Podobnie jak publiczne dema o ograniczonym czasie trwania, kompilacje podglądu praktycznego dla mediów często zawierają przydatne pola tekstowe, które migają na ekranie, aby poinformować gracza, iż pozostało tylko kilka minut. Podczas mojego półgodzinnego spotkania z Atomfall na Gamescomie jeden pojawił się, gdy rozmawiałem z właścicielem noszącym czapkę z daszkiem, pracowicie brytyjskiego pubu. Alf Buckshaw z Grendel’s Head dobrze ujął świat za swoimi brudnymi oknami, rozwodząc się nad kwarantannami wojskowymi po zakończeniu rządu i bandytami w stylu Droog, które pojawiły się w wyniku fikcyjnej przesady prawdziwego XX wieku w Rebellion katastrofa nuklearna. Ale czas grał główną rolę, więc wymachnąłem kijem do krykieta i zacząłem walić biedaka w głowę. Ku mojemu zdziwieniu, był gotowy na walkę, choćby w podeszłym wieku.
Granie w RPG z wyborem i wbudowanym limitem czasowym może zmusić cię do zrobienia dziwnych i etycznie niejasnych rzeczy. A ja zwykle nie robię tego przy publiczności na żywo, więc trudno było nie martwić się osądem, który szef ds. projektowania Rebellion, Ben Fisher, przekaże mi przez ramię. Po tym, jak zostałem zastrzelony przez podchmielonego żołnierza za moje zbrodnie przeciwko osobom starszym, wstałem, aby gwałtownie porozmawiać o tym niepowtarzalnym kumbryjskim STALKER-like.
„Chciałbym, żebyśmy mieli kartę bingo pokazującą, co gracze robili podczas wersji demonstracyjnej” – powiedział Fisher, zanim opowiedział o inspiracji stojącej za Atomfall„Istnieje wiele gier, których akcja dzieje się w strefach po katastrofie atomowej, ale [prior to this] nie było żadnego opartego na pierwszej na świecie dużej katastrofie nuklearnej, która miała miejsce w Windscale”. Trzydniowy pożar reaktora, który wybuchł w 1957 r. w ośrodku nuklearnym Windscale (obecnie Sellafield) w północnej Anglii, jest najgorszym zdarzeniem w historii Wielkiej Brytanii, uwalniając radioaktywny opad do atmosfery i skazując lokalne dostawy mleka. „W prawdziwym świecie zakład miał produkować pluton do bomb, a tak naprawdę generowanie energii jądrowej było przykrywką dla rządowej operacji”, kontynuował Fisher. „W naszej historii zakład przeniósł się w nieco inne miejsce i ma nieco inny tajny projekt. Częścią tajemnicy jest odkrycie tego, co się tutaj wydarzyło”.
Nieuchronnie w komentarzach najnowszy film Rebellion zostanie nazwany „brytyjskim Falloutem”, ale Atomfall jest o wiele bardziej brutalna, a desperacka walka sprawia, iż jest bliższa Metro lub STALKER niż jej amerykańskiemu odpowiednikowi, który lubi krypty. Jest to również gra detektywistyczna w głębi duszy, z tajemniczymi wskazówkami zamiast zadań i odgrywaniem ról w pajęczą sieć, w której przeszukujesz drogę do nieoczekiwanych odkryć, współpracujesz z frakcjami i dochodzisz do okrężnych wniosków w serii bujnych środowisk Lake District.Fallout: Nowe Vegas „jest najbliższą analogią do Fallouta, ponieważ w dużej mierze jest to jedna, powiązana ze sobą historia o konkretnej lokacji” — powiedział Fisher.
Pominięto demo Gamescom Atomfallotwarcie, ale historia zaczyna się w 1962 roku, pięć lat po katastrofie w Windscale. Nasz cierpiący na amnezję bohater zostaje obudzony w bunkrze przez krwawiącego faceta w skafandrze ochronnym, który mówi im, iż muszą znaleźć The Interchange, miejsce centralne dla Atomfallwiodąca tajemnica. Podobnie jak w przypadku reszty gry, to od Ciebie zależy, czy mu pomożesz w zamian za informacje. Strefa katastrofy, do której później wejdziesz, jest odcięta od reszty świata, a jakiś rodzaj zakłóceń uniemożliwia transmisje do wewnątrz lub na zewnątrz. „Nikt nie wie, jak wygląda otoczenie; wszystko jest ponure i niejednoznaczne” — powiedział Fisher. „Są wskazówki dotyczące tego, co się dzieje, ale pozostawiamy pewne rzeczy otwarte na interpretację, ponieważ dodaje to faktury bycia detektywem”. Świat gry składa się z sześciu map pełnych lochów bunkrów i wnętrz, w tym piekarni, kościołów i zamków. Możesz podróżować tam i z powrotem, aby podążać za wskazówkami, a Fisher złowieszczo zauważa, iż populacja zmieni się w zależności od Twoich działań.
”Mroczne dusze był użytecznym punktem odniesienia, ponieważ w pewnym momencie rozwoju [Atomfall] była bardziej zbudowana jak gra Metroidvania — była sekwencją map typu sandbox, a każda z nich miałaby główne lochy fabularne, w których można było zdobyć narzędzie lub dowiedzieć się czegoś, aby odblokować nową lokalizację”, powiedział Fisher. „Ale gdy rozwijaliśmy grę, pomyśleliśmy, Co by się stało, gdybyśmy po prostu otworzyli wszystkie drzwi i pozwolili graczom iść, gdzie chcą?”
