Nekromanci są opcją dla klasy Czarodziejów Wrota Baldura 3. Nekromanta jest potężnym archetypem dla Twojego bohatera, pod warunkiem, iż zbudujesz go prawidłowo.
W Wrota Baldura 3, wszystkie klasy mają również dostęp do zaklęć Nekromanty. Oto najlepsze BG3 Konstrukcja Nekromanty.
- Korzyści z grania Nekromantą w Baldur’s Gate 3
- Najlepsze wyścigi i wyczyny nekromanty w Baldur’s Gate 3
- Najlepsza dystrybucja statystyk dla Nekromanty
- Najlepsze zaklęcia do wyboru dla Twojego nekromanty
- Najlepsi członkowie drużyny, którzy pomogą Twojemu nekromancie w Baldur’s Gate 3
Korzyści z grania Nekromantą w Baldur’s Gate 3

Czarodziej to podstawowa klasa rzucająca czary, która może nauczyć się wszystkich zaklęć ze swojej listy, pod warunkiem, iż znajdziesz wystarczającą liczbę zwojów zaklęć i złota, aby zapisać je w swojej księdze. jeżeli wybierzesz opcję Szkoła Nekromancji podklasy, w miarę zdobywania kolejnych poziomów otrzymasz następujące korzyści:
- Ponure żniwa (poziom 2) – Jeśli zabijesz zaklęciem wroga niebędącego Nieumarłym/Konstruktem, odzyskasz punkty wytrzymałości równe dwukrotności poziomu czaru lub trzykrotności, jeżeli jest to zaklęcie Nekromancji.
- Ożyw martwego (poziom 6) – Dodajesz zaklęcie Ożywienie Martwych do swojej księgi zaklęć. Można to rzucić na zwłoki wroga, aby zamienić je w szkielet lub zombie pod twoim dowództwem. Możesz rzucić go na wyższym poziomie, aby przywołać silniejszego nieumarłego.
- Nieumarli niewolnicy: Dodatkowi nieumarli (poziom 6) – Możesz teraz wskrzesić dodatkowego nieumarłego podczas rzucania Animate Dead.
- Nieumarli niewolnicy: lepsze przywołanie (poziom 6) – Nieumarli, których przywołujesz dzięki Animate Dead, dodają teraz twój poziom Czarodzieja do swojej maksymalnej liczby punktów wytrzymałości i dodają premię biegłości do zadawanych przez nich obrażeń.
- Zahartowany na nieumarłych (poziom 10) – Od teraz jesteś odporny na obrażenia Nekrotyczne, a twoja maksymalna liczba punktów wytrzymałości nie może zostać obniżona.
Dzięki tym wszystkim umiejętnościom Nekromanta jest najlepszą konfiguracją przywoływacza w Baldur’s Gate 3, ponieważ zyskujesz także dostęp do większości zaklęć przywołujących przyzywających, takich jak Przywołaj Żywiołak. Oznacza to, iż jesteś mistrzem przywoływania zwierzaków do wywoływania zakłóceń, zapewniania swojemu Łotrzykowi dodatkowe ciało, które pozwoli mu wykonywać ataki z ukrycia i atakowania wrogich mobów.
Najlepsze wyścigi i wyczyny nekromanty w Baldur’s Gate 3

Jak Wrota Baldura 3 porzucił zasady premii do statystyk rasowych po opuszczeniu wczesnego dostępu, wybór rasy nie jest tak istotny jak wcześniej. Zawsze powinieneś grać rasą, która najbardziej ci się podobaale jeżeli bardziej zależy Ci na korzyściach mechanicznych, to są najlepsze opcje:
- Diabelstwo Asmodeusza – Rasa ta zapewnia odporność na ogień, widzenie w ciemności i dodatkowe zaklęcia w miarę zdobywania kolejnych poziomów (Wytwarzanie Płomienia na poziomie 1, Piekielna Nagana na poziomie 3 i Ciemność na poziomie 5), a wszystkie one są niezwykle przydatnymi narzędziami dla Twojej postaci.
- Githyanki – Rasa ta zapewnia Ci Wiedzę Astralną (wybierz biegłość w Umiejętności podczas Długiego Odpoczynku), Cudowne Sztukę Walki (kilka biegłości w broni, a także biegłość w Lekkim i Średnim Pancerzu) oraz kilka zdolności czaropodobnych w trakcie Twojego postępu, dzięki Psionice Githyanki: Ręka Maga na poziomie 1, Githyanki Psionics: Jump na poziomie 3 i Misty Step na poziomie 5.
- Krasnolud Tarczowy – Rasa ta zapewnia przewagę w rzutach obronnych na truciznę, odporność na obrażenia od trucizn, widzenie w ciemności i kilka biegłości w broni. Co ważniejsze, zapewnia biegłość w lekkim i średnim pancerzu, pozwalając ci wyposażyć się w lepszy sprzęt i zmienić Zręczność w statystykę zrzutu.
Jeśli chodzi o wyczyny, będziesz miał dostęp do trzech z nich w trakcie swojego postępu, jeden otrzymasz na poziomie 4, 8 i 12. Oto najlepsze wyczyny do wyboru dla twojego Nekromanty:
- Poprawa Wyniku Umiejętności – Powinieneś użyć tego, aby jak najszybciej zwiększyć swoją statystykę Inteligencji do 20, co oznacza, iż być może będziesz musiał wziąć ją dwukrotnie. Zwiększenie statystyki Inteligencji zwiększy premię do ST ataku zaklęć i ochrony zaklęć, które są niezbędnymi narzędziami do wykorzystania w walce.
- Rytualny rzucający: Użyj tego, aby rzucać zaklęcia takie jak Longstrider (aby zapewnić ci dodatkowy ruch) lub Find Familiar (przywołać dodatkowego potwora do walki w bitwie) bez wydawania cennych miejsc na zaklęcia.
- Zaklęcie Snajpera – Użyj tego wyczynu, aby nauczyć się Niesamowitego Wybuchu, ponieważ jest to najlepsza umiejętność w grze i zwykle dostępna jest wyłącznie dla Czarnoksiężników. Masz teraz potężną Cantrip do spamowania w turach, gdy nie palisz miejsc na zaklęcia, a także krytykujesz przy 19-20.
Najlepsza dystrybucja statystyk dla Nekromanty

