Oryginalny Helldivers zawierał bestiariusz, który pomagał graczom badać wrogów pomiędzy misjami. Helldivers 2 nie ma takiego kompendium, z którego gracze mogliby się uczyć, więc zrobiliśmy to, co zrobiłby każdy lojalny żołnierz i zestawiliśmy nasze badania, aby inni mogli się z nich uczyć.
W Helldivers 2, gracze zostają wciągnięci w obejmującą całą galaktykę wojnę z wrogami, o których nic nie wiedzą. W większości wiedzą, iż przeciwnicy, z którymi się spotykają, to gigantyczne robaki i maszyny, ale kilka więcej jest im wyjaśniane. Oznacza to, iż gracze muszą uderzać głową w stal i pancerz, dopóki nie zrozumieją swoich wrogów i jakie są ich słabe punkty. Dlatego przygotowaliśmy własny przewodnik dla wszystkich wroga, z którym się tu spotkaliśmy, aby gracze mogli wskoczyć do gry i wiedzieć, jak zabić wszystko, co ich atakuje, nieco skuteczniej.
- Wszyscy Terminidzi Wrogowie w Helldivers 2
- Padlinożerca
- Latający padlinożerca (nazwa do potwierdzenia)
- myśliwy
- Tajemniczy Łowca (imię do potwierdzenia)
- Wojownik
- Brood Warrior (imię do potwierdzenia)
- Strażnik Roju
- Ładowarka
- Spewer (nazwisko do potwierdzenia)
- Duży Spewer (nazwa do potwierdzenia)
- Żółci Tytan
- Wszyscy wrogowie automatów w Helldivers 2
- Ponton
Pamiętaj, iż będziemy kontynuować dodawanie do tego artykułu, gdy będziemy walczyć z większą liczbą wrogów.
Wszyscy Terminidzi Wrogowie w Helldivers 2

Terminidy są najbardziej znane Helldivers 2 wróg. To rasa kolosalnych owadów, które kopią pod ziemią i wychodzą na powierzchnię, tworząc gniazda lub po prostu utrudniając życie. Poniżej wymieniliśmy wszystkie stworzenia z listy szumowin Terminidów i najlepsze sposoby ich pokonania.
Padlinożerca

Padlinożerca to najmniejszy żołnierz piechoty roju Terminidów. Każdy z nich jest owadem mniej więcej wielkości psa. Chociaż ich ataki są słabe, mogą unicestwić choćby najbardziej lojalnych żołnierzy, jeżeli zbiorą się i wszyscy przeżują na raz.
Słabości
Padlinożercy są słabi na wszystko. Nabój z pistoletu lub pistoletu maszynowego w zupełności wystarczy, aby ich unicestwić. Zawsze mamy przy sobie broń dodatkową, kiedy biegamy między celami, ponieważ łatwo jest zdziesiątkować gang tych robali, gdy się przemieszczają, bez konieczności zbliżania się do jednego z nich.
Latający padlinożerca (nazwa do potwierdzenia)

Flying Scavenger (nazwa do potwierdzenia) to wersja Scavengera, która potrafi latać i rzucać się na graczy. Nie ma w tym nic więcej.
Słabości
Latający padlinożerca, podobnie jak jego nielotny przyjaciel, jest słaby na wszystkie kule. Strzel do niego z broni dodatkowej, aby gwałtownie go wyeliminować i uniknąć zaroju przez zbyt dużą ich liczbę.
myśliwy

