Black Myth: Wukong: FSR 4 na PC i lepszy tryb wydajności na PS5!

1 miesiąc temu

Ostatnio informowaliśmy o nadchodzącej, sporej aktualizacji do Black Myth: Wukong. Teraz mamy konkrety! Patch dostępny na PC i PlayStation 5, wprowadza szereg usprawnień, w tym długo wyczekiwaną obsługę FSR 4 na komputerach osobistych oraz znaczące korekty trybu wydajności na konsoli Sony. Co ważne, potwierdziły się również obawy dotyczące rozmiaru aktualizacji dla użytkowników PS5.

Black Myth: Wukong: FSR 4 i lepsza wydajność na PS5

Zgodnie z zapowiedziami, Game Science udostępniło nową, obszerną aktualizację do Black Myth: Wukong. Patch oznaczony numerami 1.0.20.21756/1.0.20.2202 (PS5 i PC) koncentruje się na wielu aspektach, od optymalizacji wydajności po konkretne poprawki błędów w rozgrywce.

Dla graczy PC:

  • AMD FSR 4: Gracze PC mogą aktywować nową technologię skalowania obrazu FSR 4 od AMD, co wymaga zaktualizowania sterowników.
  • Ulepszony tryb kompatybilności: Ten tryb pozwala teraz uniknąć problemów z uruchamianiem gry, tymczasowo wyłączając funkcje takie jak ray tracing czy generowanie klatek w przypadku konfliktu sprzętowego.
  • Oświetlenie globalne: Znacząco usprawniono wygląd oświetlenia globalnego na niskich ustawieniach graficznych.
  • Ustawienia domyślne: Zoptymalizowano domyślne ustawienia graficzne dla kart graficznych, aby lepiej dopasować je do obecnej wersji gry.

Zmiany na PlayStation 5:

  • Tryb wydajności 60 Hz: Powraca płynny tryb wydajności w 60 klatkach na sekundę, oferujący niższą latencję i wyższą rozdzielczość. Stary tryb jest dostępny jako „Tryb wydajności (Legacy)”. Zaznaczono jednak, iż aby to osiągnąć, jakość oświetlenia została „dostosowana” do wydajności.
  • Szybkość ładowania: Czas potrzebny na wczytanie gry został znacznie skrócony.
  • Poprawione tekstury: Zwiększono klarowność i wyrazistość „niektórych tekstur”.

Uniwersalne poprawki i udogodnienia

Aktualizacja przynosi także szereg korzyści dla wszystkich platform:

  • Optymalizacja wydajności: Poprawiono zarówno wydajność procesora, jak i renderowania, a także zoptymalizowano zarządzanie pamięcią w wielu miejscach gry.
  • Rozmycie ruchu: Ulepszono jakość efektu rozmycia ruchu (motion blur), zmniejszając niepożądane efekty podczas szybkich ruchów kamery.
  • Walki z bossami: Ulepszono doświadczenie w walce z bossem Yaoguai King „Giant Shigandang” oraz usunięto błędy, które sprawiały, iż Yaoguai Chief „Top Takes Bottom & Bottom Takes Top” stawał się „niepokonany”.
  • Udogodnienia interfejsu i języka: Lepsza czytelność mapy Journeyer’s Chart zapewnia teraz lepsze wskazówki. Dodano również wsparcie dla języka czeskiego oraz wyeliminowano liczne błędy w lokalizacji, takie jak nakładające się teksty czy nieścisłości w tłumaczeniu.

Pełną listę zmian można znaleźć w oficjalnych notatkach patcha, które zostały udostępnione przez Game Science. Pozostaje czekać na reakcje graczy i bieżące analizy wpływu aktualizacji na stabilność i wydajność gry.

*Publikacja dotyczy patcha 1.0.20.21756 (PS5) oraz 1.0.20.22023 (PC).


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse.


Idź do oryginalnego materiału