Wrota Baldura 3 wymaga utworzenia drużyny poszukiwaczy przygód, a niektóre konfiguracje drużyn są lepsze od innych. To dlatego, iż Wrota Baldura 3 używa zasad D&D 5E.
Możesz mieć czterech członków drużyny Wrota Baldura 3. Dzięki temu frameworkowi zapewnimy Ci najlepsze kompilacje i kompozycje imprez BG3.
- Cztery grupy klasowe w D&D/Baldur’s Gate 3
- Klasa Twojej postaci ma najważniejsze znaczenie dla określenia składu drużyny w grze Baldur’s Gate 3
- Postacie wojowników w Baldur’s Gate 3
- Najlepsze statystyki wojowników
- Zasadniczo potrzebujesz Astariona (chyba iż grasz bardem/łowcy/łotrzykiem)
- Magowie w grze Baldur’s Gate 3
- Najlepsze statystyki czarodziejów w BG3
- Najlepsze statystyki czarnoksiężników w BG3
- Postacie kapłanów w Baldur’s Gate 3
- Najlepsze statystyki kleryków w BG3
- Najlepsze statystyki druida w BG3
- Baldur’s Gate 3: Sugerowane konfiguracje drużyn
Cztery grupy klasowe w D&D/Baldur’s Gate 3

Wrota Baldura 3 zajęcia dzielą się na cztery kategorie D&D 5E: Wojownik, ekspert, mag i kapłan. Wojownicy to czołgi, które walczą z wrogami w zwarciu. Zwykle noszą najlepszą zbroję i mają najwyższe punkty wytrzymałości. Eksperci mają wiele umiejętności, których używasz poza walką, chociaż po naciśnięciu przez cały czas mogą mocno uderzyć. Magowie to tajemni czarodzieje, którzy kontrolują pole bitwy dzięki magii, która rani wrogów lub powoduje efekty statusu. Kapłani są uzdrowicielami i buforami grupy, chociaż mają do dyspozycji pewne specjalistyczne opcje walki. Tak wyglądają zajęcia w Wrota Baldura 3 mieszczą się w czterech grupach:
- Wojownik – Barbarzyńca, Wojownik, Mnich, Paladyn
- Ekspert – Bard, Łowca, Łotrzyk
- Mag – Czarodziej, Czarnoksiężnik, Czarodziej
- Kapłan – Kleryk, Druid
Istnieje pewne rozdźwięki pomiędzy tymi grupami, ponieważ Paladyni są przyzwoitymi uzdrowicielami, Bardowie są głównymi rzucającymi zaklęcia, a niektóre konfiguracje Czarnoksiężników mogą zamienić ich w wojowników walczących w zwarciu, ale są to tylko dodatkowe korzyści wynikające z ogólnych zamierzeń tej klasy.
Klasa Twojej postaci ma najważniejsze znaczenie dla określenia składu drużyny w grze Baldur’s Gate 3

Klasa, którą wybierzesz dla swojego głównego bohatera określi najlepszy zestaw na imprezę. Zamiarem jest, abyś miał jednego Wojownika, jednego Eksperta, jednego Maga i jednego Kapłana. Oznacza to, iż zawsze będziesz mieć wojownika na linii frontu, kogoś podstępnego, kto poradzi sobie z pułapkami/zamkami, zadającego obrażenia i uzdrowiciela.
- Jeśli twoja postać jest Barbarzyńcą, Wojownikiem, Mnichem lub Paladynem, wybierz postać z listy Eksperta, Maga i Kapłana.
- Jeśli twoją postacią jest Bard, Łowca lub Łotrzyk, wybierz postać z listy Wojownika, Maga i Kapłana.
- Jeśli twoja postać jest Czarnoksiężnikiem, Czarnoksiężnikiem lub Czarodziejem, wybierz postać z listy Wojownika, Eksperta i Kapłana.
- Jeśli twoja postać jest Klerykiem lub Druidem, wybierz postać z listy Wojownika, Eksperta i Maga.
Jeśli grasz w grę wieloosobową ze znajomymi, podczas tworzenia drużyny weź pod uwagę powyższe role i dostosuj się do nich. Możliwość kształtowania grupy składającej się z wielu postaci oznacza, iż prawdopodobnie będziesz mieć silniejszą grupę niż ta utworzona z wykorzystaniem członków drużyny.
Postacie wojowników w Baldur’s Gate 3