Łowca to szybki wróg Terminidów, który może rzucić się na graczy z dystansu. Te robaki potrafią ciąć i mają ogromny zasięg ataku, który uniemożliwia choćby zeskoczenie im z drogi.
Słabości
Najlepszym sposobem na zabicie Łowców jest z daleka i gdy tylko staną się widoczni. Lubią unikać celownika, zanim rzucą się na graczy, więc najlepiej spryskać i pomodlić się. jeżeli są skupieni razem z innymi wrogami, granaty zawsze zadziałają, ale do zabicia nie potrzeba wielu kul. Pistolet lub pistolet maszynowy załatwi sprawę.
Tajemniczy Łowca (imię do potwierdzenia)
Tajemniczy Łowca (nazwa do potwierdzenia) Terminid to większa wersja Łowcy, która może ukrywać się na widoku. Ma aktywny kamuflaż, więc podkrada się do graczy, a następnie rozrywa ich na strzępy jednym lub dwoma atakami w jednej chwili. Ten wróg jest zmorą całej naszej ludzkości Helldivers 2 doświadczenia i jesteśmy naprawdę przerażeni, gdy widzimy, iż się czai.
Słabości
Ci wrogowie dość gwałtownie padają pod ostrzał ze strzelby lub karabinu szturmowego. Problem w tym, iż chcą ich zabić. Ich kamuflaż jest dobrze widoczny w dymie, ale gdzie indziej są praktycznie niewidoczne. Umieszczanie min to świetny sposób na uniknięcie ich zbliżenia się do drużyny, a obserwowanie horyzontu podczas eksploracji pomoże uniknąć ich podkradania się do kogokolwiek.
Wojownik
Wojownicy to najmniejsze z dużych Terminidów, które będą atakować graczy Helldivers 2. Chociaż są duże, nie robią nic specjalnego, w przeciwieństwie do swoich odpowiedników. Ich rolą w roju jest atakowanie wszystkiego, co uważa się za zagrożenie, dlatego jest ich tak dużo.
Słabości
Aby zabić Wojowników, gracze muszą do nich strzelać ze wszystkiego, co mają. Odkryliśmy, iż strzelby są najskuteczniejszą bronią. Ponieważ Wojownicy są nieco wytrzymalsi niż ich kuzyni Łowcy i Padlinożercy, potrzebują kilku strzałów więcej, aby powalić. Jednak dwa strzały ze strzelby ze średniej odległości odstrzelą im głowy.
Brood Warrior (imię do potwierdzenia)
Brood Warrior (prawdziwe imię potwierdzimy tak szybko, jak to możliwe) to nieco większa wersja Wojownika, która często jest pokryta toksyczną zieloną mazią wypluwaną przez niektóre Terminidy. Są więksi od Wojowników, zadają więcej obrażeń i mają znacznie bardziej paskudny temperament.
Słabości
Najlepszym sposobem na zabicie Wojownika Szczepu jest użycie strzelby lub granatu. Mają nieco więcej pancerza niż Wojownicy, więc do pokonania potrzeba więcej niż kilku strzałów. Odkryliśmy, iż karabin maszynowy bardzo dobrze sobie z nimi radzi, ponieważ ma większą moc niż większość broni podstawowych i potrafi uporać się z tymi dużymi infekcjami w ciągu kilku sekund.
Bezpośrednie pokonanie tych wrogów nie powinno stanowić problemu, o ile gracze będą traktować ich priorytetowo. Pozwolenie im się zbliżyć to katastrofa, w wyniku której gracze będą rzucani po mapie i ostatecznie zjedzeni żywcem.
Strażnik Roju

Strażnik Roju to największy wariant Wojownika Terminida. Gracze będą o tym wiedzieć w każdej misji w Helldivers 2 ponieważ ma na głowie masywny, opancerzony grzebień. Ta zbroja nie jest żartem i sprawia, iż jest to niesamowicie przerażający wróg.
Słabości
Jedynym sposobem na zniszczenie Hive Guards jest użycie ciężkiej broni, takiej jak karabin maszynowy lub karabin szynowy. Jeden strzał z działa szynowego zabija ich, a karabin maszynowy zabija ich jeszcze kilka. Granaty i Uderzenie Orbitalne działają, ale gracze mogą mieć trudności z ich ustawieniem, gdy wróg się porusza.
Jeśli graczom kończy się amunicja, świetną taktyką, którą stosujemy, jest rzucenie strategii zaopatrzenia na plecy Strażnika Roju. Tutaj opłaca się cały czas spędzony na grze w Stratagem Hero. Kiedy wyląduje, zmiażdży robaka i zapewni niszowy skład amunicji. Jedyną wadą tej strategii jest konieczność zbliżenia się do Strażnika Roju.
Ładowarka

Charger to jeden z największych Terminidów, w jakim będą walczyć gracze Helldivers 2. Są ogromne, mają opancerzenie wszędzie oprócz podbrzusza i rzucają się na graczy i rzucają nimi po mapie, aby ich zabić. Stąd ich nazwa.
Słabości
Istnieją dwa sposoby radzenia sobie z ładowarkami. Po pierwsze, gracze mogą rzucać granaty na ścieżkę jednego z nich, aby spowodować, iż przejedzie on po nich, gdy eksploduje, zadając mu wielokrotne obrażenia. Następnie mogą odskoczyć od jego szarży i strzelić w jego podbrzusze, aby zadać obrażenia i, miejmy nadzieję, zabić go. Działa to również przy rzucaniu Ciosu Orbitalnego na plecy Chargera.
Odkryliśmy jednak, iż działo szynowe jest znacznie skuteczniejszą bronią przeciwko Chargerowi. Przy strzale czołowym potrzeba więcej strzałów, więc staraj się celować w odsłonięty brzuch lub bok. Każdy strzał zdmuchnie pancerz, przez co następny zada większe obrażenia. Najważniejsze w przypadku każdego Chargera jest zabicie go z dystansu, ponieważ jeżeli się zbliży, wszyscy będą mieli kłopoty.
Spewer (nazwisko do potwierdzenia)