Ponieważ Nekromanci są czarodziejami, warto nadać priorytet Statystyka inteligencji. Statystyka Inteligencji zwiększa obrażenia zaklęć i szansę na trafienie. Poprawi także rzuty kośćmi oparte na inteligencji. Zręczność jest drugą najważniejszą rzeczą, ponieważ poprawia ona zbroję maga i szansę na uniknięcie obrażeń od zaklęć wroga. Poniżej znajduje się zalecany rozkład statystyk.
- Siła: 8
- Zręczność: 16
- Konstytucja: 14
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 10
- Charyzma: 10
Najlepsze zaklęcia do wyboru dla Twojego nekromanty

Jak Wrota Baldura 3 ma maksymalny poziom 12, twój Nekromanta będzie mógł rzucać zaklęcia Czarodzieja tylko na poziomie 6. Na szczęście możesz nauczyć się wszystkich zaklęć ze swojej listy, ale liczba ich, które możesz przygotować każdego dnia, jest ograniczona. Oto najlepsze zaklęcia, z których może skorzystać Twój Nekromanta Baldur’s Gate 3:
- Cantrip: Bone Chill, Przyjaciele, Trujący spray
- Poziom 1: Znajdź znajomy, promień choroby, magiczny pocisk, sen, smar
- Poziom 2: Ślepota, promień osłabienia, rozbicie, sieć
- Poziom 3: Ożywienie Martwego, Wampiryczny Dotyk, Kula Ognia, Pośpiech, Kontrazaklęcie
- Poziom 4: Zaraza, wygnanie, polimorfia, zamieszanie, ściana ognia
- Poziom 5: Zarażenie, Detronizacja, Przywołanie Żywiołaka, Spętanie Planarne
- Poziom 6: Krąg Śmierci, Twórz Nieumarłych, Ugryzienie Oka, Dezintegruj
Najlepsi członkowie drużyny, którzy pomogą Twojemu nekromancie w Baldur’s Gate 3

Jeśli twoim bohaterem ma być Nekromanta grupy, najlepiej trzymać się klasycznych czteroosobowych archetypów D&D. Będziesz musiał porzucić Gale’a i Wylla, ponieważ jesteś głównym rzucającym zaklęcia w grupie. Zamiast tego będziesz potrzebować Shadowhearta jako uzdrowiciela i bufora, Astariona jako napastnika i wyznaczonego do łamania pułapek/zamków oraz Lae’zela lub Karlacha jako wojownika. Oba są doskonałym wyborem, ale dodatkowe wyczyny Lae’zel i lepsze opcje pancerza czynią ją lepszym wyborem, moim zdaniem. Biorąc to pod uwagę, Karlach przez cały czas może bez problemu obsadzić tę rolę.
Powiązany: Baldur’s Gate 3: Jaki jest maksymalny poziom?
Jeśli planujesz przemienić Gale’a w Nekromantę, reszta składu drużyny zostanie określona przez klasę twojego bohatera. jeżeli chcesz grać wojownikiem, zabierz ze sobą Astariona i Shadowheart; jeżeli chcesz zagrać Łotrem lub Strażnikiem, zabierz ze sobą Shadowheart i Lae’zel/Karlach; lub jeżeli chcesz pobawić się w uzdrowiciela, zabierz ze sobą Astariona i Lae’zela/Karlacha.
Nekromanci w BG3 to jedna z najpotężniejszych klas opartych na magii, jakie można wybrać. Nie zapominaj, iż Czarodzieje i Czarodzieje są również bardzo potężni sami w sobie i powinieneś wziąć je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o klasie.