Berlin otwiera House of Games – nowe centrum dla branży gier już w 2026 roku

1 dzień temu

W 2026 roku w Berlinie ruszy House of Games – centrum dla firm, start-upów i instytucji związanych z gamedevem. To pierwszy taki projekt w Niemczech, wspierany przez miasto i największych graczy rynku.

Berlin oficjalnie ogłosił powstanie House of Games – nowego centrum dla branży gier komputerowych, które powstanie w zabytkowym budynku w dzielnicy Friedrichshain. Na pięciu piętrach będzie dostępnych prawie 15 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni dla firm, start-upów, stowarzyszeń, instytucji kultury i nauki. Inwestycję wspiera miasto – dofinansowanie wynosi 4,6 mln euro.

Wśród pierwszych najemców są Ubisoft oraz branżowe organizacje Medianet i Game. House of Games ma być miejscem wymiany doświadczeń, współpracy i rozwoju nowych pomysłów. „W tym miejscu chcemy pisać przyszłość. To tu powstaną miejsca pracy, tu będą rodzić się idee, tu ludzie będą się spotykać i współpracować” – podkreślił burmistrz Berlina Kai Wegner.

Otwarcie centrum planowane jest na początek 2026 roku. Prace adaptacyjne mają ruszyć niebawem. Senator ds. gospodarki Franziska Giffey zapowiedziała, iż House of Games stanie się „przystanią” dla całej branży gier w Berlinie i poza nim. Według szacunków w stolicy działa wszak ok. 350 firm gamingowych, zatrudniających ponad 4 tysiące osób i generujących ponad 400 mln euro rocznie.

Berlin stawia na rozwój nowych technologii i dynamiczny wzrost sektora gier. „Jesteśmy już stolicą gier – mamy najwięcej firm i deweloperów w Niemczech, a branża rozwija się tu wyjątkowo szybko” – mówi Wegner. Podkreśla też, iż takiego centrum nie ma ani w Niemczech, ani na świecie – House of Games ma być projektem unikatowym, napędzającym innowacje i współpracę.

Warto też dodać, iż w tej chwili niemiecka scena deweloperska odpowiada za ok. 5% światowych przychodów z gier. House of Games ma pomóc zwiększyć ten udział i wzmocnić pozycję Berlina jako lidera europejskiego gamedevu.

Idź do oryginalnego materiału