Od wczesnych godzin Wrota Baldura 3, będziesz miał dostęp do Lae’zela, wojownika githyanki z dodatkowymi mocami psionicznymi. Niedługo potem będziesz miał okazję zatrudnić Karlacha, diabelskiego barbarzyńcę o ognistym temperamencie. Obie postacie mają zalety i wady:
- Laezel – Może nosić lepszą zbroję, może wykonywać wiele akcji na turę na poziomie 2 (poprzez Przypływ Akcji), a jej psioniczny skok czyni ją najlepszą odkrywczynią w Akcie 1.
- Karlach – Potrafi uderzać jak ciężarówka, ma zadania poboczne, w których z biegiem czasu jej umiejętności są udoskonalane, i ma dostęp do podklasy Barbarzyńca Dzikiej Magii, co daje mnóstwo frajdy, szczególnie dla osób lubiących chaotyczną rozgrywkę.
Przy wyborze pomiędzy nimi decydującym czynnikiem powinna być obrona kontra atak. Lae’zel może założyć najlepszą zbroję i używać tarczy, przez co bardzo trudno ją trafić. Tymczasem Karlach jest łatwiejszy do trafienia, ale ma wiele punktów wytrzymałości, jest w stanie oprzeć się obrażeniom podczas szaleństwa i zadaje duże obrażenia. jeżeli masz uzdrowiciela wymagającego dużej obrony, takiego jak Shadowheart, wybierz Karlacha, ale jeżeli twoja drużyna jest słaba, wybierz Lae’zel.
Warto wspomnieć, iż Minthara (jeden z trzech bossów frakcji goblinów) jest także potencjalnym członkiem drużyny, ponieważ jest Paladynem zaprzysiężonym Lolth. Dużo trudniej jest zdobyć Mintharę niż inne postacie, ponieważ jest ona przywiązana do złej ścieżki, ale jest świetnym zamiennikiem Lae’Zel, jeżeli prowadzisz pochodzenie Dark Urge lub planujesz poddać się pasożytowi Mind Flayer.
Najlepsze statystyki wojowników
Oto najlepsza dystrybucja statystyk dla wojowników w BG3:
- Siła – 16
- Zręczność – 14
- Konstytucja – 16
- Mądrość – 10
- Inteligencja – 8
- Charyzma – 10
Zasadniczo potrzebujesz Astariona (chyba iż grasz bardem/łowcy/łotrzykiem)

Podobnie jak Tomi Undergallows w Neverwinter Nights, jeżeli nie grasz Bardem, Strażnikiem ani Łotrzykiem, potrzebujesz Astariona w swojej drużynie. Dzieje się tak dlatego, iż w środku jest mnóstwo zamkniętych drzwi i skrzyń Wrota Baldura 3, a także pułapki wymagające rozbrajania i ukryte sekrety wymagające wykrycia. To tutaj Astarion błyszczy, więc umieść go w swojej grupie i nigdy nie oglądaj się za siebie. Ukradkowy Atak i Sprytne Akcja Astariona czynią go także niezwykle przydatnym na polu bitwy.
Minsc z Baldur’s Gate 1 i 2 będzie dostępny później, ale trzymaj Astariona w swojej grupie, dopóki go nie spotkasz, ponieważ jest on niezbędny dla graczy, którzy nie mają żadnej klasy Eksperta.
Magowie w grze Baldur’s Gate 3

Na początku otrzymasz pierwszego czarodzieja magii Wrota Baldura 3, ponieważ możesz odblokować Gale’a po dotarciu do pierwszego punktu orientacyjnego. Po dotarciu do Szmaragdowego Gaju będziesz mógł odblokować Wylla. Klasy czarodziejów tajemnych są popularne wśród fanów, więc nie czuj się źle, jeżeli wybierzesz jednego z tych gości, jeżeli ich nie potrzebujesz. Mają mocne i słabe strony, jeżeli nie grasz tajemnym rzucającym.
- Gale – Ma dostęp do znacznie większej liczby zaklęć i miejsc na zaklęcia niż Wyll. Możesz wybrać jego podklasę, oferując wiele opcji dostosowywania jego postępu.
- Wyll – Może odzyskać swoje miejsca na zaklęcia podczas krótkiego odpoczynku. Możesz zamienić go w w miarę przyzwoitego wojownika dzięki kilku usprawnień (takich jak przyjęcie Paktu Ostrza i zapewnienie mu Średniej Biegłości w Pancerzu dzięki wyczynu). Udział jego Patrona w opowieści prowadzi do kilku ciekawych przerywników filmowych.
Ogólnie, Gale jest lepszym wyborem ze względu na ogromną liczbę oferowanych przez niego zaklęć. Nie należy przeoczyć budowy wojownika Wylla, szczególnie jeżeli grasz podklasą korzystającą z magii, taką jak Niesamowity Rycerz lub Tajemny Oszust, ale nie jest on świetny jako główny rzucający. Wrota Baldura 3 jest zbyt ciężki w walce, a jego pola bitwy są zbyt duże, abyś nie miał głównego rzucającego tajemną moc.
Najlepsze statystyki czarodziejów w BG3
Oto najlepsza dystrybucja statystyk dla czarodziejów w BG3
- Siła – 8
- Zręczność – 13
- Konstytucja – 15
- Inteligencja – 17
- Mądrość – 10
- Charyzma – 12
Najlepsze statystyki czarnoksiężników w BG3
Oto najlepsza dystrybucja statystyk dla Czarnoksiężników w BG3
- Siła – 8
- Zręczność – 13
- Konstytucja – 16
- Mądrość – 10
- Inteligencja – 10
- Charyzma – 17
Postacie kapłanów w Baldur’s Gate 3