Spewer (nazwa do potwierdzenia) to mały, zielony Terminid, który ma moc. Gracze nie będą się spieszyć, aby ugryźć ich jak padlinożerca. Zamiast tego trzyma się na dystans i strzela w ich kierunku toksycznym zielonym szlamem. Ta żółć spali graczy i spowoduje ich spowolnienie, umożliwiając dotarcie do nich większej liczby trafień, gdy podkradają się inne Spewersy.
Słabości
Spewersy (nazwa do potwierdzenia) są słabe na kule, dlatego zaleca się zabijanie ich dowolną bronią. Strzelaj do nich jak najszybciej z dowolnej odległości, a pękną. Lepiej, żeby gracze trzymali się od nich z daleka ze względu na ich toksyczny atak pluciem, dlatego konieczne jest użycie czegokolwiek, co jest pod ręką, zamiast czekać na atak wręcz w celu oszczędzania amunicji.
Duży Spewer (nazwa do potwierdzenia)

Large Spewer (nazwa do potwierdzenia) to miejsce, w które wyrastają małe zielone robaki. Są duże, mają ogromny zielony brzuch i brzmią jak krowa. Dostają się w zasięg gracza i rozpylają strumień toksycznej śliny, która zadaje tony obrażeń. Umarliśmy dla tego wroga więcej razy, niż chcielibyśmy przyznać.
Słabości
Najlepszym sposobem na pokonanie tego wroga jest użycie karabinu maszynowego lub działa szynowego. Działa również fortel Uderzenia Orbitalnego lub granat. Najważniejsze jest, aby ich zabić, zanim się zbliżą. Ciężka broń gwałtownie sobie z nimi radzi i nie pozwala nikomu zadać obrażeń, ale materiały wybuchowe gwałtownie ich powalą, jeżeli zostaną dobrze umieszczone. Korzystanie z superkredytów na zakup potężniejszej broni podstawowej sprawi, iż ci wrogowie staną się bułką z masłem. Najlepszym miejscem jest strzelanie w ich boki, ponieważ gracze nie są narażeni na ich niszczącą plwocinę.
Żółci Tytan
Żółci Tytan to absolutnie ogromny wróg Terminidów, który góruje nad wszystkim na polu bitwy. Przypomina Wojownika, chociaż ma dłuższe kończyny, jest znacznie lepiej opancerzony i rozpyla długi strumień toksycznej śliny na wszystko, co się rusza.
Słabości
Żółci Tytan jest misją samą w sobie, więc gracze będą musieli w pewnym momencie zabić jednego. Aby to zrobić, najlepszą metodą jest odwrócenie uwagi jednego gracza od miejsca, w którym się znajdował. Następnie inni gracze mogą rzucać na jego drodze granaty i fortele. To spowolni.
Używanie dowolnej broni, ale najlepszej jest ciężkiej, zniszczenie Żółci Tytana poprzez strzelanie w jego spód to jedyny sposób, aby go zabić. Potwór naprawdę może zostać pobity, dlatego gracze muszą upewnić się, iż mają całą amunicję i fortele potrzebne do walki z nim, zanim rozpoczną starcie.
Wróg ten wzywa na pomoc innych, w tym Szarżujących. To właśnie sprawia, iż walka z nią jest tak trudna. Jednakże ekipa doświadczonych Helldiversów, korzystając ze wskazówek z tego artykułu, będzie wiedziała, jak gwałtownie wszystko załatwić, więc nie powinno to stanowić problemu.
Wszyscy wrogowie automatów w Helldivers 2

Frakcja Automatów w Helldivers 2 składa się z śmiercionośnych maszyn, które chcą rozerwać graczy na kawałki. Są inteligentne i czują, iż uderzają mocniej, ponieważ są wykonane z metalu, co jest oczywiście o wiele bardziej brutalne niż ukąszenie owada. Poniżej opisaliśmy wszystkich wrogów Automatonów, z którymi do tej pory się spotkaliśmy, oraz nasze ustalenia dotyczące ich słabych stron i najlepszych sposobów radzenia sobie z nimi.
Ponton

Hulk to duży dwunożny automat, który mieści w sobie dużą siłę ognia w dwóch ramionach. Jeden, jak widać powyżej, zieje ogniem, podczas gdy drugi skupia się na innych atakach, aby utrzymać Helldivers na dystans. Ci wrogowie mogą przyjąć wiele trafień i należy ich pokonać dzięki forteli, granatów lub czegokolwiek, co bardzo gwałtownie zadaje duże obrażenia.
Słabości
Podobnie jak większość dużych wrogów w Helldivers 2Hulka można najskuteczniej pokonać z dystansu dzięki broni o dużej mocy, takiej jak Działo kolejowe. W przeciwnym razie materiały wybuchowe i fortele, takie jak Uderzenie Orbitalne, gwałtownie go zniszczą. Odkryliśmy, iż najskuteczniejszą strategią jest posiadanie jednego gracza, który odwraca jego uwagę i ściąga na siebie ogień, podczas gdy inni stają za nim i zadają obrażenia.
Możliwe jest wystrzelenie ramion Hulka podczas walki, a choćby pozostawienie go przy życiu bez nich. Może to jednak zająć cenny czas i zakończyć się śmiercią Helldivera. Dlatego gracze muszą rozważyć, w jaki sposób chcą pokonać Hulka, zanim podejmą walkę z jednym z nich.