Druid jest jedną z najbardziej wszechstronnych klas w grze Baldur’s Gate 3 i możesz ją jeszcze bardziej ulepszyć dzięki kilku atutów. To pozwoli ci jeszcze bardziej wzmocnić ich magię lub uczynić ich dziki kształt bardziej użytecznym, co pozwoli ci wyzwolić gniew natury na swoich wrogach.
Druidzi to podstawowa klasa rzucająca zaklęcia, skupiająca się na zaklęciach leczących i elementarnej magii bojowej. Posiadają również umiejętność Dzikiego Kształtu, która pozwala im zamienić się w dzikie zwierzęta i wyruszyć na linię frontu wraz z wojownikami. Wspaniałą rzeczą w Wild Shape jest to, iż śmierć po prostu przywraca cię do postaci druida, z nienaruszoną pulą poprzednich punktów wytrzymałości, co pozwala ci rzucić fursonę we wroga bez obawy o trwałe obrażenia.
Najlepsze wyczyny druidów w Baldur’s Gate 3

W Baldur’s Gate 3 otrzymujesz wyczyny na poziomach 4, 8 i 12, dając ci dostęp do trzech w trakcie gry. To da ci kilka szans na ulepszenie swojego Druida lub dalsze wzmocnienie Halsina. Najlepsze wyczyny dla klasy druidów w grze Baldur’s Gate 3 to:
- Ulepszenie umiejętności: Ten atut daje ci dwa punkty do dodania do statystyk. Jako iż Druid używa Mądrości jako swojej statystyki rzucania zaklęć, musisz użyć Ulepszenia Umiejętności, ponieważ żadne inne Wyczyny tego nie wzmocnią. Jeśli twoja Mądrość wynosi 17, powinieneś zwiększyć ją o jeden i poprawić inną statystykę o jeden, jeżeli zwiększy to jej modyfikator. Dzieje się tak, ponieważ modyfikator statystyk dla 18 i 19 jest taki sam. Dzięki tej metodzie powinieneś podnieść swoją Mądrość do 18, a gdy osiągniesz poziom 8, zwiększ ją do 20.
- Wytrzymały: Ten atut daje ci punkt Kondycji i pozwala odzyskać pełne punkty wytrzymałości podczas krótkiego odpoczynku. jeżeli często używasz Dzikiego Kształtu, ten atut jest cenny, ponieważ przywracasz użycie Dzikiego Kształtu z Krótkiego Odpoczynku, co ułatwia spamowanie umiejętnością. Dzięki Wytrzymałości uzyskasz jeszcze więcej korzyści z Krótkiego odpoczynku, zwłaszcza po ciężkiej bitwie, co pozwoli ci skupić swoją leczniczą magię na innych członkach drużyny.
- Adept żywiołów: Ten atut pozwala twoim zaklęciom ignorować odporność na wybrany typ obrażeń i nie możesz już wyrzucić 1, gdy używasz zaklęć tego typu. Druidzi otrzymują wiele potężnych zaklęć atakujących żywiołami, więc najlepiej skupić się na Ogniu, Zimnie lub Błyskawicy, aby ominąć opór wroga w walce.
- Rzucający wojnę: Ten atut daje ci przewagę w rzutach obronnych na koncentrację i pozwala ci wydać reakcję, by rzucić Porażający Chwyt na przeciwników wychodzących poza twój zasięg walki wręcz. Wiele zaklęć Druida wymaga koncentracji pod względem ataku obszarowego i wzmocnienia, więc poprawa umiejętności utrzymania koncentracji jest kluczowa. Korzyści z Shocking Grasp są również przydatne, biorąc pod uwagę, jak często druidzi wchodzą na pierwszą linię walki.
Powiązany: Baldur’s Gate 3: Jaki jest limit poziomów?
Podklasy Druidów dzielą się na ulepszanie magii (Krąg Ziemi), ulepszanie Dzikiego Kształtu (Krąg Księżyca) i zmienianie się w bossa z The Last of Us (Krąg Zarodników). Wybrany wyczyn pomoże ci poprawić koncentrację w walce, zwiększając siłę magii lub uatrakcyjniając krótkie odpoczynki, aby zachęcić do korzystania z dzikiego kształtu.