W 2009 roku pierwotnie na rynku japońskim ukazała się Bayonetta, gra akcji traktująca o przygodach tytułowej wiedźmy rozprawiającej się z siłami Nieba. Slasher bardzo gwałtownie zdobył uznanie graczy. W kolejnym roku produkcja pojawiła się na innych światowych rynkach, zyskując kolejny potężny rozgłos.
Do tej pory Bayonetta uznawana jest za jedną z ciekawszych serii z gatunku akcji. W 2022 roku cykl stał się trylogią, a ostatnia pełnoprawna odsłona oferująca nową grywalną postać Violę, next-genową oprawę graficzną i masę efektów specjalnych osadzonych w klimatycznym Tokio, bardzo ciepło przyjęta została przez społeczność graczy.
Studio PlatinumGames odpowiedzialne za tę serię, nie kryje z ekscytacji, iż ich kultowa marka liczy sobie już 15 lat. „To dzięki Wam, naszym fanom, możemy świętować ten wyjątkowy kamień milowy. Proszę, pozwólcie nam wykorzystać tę okazję, aby wyrazić naszą szczerą wdzięczność!” – piszą producenci.
Sprawienie euforii tak wielu ludziom poprzez Bayonettę było dla nas bezcenną podróżą – dodają deweloperzy w emocjonalnym komunikacie. To jednak nie wszystko. PlatinumGames deklaruje, iż to, co dopiero nadchodzi, jawi się w jaskrawych barwach. „W przyszłości będziemy podejmować nowe wyzwania, aby tworzyć gry, które zaskoczą i zachwycą naszych fanów. Czekamy na Wasze dalsze wsparcie dla Bayonetta i PlatinumGames!„.
W 2023 roku PlatinumGames przeżywało ciężkie chwile. Załogę opuścił prawdziwy fundament, uznany twórca i projektant gier wideo Hideki Kamiya. De facto Japończyk był jednym z trzech założycieli studia w 2006 roku. Zdecydował się wówczas pójść „na swoje” po długoletniej karierze w Capcomie. Aktualnie Kamiya jest częścią niezależnego studia Clovers, które zajmuje się tworzeniem kontynuacji Ōkami, ciekawej przygodówki wydanej w 2006 roku.
Jesteśmy niezwykle ciekawi kolejnych nadchodzących projektów powstających pod skrzydłami zarówno PlatinumGames, jak i Hideki Kamiya.