Blizzard zmienił system karnetu bojowego w Diablo IV

4 godzin temu
Zdjęcie: Blizzard zmienił system karnetu bojowego w Diablo IV


Sezon 8: Powrót Beliala oficjalnie wystartował w Diablo 4, jednak jego początek trudno uznać za udany. Zwykle wpływ zmian w projektowaniu gry oraz balansie rozgrywki ujawnia się dopiero po czasie – przynajmniej w oczach szerszej społeczności graczy. Tym razem jednak głównym tematem dyskusji stał się nowy system karnetu bojowego, który Blizzard wprowadził po raz pierwszy właśnie w nowym sezonie. I jak się okazuje – niemal nikt nie jest z niego zadowolony.

Krótko po premierze sezonu gracze zaczęli porównywać nowy system Relikwiarzy z dotychczasowym, klasycznym karnetem bojowym, który obowiązywał przez pierwsze siedem sezonów. Stary system opierał się na dość standardowej formule. 99 poziomów nagród, z których część była dostępna za darmo, ale większość wymagała zakupu płatnego karnetu bojowego za 1 000 Platyny (10 USD). Dostępna była również wersja przyspieszona za 2 800 Platyny (25 USD), która odblokowywała kilka początkowych nagród z góry i przyspieszała cały proces zdobywania kolejnych.

Nowy system całkowicie odchodzi od tego modelu. Zamiast liniowego toru nagród, wprowadza cztery Relikwiarze – zestawy przedmiotów, które gracze mogą kupować osobno. Pierwszy Relikwiarz jest darmowy, natomiast pozostałe trzy wymagają zapłaty. Łączny koszt wszystkich to przez cały czas 1 000 Platyny (10 USD). Blizzard oferuje również pakiet Deluxe Battle Pass Bundle za 2 800 Platyny (25 USD), który – podobnie jak wcześniej – zapewnia wcześniejszy dostęp do części nagród, w tym do pełnego zestawu pancerza sezonowego oraz kilku bonusów kosmetycznych.

Na pierwszy rzut oka Relikwiarze nie wydają się znacząco zmieniać ogólnej wartości karnetu, a wręcz dają większą swobodę graczom, którzy nie chcą inwestować pełnej kwoty. W praktyce jednak społeczność gwałtownie zauważyła, iż nowy system jest mniej opłacalny i bardziej kosztowny.

Czy to się sprawdzi?

Na głównym subreddicie Diablo IV użytkownik ITheDarkitect szczegółowo przeanalizował wszystkie nagrody dostępne w poszczególnych etapach karnetu, porównując nowy system z poprzednim. Choć nowy model Relikwiarzy wyraźnie oferuje mniej skórek broni i innych elementów kosmetycznych, największe kontrowersje budzi znaczące zmniejszenie ilości Platyny przyznawanej za ukończenie całego karnetu.

W poprzednim systemie gracze otrzymywali 700 Platyny za przejście pełnej ścieżki nagród. Już wtedy budziło to pewne niezadowolenie, ponieważ nie wystarczało to na zakup kolejnego karnetu – w przeciwieństwie do wielu innych gier-usług, gdzie gracze są przyzwyczajeni, iż raz kupiony karnet „zwraca się” po ukończeniu sezonu. Innymi słowy, gracze mogli sfinansować kolejny karnet dzięki nagrodom z poprzedniego, ale w Diablo IV ten model nigdy nie obowiązywał.

Nowe Relikwiarze wypadają pod tym względem jeszcze gorzej. Ukończenie całego systemu daje jedynie 200 Platyny, czyli aż o 500 mniej niż wcześniej. W praktyce oznacza to, iż płacimy więcej, otrzymując mniej nagród i znacznie niższy zwrot w postaci waluty premium. Blizzard nie poinformował o tej zmianie przy prezentacji nowego systemu, co wywołało zrozumiałe oburzenie wśród graczy.

źródło: vg247.com

Idź do oryginalnego materiału