Wrota Baldura 3 daje ci Kleryka od razu, ponieważ Shadowheart jest dostępny zaraz po ukończeniu lochu samouczka. Odblokujesz Halsina znacznie później w grze, ponieważ musisz ukończyć kilka zadań w Akcie 1, zanim będziesz mógł go zdobyć. Oznacza to, iż Shadowheart prawdopodobnie będzie twoją uzdrowicielką przez większą część Aktu 1, chociaż niekoniecznie musisz ją zatrzymać, szczególnie jeżeli grasz Kapłanem, ponieważ zarówno ona, jak i Halsin mają korzyści:
- Serce Cienia – Dostajesz ją wcześnie, a ona ma Leczenie Ran i Słowo Uzdrawiające, dwa najlepsze zaklęcia leczące w całym Akcie 1. Możesz ubrać ją w ciężką zbroję, a ona będzie w stanie zadać przyzwoite obrażenia w walce.
- Halsin – Jego Dziki Kształt daje mu potężne formy, które pozwalają mu zadawać i absorbować wiele obrażeń. Druidzi otrzymują wiele wspaniałych, ekskluzywnych zaklęć do wykorzystania w walce.
Szczerze mówiąc, obie postacie to świetny wybór, a decyzja powinna należeć do tego, czy wolisz opcje defensywne, czy ofensywne. Shadowheart może nosić świetną zbroję, ale nie może zadać dużych obrażeń, podczas gdy Halsin może iść na linię frontu jako niedźwiedź, ale jego klasa pancerza jest słaba, szczególnie gdy używa Dzikiego Kształtu. jeżeli Twoim głównym zadaniem jest leczenie, weź Shadowheart, ale jeżeli masz postacie, które w inny sposób mogą leczyć (na przykład, jeżeli grasz Bardem lub Paladynem), wybierz Halsina, gdy go odblokujesz.
Jaheirę z Baldur’s Gate 2 odblokujesz także w dalszej części gry, ale zależy to od tego, czy chcesz zamienić się z nią jedną ze znajomych postaci, gdyż w tym momencie będziesz już długo używał Shadowhearta lub Halsina w swojej grupie . Fani retro Baldur’s Gate mogą po prostu chcieć powrotu Jaheiry, ponieważ kochali ją w starszych grach, co jest całkowicie zrozumiałe.
Najlepsze statystyki kleryków w BG3
Oto najlepszy rozkład statystyk dla Kleryków w BG3.
- Siła – 10
- Zręczność – 14
- Konstytucja – 16
- Inteligencja – 8
- Mądrość – 16
- Charyzma – 10
Najlepsze statystyki druida w BG3
Oto najlepsza dystrybucja statystyk dla Druidów w BG3.
- Siła – 10
- Zręczność – 17
- Konstytucja – 12
- Inteligencja – 10
- Mądrość – 16
- Charyzma – 10
Baldur’s Gate 3: Sugerowane konfiguracje drużyn

Jeśli nie grasz Bardem, Klerykiem, Druidem lub Łotrzykiem, prawdopodobnie będziesz potrzebować Astariona i Cienistego Serca przez cały Akt 1. jeżeli nie jedno, to oba, ponieważ są po prostu zbyt przydatne, aby je mieć w pobliżu, Astarion ze względu na jego rozwiązania w zakresie pułapek/zamków i leczenie Shadowheart. Twój wybór bohatera będzie determinował twoją załogę w Akcie 1 i Akcie 2.
- Jeśli bohater jest barbarzyńcą/wojownikiem/mnichem/paladynem – Wybierz Astariona, Shadowheart i Gale’a.
- Jeśli bohaterem jest bard/łowca/łotrzyk – Weź Shadowheart (zamień na Halsina, jeżeli go zdobędziesz), Karlacha i Gale’a.
- Jeśli bohaterem jest duchowny/druid – Wybierz Astariona, Lae’Zela i Gale’a.
- Jeśli bohater jest czarnoksiężnikiem/czarnoksiężnikiem/czarodziejem – Weź Astariona, Lae’Zela i Shadowheart.
Powiązany: Baldur’s Gate 3: Jaki jest maksymalny poziom?
Ostatecznie możesz ukończyć Wrota Baldura 3 z dowolną konfiguracją imprezy. Dzieje się tak dlatego, iż gra oferuje wiele przedmiotów, które mogą pomóc w walce, takich jak sztuczne strzały, granaty, mikstury i zwoje zaklęć. jeżeli wybierzesz zrównoważony zestaw postaci, będziesz miał znacznie łatwiejszy czas w walce i podczas eksploracji lochów, ale nie pozwól, aby to definiowało twój wybór. jeżeli naprawdę chcesz zatrzymać określonych członków drużyny w pobliżu, wykorzystaj ich, ponieważ twoja przyjemność z NPC-ów jest ważniejsza niż maksymalizację wartości minimalnej w trakcie gry.
Wrota Baldura 3 zawiera wiele kompozycji i wersji imprezowych, z którymi możesz szeroko eksperymentować. Sprawdź nasz przewodnik po wszystkich klasach uszeregowanych na podstawie umiejętności i zdolności tutaj.