Ken Levine to współtwórca studia Ghost Story Games, znanego niegdyś jako Irrational Games. To za jego sprawą możemy się cieszyć takimi seriami jak BioShock, ma również swój znaczący wkład w powstanie System Shock 2. Został on określony "twórcą historii dekady" przez serwis Game Informer, a w 2009 roku serwis IGN wybrał do do ścisłej czołówki 100 najlepszych twórców gier wszech czasów.Reklama
W wywiadzie dla serwisu GI.biz Levine powiedział, iż wierzy, iż generatywne AI to "bardzo potężne" narzędzie, któremu nie chciałby umniejszać znaczenia - jednak uważa, iż ma ono wiele ograniczeń.
Wiele osób obawia się AI odbierającego im pracę, a Andrew Wilson z Electronic Arts wręcz wierzy, iż niedługo będzie to codzienność, ale Levine uważa, iż przez AI przez cały czas jeszcze długa ścieżka rozwoju jeżeli chodzi o kreatywne tworzenie historii:
Aktualnie użyteczność AI w tworzeniu gier polega na bardziej technicznych aspektach:
Levine powiedział również, iż żadne generatywne AI nie zostało wykorzystane w procesie tworzenia jego najnowszej gry, Judas, oprócz wspomnianej aktualizacji bazy danych błędów:
Jeśli chodzi o jego postrzeganie tego czym są gry, to zdaniem Levine’a twórcy przez cały czas sami tego nie wiedzą: