Byli twórcy Blizzarda, Secret Door, przedstawiają Sunderfolk, nową, ambitną grę

cyberfeed.pl 2 godzin temu


Kiedy weterani Blizzard Entertainment, w tym Mike Morhaime, Chris Sigaty i Alan Dabiri, opuścił firmę stojącą za Warcraftem i Starcraftem i założył nowe studio Dreamhaven w 2020 r. Morhaime obiecał, iż jego nowa firma „może łączyć ludzi bez względu na pochodzenie i granice”. Jej założyciele twierdzą, iż Dreamhaven stworzy nowe, pozytywne doświadczenia społeczne.

Przystań snówktóra obejmuje dwa studia: Moonshot Games i Secret Door, od tego czasu panuje względny spokój. W czwartek jeden z zespołów programistów w końcu ujawnił, czym zajmował się przez ostatnie cztery lata: Secret Door tworzy grę o nazwie Sunderfolkambitną, taktyczną przygodową grę wideo w trybie współpracy, zbudowaną z miłości do gier planszowych.

Sunderfolk jest inspirowany grami planszowymi takimi jak Gloomhaven I Lochy i smokipowiedział szef Secret Door (i entuzjasta hardcorowych gier planszowych) Chris Sigaty podczas niedawnego praktycznego wydarzenia w Nowym Jorku. Twórcy z tyłu Sunderfolk inspirowali się głębią i włączającym charakterem tych gier, jednocześnie dostrzegając ich wady.

„Pracowaliśmy nad takimi grami jak StarCraft, Bohaterowie BurzyI Hearthstone” – powiedział Sigaty – „i jedną z rzeczy, z których zdaliśmy sobie sprawę na początku, było to, iż nie chcieliśmy zaczynać od gry opartej na rywalizacji. Mimo iż uwielbiamy tę przestrzeń i mamy w niej dużą wiedzę, chcieliśmy skupić się na czymś, co zapewnia łączność i współpracę. Odkryliśmy, iż najwięcej integrujących chwil spędzaliśmy przy stole do gier planszowych, grając w takie rzeczy jak Dungeons & Dragons i wszelkiego rodzaju gry planszowe, a naszą pasją była przestrzeń gier planszowych”.

Jednak, jak przyznał Sigaty, wiele gier planszowych wymaga przeczytania grubych instrukcji w połączeniu z długim czasem konfiguracji i awarii. W strategicznej grze stołowej opartej na kartach, takiej jak Gloomhaven Lub Frosthavennowi gracze mogą spędzać godziny na rozpakowywaniu pudełek, poznawaniu zasad i sprzątaniu, zamiast spędzać ten czas na faktycznej grze.

Z SunderfolkFirma Secret Door ma nadzieję wyeliminować te przeszkody utrudniające zabawę.

Zbierz drużynę (wokół najładniejszego telewizora w grupie znajomych).Zdjęcie: Zdjęcie: Sekretne Drzwi/Dreamhaven

Sunderfolk jest przeznaczona do grania na dużym ekranie telewizora lub monitorze, a sama gra działa na komputerze PC lub konsoli. Od jednego do czterech graczy korzysta z gry dzięki aplikacji działającej na urządzeniu mobilnym, podobnie jak w grach Jackbox. Taka konfiguracja oznacza, iż ​​prawie każdy może grać, ponieważ wszystkie zasady gry działają na komputerze i praktycznie każdy wie, jak używać ekranu dotykowego do poruszania się po aplikacji.

W Sunderfolkgracze wybierają jednego z sześciu antropomorficznych bohaterów: Arkanistę, Barda, Berserkera, Piromantę, Łowcy lub Łotrzyka. (Więcej planowanych jest jako DLC, twierdzą twórcy). Każda postać ma swoją strategiczną rolę i zdolności pasywne, a także można ją dostosować dzięki broni, zbroi, bibelotów i umiejętności. Zestaw umiejętności każdej postaci jest reprezentowany przez karty, a gracze mogą personalizować swoją talię kart umiejętności w miarę postępów, aby stworzyć wszechstronną drużynę.

