Żelazny Tron to centralne, silnie strzeżone więzienie, do którego możesz podjąć próbę przedostania się Wrota Baldura 3. Będziesz odwiedzał tę lokację w ramach kilku zadań w grze, ale może to być dość trudne spotkanie, szczególnie jeżeli będziesz próbował uciec z każdym więźniem.
Jest kilka sposobów na zdobycie Żelaznego Tronu, ale znalazłem kilka konkretnych rzeczy, które warto zabrać ze sobą przed zanurzeniem się, oraz strategię, którą będziesz chciał zastosować. Oto, co musisz wiedzieć o tym, jak uciec z Żelaznego Tronu i uratować wszystkich więźniów Wrota Baldura 3.
- Jak przygotować się na ucieczkę z więzienia Żelaznego Tronu w Baldur’s Gate 3
- Jak dostać się do Żelaznego Tronu w BG3
- Najlepszy sposób na ucieczkę z więzienia Żelaznego Tronu w grze Baldur’s Gate 3
- Pierwsza kolej na Żelaznym Tronie
- Druga kolej na Żelaznym Tronie
- Trzecia kolej na Żelaznym Tronie
- Ostatni zwrot na Żelaznym Tronie
- Wskazówki dotyczące Żelaznego Tronu
Jak przygotować się na ucieczkę z więzienia Żelaznego Tronu w Baldur’s Gate 3
Ucieczka z Żelaznego Tronu wiąże się z Uratuj Gondijczyków, Uratuj ojca Wylla i Pomścij utopców Wrota Baldura 3. Przede wszystkim twoja drużyna odwiedzi Żelazny Tron ze względu na Gondyjczyków lub dlatego, iż dowiedziałeś się od Mizory, iż ojciec Wylla jest tutaj na dole, zwłaszcza jeżeli nie złamałeś paktu Wylla z Mizorą.

Zanim wyruszysz na Żelazny Tron, moją najlepszą rekomendacją jest upewnienie się, iż masz przy sobie różnorodne pomocne mikstury dla wszystkich członka drużyny i iż mają oni przygotowane pewne zaklęcia. Mikstury, które uznałem za najbardziej korzystne, to Szybkie Exiliry, które odblokowują drugą akcję i zwiększają prędkość poruszania się tego, kto z niej skorzystał. Jednakże, gdy eliksir się skończy, będą zmuszeni pominąć turę, co jest dla nich jedyną wadą Wrota Baldura 3.
Jednak bardzo ważne jest, aby się o tym upewnić każdy członek drużyny ma jakieś zaklęcie teleportacyjne lub sposób na poruszanie się po mapie. Na przykład moją główną postacią był Mnich Cienia i dopóki znajdował się w częściowo zacienionym świetle, mógł się teleportować. Niektóre z nich, które uznałem za najbardziej przydatne, to Drzwi Wymiarów i Mglisty Krok. Drzwi Wymiarów są niezwykle pomocne w przypadku rzucającego czary, zwłaszcza takiego, który musi kogoś przenieść w bezpieczne miejsce.
Zwoje ostatecznie są twoją łaską wybawiającą w tej misji. Każdy rodzaj zwoju, taki jak Mglisty Krok, Drzwi Wymiarów lub sposób na zwiększenie ich szybkości, jest krytycznym atutem dla twojego Wrota Baldura 3. Dzięki wyposażeniu moich towarzyszy i ogólnym miejscom na zaklęcia nie były one wymagane, ale gdybym miał drużynę mniej opartą na magii, myślę, iż posiadanie dowolnego rodzaju zwoju do pomocy byłoby niezwykle istotne.
Po ustaleniu tego ze swoim Wrota Baldura 3 impreza, czas zająć Żelazny Tron. Przed wejściem do więzienia, utwórz szybki zapis, a następnie umieść jednego w obiekcie przed wykonaniem pierwszej tury. Obydwa są pomocne, ponieważ możesz natychmiast wznowić spotkanie, jeżeli sprawy się nie potoczą, lub rozpocząć je ponownie, aby zdobyć dodatkowe zapasy, jeżeli potrzebujesz ich więcej, zanim do nich przystąpisz.
Jak dostać się do Żelaznego Tronu w BG3
Aby dostać się do Żelaznego Tronu, musisz przez nie przejść ukryta piwnica w Flymm Cargo. Do Flymm Cargo można dotrzeć na południe, w Dolnym Mieście, obok Counting House, najbliżej punktu orientacyjnego Gray Harbor Docks. Do budynku możesz wejść otwierając jedne z jego bocznych drzwi.
