporacji bardziej jak 12-milionowy sprzedaż Helldivers 2mniej, więc gra platformowa, która sprzedała skromne 1,5 miliona egzemplarzy w ciągu dwóch miesięcy.

Może Sony chce po prostu zrobić więcej gier rodzinnych, aby uhonorować korzenie Gaming, zainwestować w przyszłe pokolenie graczy i zachwycić dziecko w nas wszystkich. Teraz warto się chwalić.



Source link

Idź do oryginalnego materiału