Bez względu na to, jak dobra jest twoja talia kart lub skład drużyny, jak w każdej dobrej grze stołowej, w tym, jak wszystko się potoczy, zależy od szczęścia. Sunderfolk. Za każdym razem, gdy gracz użyje umiejętności, będzie musiał także zagrać swoją Kartę Losu, co może mieć wpływ na skuteczność jego ruchu. To trochę jak 20-ścienna kostka w D&D; niektóre rzuty mogą mieć pozytywne skutki, inne zaś negatywne. Co ciekawe, Kartę Losu można dostosować – możesz wybierać Który negatywne i pozytywne efekty, które możesz rzucić, zdobywając nowe opcje w miarę postępów Sunderfolkhistoria.

Na ekranie głównym akcja strategii taktycznej rozgrywa się na planszy opartej na heksach. Na telefonie poruszałem się po tej sześciokątnej siatce, przeciągając palcem po ekranie dotykowym, wybierając karty do ataku i potwierdzając swoje ruchy dzięki intuicyjnego interfejsu. Mistrz gry poprowadził nas przez to, co działo się na ekranie i poprzez SMS-y na naszych telefonach.

Mapy są pełne potworów, skarbów i zagrożeń środowiskowych, takich jak baseny z lawą.Zdjęcie: Sekretne drzwi/Dreamhaven

W czasie mojej praktycznej pracy z grą wcielałem się w Piromantę (bardzo uroczą salamandrę), który potrafił rzucać kule ognia i skakać po planszy, by atakować wrogie ogry i szkielety. Mój Piromanta może strzelać kolumnami ognia w linii prostej lub emitować wybuch obszarowy. Liźnięcia płomieni, które zostawiłem na drodze mojej salamandry, mogły zranić wrogów i wzmocnić moich sojuszników.

Do mojego Piromanty dołączył Berserker Sigaty’ego, niedźwiedź polarny, który potrafił uderzać i rzucać wrogów i który wpadł w potężną wściekłość z powodu pożarów, które rozpaliłem na planszy; oraz Bard Dabiri, nietoperz, który dzięki mocy muzyki potrafił oczarować wrogów i sojuszników, aby nakłonić ich do przejścia po planszy. Bard stworzył także różne wzmocnienia na polu bitwy, zmniejszając premie do zdrowia, pancerza i obrażeń.

Jako trio omawialiśmy strategie optymalizacji naszych tur i tego, jak najlepiej ustawić się na szachownicy. W przeciwieństwie do Dungeons & Dragons, nie ma tu żadnej „inicjatywy” określającej kolejność tur podczas walki; moglibyśmy wybrać dowolną kolejność, aby jak najlepiej zmaksymalizować potencjał naszego zespołu. Nie ma również podziału łupów i złota Sunderfolkwięc też walczylibyśmy o pozycję, próbując wyrwać skarb, zanim ktokolwiek inny w grupie mógłby go zdobyć.

Obietnica Sunderfolk pokazał się w tych momentach. Rozmawialiśmy, debatowaliśmy i planowaliśmy. Czasami wstawaliśmy, podchodziliśmy do telewizora i wizualizowaliśmy naszą strategię, wskazując potwory, które naszym zdaniem moglibyśmy pokonać, i rozważając na planszy inne możliwe zagrożenia. Spojrzałem na Sigaty’ego i Dibariego, aby zweryfikować moje teorie na temat przebiegu ruchu lub serii ruchów, ale gra świetnie radzi sobie z wyjaśnianiem swoich zasad.

Interfejs aplikacji mobilnej Sunderfolk jest intuicyjny, prosty i czysto 2D, co pozwala wydłużyć żywotność baterii.Zdjęcie: Sekretne Drzwi/Dreamhaven

Zwykle gra planszowa z zestawem zasad i złożonością Sunderfolk wymagałoby to doświadczonego mistrza gry, aby to uruchomić. Podczas gdy gra sama w sobie zapewnia, iż ​​wszystko pójdzie gładko, Secret Door ma rozwiązanie dla innego zadania mistrza gry: opowiadania historii.