Wewnątrz Flymm Cargo będziesz musiał stawić czoła garstce wargów. Po ich wysłaniu będziesz chciał poszukać ukrytego włazu do piwnicy na podłodze, zakrytego kilkoma małymi skrzyniami. Właz do piwnicy znajduje się w północno-zachodni róg budynku (X:-163, Y:-143)zaraz po lewej stronie przy wejściu od zachodniego wejścia do Flymm Cargo.
Gdy znajdziesz się w piwnicy, skieruj się do przodu, aby znaleźć łódź podwodną i przyjaznego krasnoluda o imieniu Redhammer Deviser pilnując tego. jeżeli okażesz takt, możesz przekonać Redhammera, aby poprowadził cię na Żelazny Tron. Lub, jeżeli sprawy nie układają się po twojej myśli, możesz zabić Rehammera i skorzystać z podwodnego włazu, aby samodzielnie przejąć kontrolę nad łodzią podwodną.
Podczas pilotowania łodzi podwodnej na Żelazny Tron Gortash natychmiast skontaktuje się z Tobą w przerywniku filmowym. Nieważne, co tu powiesz, Gortash odpali materiały wybuchowe, gwałtownie zalewając Żelazny Tron. Daje to bardzo ograniczoną ilość czasu w złapanie Gondijczyków i innych więźniów i ucieczkę.
Pamiętaj, iż jeżeli Gortash już nie żyje, zanim ukończysz Żelazny Tron, Żelazny Tron będzie niedostępny, już wysadzony w powietrze, a wszyscy więźniowie zginą. Więc upewnij się wypełnij tę sekcję przed rozprawieniem się z Gortashem.
Najlepszy sposób na ucieczkę z więzienia Żelaznego Tronu w grze Baldur’s Gate 3
Kiedy rozpoczynasz spotkanie na Żelaznym Tronie, ty i twój Wrota Baldura 3 impreza ma sześć tur, aby złapać wszystkich, których możesz. To się jednak zmieni w zależności od trudności. jeżeli grasz na łatwiejszym poziomie trudności, masz osiem tur. jeżeli grasz na najwyższym poziomie trudności, Taktycznym, masz tylko cztery tury.
Tam są osiem komórek na Żelaznym Tronie, który musisz otworzyć. W sześciu z tych cel przebywają Gondyjczycy, w jednej na końcu wschodniej sali znajduje się Książę Ravengard, a w jednej w południowo-zachodnim narożniku znajduje się przyjazny Łupieżca Umysłów, Omeluum. W północnej części Żelaznego Tronu nie ma więźniów. Cele te możesz otworzyć dzięki małej dźwigni znajdującej się z boku drzwi każdej celi.

Za każdym razem, gdy otworzysz drzwi więźniowi, postacie te wchodzą do kolejności Inicjatywy. Prawie każda osoba w Żelaznym Tronie będzie używać Zrywu do ucieczki, ale mają one wyjątkowo niski poziom zdrowia, co może sprawić, iż utrzymanie ich przy życiu może być wyzwaniem, zwłaszcza przy Wrogowie Sahuagina tam na dole, z których każdy ma dwa ataki, a jeden z tych ataków może być Siecią.
Pierwsza kolej na Żelaznym Tronie
Na pierwszą rundę podziel swoje Wrota Baldura 3 impreza. Każdy z nich musi udać się w innym kierunku, aby pokryć jak największy obszar. Chociaż kuszące jest złapanie kilku pierwszych drzwi więziennych przy wejściu, myślę, iż lepiej zachować je na ostatnie rundy i skupić się na tych, które znajdują się w odległych stronach placówki. Wyślij jedną postać w lewo, jedną w prawo, a następnie dwie w dół, na południową stronę więzienia. Upewnij się, iż któraś z postaci udających się na południe skręci w lewo i wejdzie do tylnego rogu, gdzie może znaleźć Omeluuma, który posiada bardzo przydatną umiejętność.
Pierwsza runda będzie prawdopodobnie polegać na tym, iż każda postać zbiegnie do drzwi celi Żelaznego Tronu i spróbuje je otworzyć. jeżeli uda ci się wyciągnąć garstkę więźniów z klatek, NPC w nich znajdą się w kolejności tury. Ponownie chcą jedynie użyć umiejętności Doskoku, aby pędzić w stronę wyjścia. Jedynym celem dla Ciebie, Wrota Baldura 3 załoga, powinno być chroń ich i otwórz drzwi.
Poniżej znajdziesz mapę Żelaznego Tronu, pokazującą lokalizację wszystkich więźniów i ich cel.

