Test Blizzarda dotyczący powrotu do formatu 6 na 6 rozpocznie się w 14. sezonie Overwatch 2który powinien rozpocząć się około 10 grudnia. Ten pierwszy okres testowy będzie odmianą formatu Open Queue gry, powiedział Keller, który jest opisany jako „Min 1, Maks. 3” – co oznacza, iż każdy sześcioosobowy zespół musi mieć co najmniej po jednej z każdej roli i nie więcej niż trzy. Gracze będą mogli zmieniać role w locie, o ile skład drużyny będzie przestrzegał zasady „Min 1, maks. 3”.
Oczekuje się, iż drugi test rozpocznie się w połowie sezonu 14, czyli gdzieś w połowie stycznia. Ten test będzie zgodny z oryginałem Overwatchskład 2-2-2. W obu testach obejmie „serię zmian w balansie, które będą miały zastosowanie tylko w tych dwóch trybach testowych” – powiedział Keller. „W formatach 6 na 6 moc i przeżywalność czołgów spadnie, a my sprawdzimy, czy potrzebujemy wielu elementów pasywnych, które dodaliśmy Overwatch 2.”
Blizzard będzie przeprowadzał podobne eksperymenty w tym sezonie, ale z istniejący format 5 na 5 w Szybkiej grze. Pierwszy, zatytułowany „Limit 2”, pozwoli na maksymalnie dwóch graczy na rolę – co oznacza, iż tak, będzie możliwość posiadania dwóch czołgów w pięcioosobowej drużynie. jeżeli drużyna korzysta z dwóch czołgów w Limit 2, gracze ci zostaną dostrojeni do równowagi w Otwartej Kolejce, co daje obrońcom mniej zdrowia.
Niezależnie od tego, jak wypadną te testy, nie wygląda na to, iż Blizzard w pełni określiłby ostateczną wielkość zespołu.
„Czy istnieje świat, w którym na stałe istnieje zarówno 5 na 5, jak i 6 na 6? Overwatch 2? Gdybyście zapytali mnie kilka miesięcy temu, powiedziałbym, iż nie” – powiedział Keller. „Jak już omawialiśmy Overwatch 2przyszłości w świetle tworzenia gry, w którą będą chcieli grać nasi gracze, wiemy, iż nasi gracze mogą chcieć więcej niż jednego doświadczenia i byłoby to coś, co musielibyśmy rozważyć w przyszłości.
Wygląda na to, iż najbliższe kilka miesięcy będzie jednymi z najciekawszych od dłuższego czasu Overwatch 2 graczy, zwłaszcza obrońców, którzy w różnym stopniu cierpią, odkąd Blizzard wprowadził zmianę 5 na 5. Czas pokaże, czy płynne kompozycje drużynowe 6 na 6, czy więcej złagodzą ten ból, ale jasne jest, iż zespół Overwatch rzuca wiele w mur, aby zobaczyć, co rezonuje z graczami.