Moje demo skupiało się na Slatten Dale, sielankowym placu zabaw z filarem anomalii elektromagnetycznej stale widocznym na jego marginesach. Początkowa rozmowa z muzycznym staruszkiem (który miał takie samo nazwisko jak właściciel pubu, którego później miałem zabić) zapoznała mnie z Atomfallsystem dialogowy wielokrotnego wyboru, w którym możesz wybierać między obracającym się trio opcji zdefiniowanych przez tagi nastroju, takie jak Questioning, Honest lub Evasive. Podobało mi się przekomarzanie się i targowanie z całą masą czarujących NPC-ów z Dale, a także było wspaniale słyszeć autentyczne akcenty Cumberland w całym tekście, z postaciami, które nie bały się pominięcia „the” w żadnym zdaniu lub wrzucenia „summat” lub „nowt”.
Przeszukałem część zniszczonego pola uprawnego w pobliżu, potykając się o pułapki i graffiti Kilroy, aby zebrać puszki z nie-spamem i innymi materiałami do rzemiosła. Udusiłem również rozproszonego bandytę, aby zdobyć legendarny kij do krykieta, który ostatecznie miał być zgubą Alfa Buckshawa. Podczas eksploracji można również znaleźć podręczniki wojskowe i survivalowe, które zapewniają dostęp do umiejętności, ale aby je odblokować, będziesz potrzebować określonego materiału o nazwie Training Stimulators. „Pozwalają gwałtownie się uczyć i jest uzasadnienie, dlaczego tak jest w fikcji — to część tajemnicy” — powiedział Fisher. AtomfallUmiejętności gracza dzielą się na walkę wręcz, walkę na dystans, kondycję i przetrwanie. Pozwalają one m.in. zmniejszać obrażenia, rozbrajać pułapki lub ogłuszać na dłużej dzięki kopniaków.
Nieuchronnie tropy środowiskowe, które poznałem w trakcie moich konwersacyjnych przygód, zaprowadziły mnie w bezpośrednie niebezpieczeństwo, a ja nieostrożnie zabłądziłem na teren patrolowany przez uzbrojonych bandytów. AtomfallWalka jest szalona, ale przemyślana, z długimi, celowymi animacjami i ciężkim sprzężeniem zwrotnym. Jest dobrze przystosowana do życia w symulatorach immersyjnych, którzy lubią nieubłagane spotkania STALKER: Cień Czarnobylaale będzie to ciężka walka dla tych, którzy przywykli do nerwowych ruchów, tak zachwalanych przez nowoczesne strzelanki, jak Legendy Apex I Call of Duty: Black Ops 6. Na szczęście Rebellion wybrało adaptacyjne style gry zamiast sztywnych ustawień trudności, aby złagodzić niektóre z początkowych bólów. „Możesz dostosować intensywność walki lub przetrwania i możesz dostosować poziom kierowania śledztwem” — powiedział Fisher.
Kilka razy z bliska trafiłem w tego, kto wydawał się być przywódcą, ale w przypływie dreszczyku emocji, wystrzeliłem trzy razy z rewolweru i musiałem użyć Mołotowa na bramie kompleksu, aby powstrzymać ekipę chuliganów przed pościgiem. „Chcemy, abyś zawsze był pod presją, gdy wchodzisz w walkę, ponieważ walka jest w dużej mierze opcjonalna” — powiedział Fisher. „Możesz przejść grę, nikogo nie zabijając, albo możesz zabić wszystkich, w tym tych, których uważasz za postacie z zadań. przez cały czas istnieją opcje ukończenia gry, jeżeli wszyscy zginą, i to od ciebie zależy, komu ufasz, a komu nie”.
Po niesamowitej wycieczce podziemnej, podczas której musiałem odeprzeć przerażającą grupę bezokich mutantów, dotarłem do Wyndham, sennej wioski z brukowanych łbów, zajmowanej przez armię zwaną Protocol. „Ich zadaniem było wprowadzenie protokołu kwarantanny i zabezpieczenie miejsca, ale zostali uwięzieni razem ze wszystkimi innymi” — powiedział Fisher. „Więc pytanie brzmi… czy są oficjalnym rządem, czy watażkami? Nie komunikują się ze światem zewnętrznym, więc jak bardzo są odpowiedzialni?” Poddani Protocol mieli wyraźnie brytyjskie nastawienie „zachowaj spokój i działaj”, bez wątpienia propagowane przez ogromnego robota brzęczącego w pobliżu wiejskiej sali. W lesie jest też grupa pogan, kult „powrotu do natury”, który zaczął czcić katastrofę i budować wiklinowych ludzi, aby ją czcić.
W przeciwieństwie do Fallouta, nie ma tu chwytliwych, licencjonowanych utworów z lat 60., które mogłyby dotrzymać ci towarzystwa, ale Rebellion tworzy muzykę we własnym zakresie, aby dodać grze jeszcze więcej uroku. Atomfallopowiadanie historii. „Są gramofony i radia grające coś, co brzmi jak muzyka ludowa, a my pisaliśmy te piosenki, aby odzwierciedlały naszą wiedzę, ponieważ tajemnica w sercu gry nie jest czymś, co wydarzyło się tylko teraz — jej korzenie sięgają historii, a my staramy się pokazać wpływ tych wydarzeń poprzez muzykę”. To właśnie to gęste i wielowarstwowe podejście do narracji naprawdę napędza moje zainteresowanie Atomfallgra, która odwołuje się do ezoteryki obejmującej różne pokolenia, np. Dzieci ludzi I Więzień jako wpływy tonalne. Z jej staroszkolną walką i brakiem trzymania za rękę, z pewnością nie będzie dla wszystkich, ale ja z łatwością mógłbym spędzić kilka godzin, kręcąc się po Slatten Dale, wtykając nos w jego zakamarki i domki, aby zbliżyć się do niektórych Atomfallnajbardziej kuszące tajemnice.