Druga kolej na Żelaznym Tronie
Teraz, w drugiej rundzie, będzie prawie tak samo lub zacznie się do tego zmierzać tworząc ścieżkę ochronną dla tych więźniów. Ogólnym celem tej misji jest upewnienie się, iż twoje postacie są wystarczająco szybkie, aby dotrzeć do wszystkich drzwi w ośrodku, a następnie uciec z Gondijczykami.
Na szczęście postać, która poszła uratować Omeluum zostanie natychmiast teleportowany z powrotem do łodzi podwodnej, ponieważ Omeluum ma zdolność, która pozwala jemu i innej osobie teleportować się z powrotem. Następnie zostawiłem moją postać i Omeluuma blisko wyjścia z łodzi podwodnej, aby mógł zbliżyć się do ocalałych i teleportować ich z powrotem, jeżeli nie mieliby szans na przeżycie.
Trzecia kolej na Żelaznym Tronie
Trzecią i czwartą rundę należy spędzić na próbach zabierz wszystkich z powrotem do centrum. Postać, którą miałeś z Omeluum, powinna przedostać się do centralnego obszaru i chronić jak najwięcej ludzi dzięki broni dystansowej lub białej. To oni powinni także otworzyć wszystkie drzwi w wewnętrznej części budynku i wypuścić tych więźniów.
Każdy Wrota Baldura 3 postać, która przyjęła Speed Exilir w pierwszej rundzie, prawdopodobnie efekty znikną w czwartej rundzie i będą ogłuszeni na jedną rundę. Daje to wrogom jedną darmową rundę, więc musisz zachować ostrożność przed opuszczeniem.
Ostatni zwrot na Żelaznym Tronie
Następnie powinny nastąpić rundy finałowe zabranie wszystkich na łódź podwodną. Uważam, iż niezwykle pomocne dla Omeluuma było to, iż znajdował się blisko wyjścia, aby złapać każdego, kto pozostał w tyle, dzięki teleportu i natychmiast zabrać go do łodzi podwodnej. Tak długo jak znak lub Wrota Baldura 3 członek drużyny znajduje się na drugim piętrze i prowadzi z więzienia, uda mu się dotrzeć do łodzi podwodnej i przeżyć misję.
Pierwsze dwie rundy na Żelaznym Tronie są najbardziej krytyczne. jeżeli coś się tutaj rozsypie, ponowne załadowanie i wypróbowanie jest ważne. Również, Wyll może uzyskać pomoc lub walczyć ze sługami Mizory w ostatniej części. jeżeli zdecydujesz, iż Wyll pozostanie w pakcie, Mizora pomoże ojcu Wylla w ucieczce. jeżeli opuści pakt, Mizora użyje wybuchowych pająków, aby spróbować zabić ojca Wylla. W tym miejscu wchodzą w grę Drzwi Wymiarów i niezwykle ważne jest, aby skorzystać z nich po prawej stronie więzienia, gdzie znajdziesz Ojca Wylla.
Wskazówki dotyczące Żelaznego Tronu
Wyciągnięcie wszystkich żywych z Żelaznego Tronu BG3 nie jest łatwym zadaniem, więc oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać, biegnąc przez zalane więzienie:
- Sahuagin będzie pojawiał się coraz częściej w każdej turze; nie staraj się ich pokonać. Ignoruj je, kiedy tylko możesz, ale warto też upewnić się, iż są trzymane na dystans na tyle, aby stworzyć bezpieczne przejście dla więźniów. Możesz użyć postaci czołgu, aby zwrócić ich uwagę, jeżeli okażą się szczególnie nieprzyjemni.
- Zrób dobry użytek z eliksirów i zaklęć zwiększających ruch, takich jak Pośpiech, Mglisty Krok i Drzwi Wymiarów.
- Jeśli członek drużyny zginie, opuść go. Mogą zostać wskrzeszeni przez Withersa później w obozie.
- Na Żelaznym Tronie jest trochę przyzwoitych łupów, w tym okaz kijanki w pobliżu Omeluum, Piekielne Żelazo pod łodzią podwodną i Klucz do Krypty 6 Domu Liczącego w północno-zachodnim pomieszczeniu. Możesz rozważyć pozostawienie postaci z drużyny, aby zgarnąć cały pozostawiony łup.
- Tak naprawdę nie musisz ratować wszystkich Gondijczyków, aby przejść dalej zadanie „Uratuj Gondijczyków”; tylko Obelia Toobin musi przeżyć, aby kontynuować zadanie. jeżeli wszyscy Gondyjczycy lub Obelia zginą, przez cały czas możesz wyłączyć Odlewnię Stalowych Zegarków, używając Porozmawiaj ze zmarłymi na Zannerze lub czytając księgę znalezioną przy jego zwłokach.