Bloober Team zaprezentował nowy dziennik deweloperski gry Cronos: The New Dawn. Skupia się on na systemie walki oraz unikalnej mechanice łączenia. Tytuł zadebiutuje jesienią tego roku na Xbox Series X/S, PS5 i PC.
Arena walki w Cronos: The New Dawn
Gra przenosi nas w postapokaliptyczną przyszłość, gdzie większość ludzkości została unicestwiona. Świat opanowały istoty zwane Sierotami (Orphans), co istotne, gracz wciela się w Podróżnika (Traveller), którego zadaniem jest transportowanie esencji ludzi z przeszłości. Natomiast konflikt z Sierotami jest nieunikniony, a gracz musi radzić sobie z ich zdolnością do łączenia się ze zwłokami i stawania się silniejszymi. Ty również możesz zmierzyć się z martwymi Sierotami.
Co więcej, brak amunicji utrudnia zadanie, dlatego deweloperzy zachęcają do rozsądnego rozkładania ataków i przerywania procesu łączenia. Dodatkowo, zwabianie Sierot w kierunku zwłok, aby otworzyć je na obrażenia, może być skuteczną strategią. Jednak istnieje ryzyko, iż nie uda się powstrzymać łączenia.
Podróżnik (Traveller) ma do dyspozycji różne bronie. Na przykład, gwałtownie strzelający oszczep (Javelin) idealnie sprawdza się w kontroli tłumu. Z kolei młot (Hammer) zadaje duże obrażenia w zwarciu. Skuteczne przełączanie się między broniami, w zależności od ich zasięgu i efektywności, jest najważniejsze dla uzyskania przewagi w walce.

Wrogowie w Cronos: The New Dawn
W świecie Cronos występuje wiele typów Sierot. Warto zaznaczyć, iż wśród nich wyróżnia się Doppelgänger. Dzieli się go na Biegaczy (Runners), którzy preferują ataki w zwarciu, oraz Brutali (Bruisers), którzy potrafią przyjmować i zadawać wiele obrażeń. Trzeba też stawić czoła przeciwnikom walczącym na dystans. Co więcej, każdy typ wroga posiada inne wzorce ataku, wymagające dostosowania strategii.
Co istotne, w niektórych miejscach pojawiają się także „specjalni” wrogowie. Więcej informacji na ich temat Bloober Team ujawni w przyszłych aktualizacjach. Ponadto, w grze Cronos: The New Dawn, głównym celem jest powstrzymanie Sierot przed łączeniem się. Wynika to z faktu, iż każda fuzja znacząco zwiększa trudność spotkania w czasie rzeczywistym.
Dzięki integracji mechaniki łączenia Bloober Team dąży do tego, aby każde starcie w grze było pamiętne i nieprzewidywalne. Ten pomysł ma również na celu rozwinięcie gatunku survival horror.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!