Secret Door zatrudniło Anjali Bhimani — aktorkę stojącą za Symmetrą i Overwatch Legendy ApexaRampart — na głos Sunderfolkmistrz gry. Bhimani pełni tę rolę niczym prawdziwy mistrz gry: nie tylko opowiada wydarzenia z historii, ale także podkłada głos każdej postaci niebędącej graczem w grze, zmieniając różne style wokalne, aby dopasować je do antropomorficznej obsady zwierząt występujących w grze.

SunderfolkAkcja gry rozgrywa się w świecie fantasy, który został spustoszony przez wydarzenie znane jako Rozbicie. Kataklizm zepchnął populację zwierząt pod ziemię, gdzie schroniły się w mieście znanym jako Arden. Ten podziemny dom jest bazą operacyjną bohaterów; pomiędzy misjami mogą rozmawiać z mieszkańcami Ardenu, nawiązując przyjaźnie, sojusze, a choćby rozwijając romanse. W Arden gracze będą mogli odpocząć od bitwy, kupując nowy sprzęt, dostosowując swoje wyposażenie i znajdując nowe zadania.

Choć bitwy nad ziemią w Sunderlands mogą być intensywne, gracze będą mieli szansę na odpoczynek i relaks w Arden. Może choćby zrobię sobie przerwę na toaletę. Zajęcia w Arden realizowane są w aplikacji mobilnej i oferują pewne możliwości odgrywania ról.

Przykład karty pechowego losu.Zdjęcie: Sekretne drzwi/Dreamhaven

SunderfolkAplikacja na telefon ma jeszcze jedną sprytną aplikację. Chociaż większość akcji grupowych odbywa się na wspólnym ekranie, gracze czasami otrzymają prywatne tajne wiadomości od mistrza gry na swoich urządzeniach mobilnych. Te interakcje obejmują możliwość nazywania rzeczy w świecie gry — na początku mojej praktyki mistrz gry zapytał mnie, czy potrafię nazwać nowy typ wroga, którego spotkaliśmy, czyli ogry łuczników. Wpisałem „Bowgres” i tak nazywano je przez resztę gry. W innym przypadku zostałem poinformowany przez telefon, iż w rogu poziomu może znajdować się sekretny skarb; Zachęcono mnie, żebym po niego sięgnął i ode mnie zależało, czy powiem o tym kolegom z drużyny.

Tajne drzwi wzywają Sunderfolk „usprawnioną alternatywę dla tradycyjnych gier planszowych”, obiecującą, iż „wspólna gra i zabawa będą bardziej dostępne niż kiedykolwiek”. Sigaty i zespół mają nadzieję, iż pomoże to graczom, którzy nie grali w gry planszowe, „odkryć na nowo wieczór z grami” lub zachęci zainteresowanych grami planszowymi do doświadczenia tej gry po raz pierwszy.

Sunderfolk ma zostać wydana na Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X gdzieś w 2025 roku jako gra płatna premium. Aplikacja towarzysząca/kontrolująca na Androida i iOS będzie bezpłatna, a gracze będą mogli gwałtownie dołączyć do gry, skanując kod QR. Chociaż jest ona przeznaczona do grania osobiście, Sunderfolk można także grać zdalnie, za pośrednictwem Discord i Zoom, dzięki interfejsowi aplikacji.

Czy Sunderfolk może „przywrócić noc gier” i zmienić niechęć do gier planszowych – sesje gry mogą pochłonąć kilka godzin – dopiero się okaże. Ale debiutancka gra Secret Door jest już niesamowicie wciągająca i zabawna i może po prostu wystawić zupełnie nową publiczność na urok przyjaznej gry planszowej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału