Trudno jest ustalić dokładny koszt stworzenia GTA 6, a raporty umieszczają go w astronomicznym regionie miliarda dolarów. Te plotki same zabezpieczają swoje miejsce jako najdroższą grę, jaką kiedykolwiek stworzono, i utrzyma ten tytuł choćby po wydaniu GTA 7, według byłego dewelopera-Rockstar.
Deweloperem jest OBBE Vermeij, który pełnił funkcję dyrektora technicznego w Rockstar i pracował nad kilkoma gierami GTA, w tym GTA: San Andreas, GTA: Vice City i GTA 4. Podczas niedawnego występu na temat ostatniego występu na temat Podcast Kiwi TalkzVermeij zaoferował swoje dwa centy na produkcję GTA 6 i przedstawił swoje prognozy dotyczące jego ostatecznego okresu obserwacji.
Deweloper przewidział, iż „GTA 7 będzie tańszy niż GTA 6”, ponieważ „wiele z tych rzeczy (rozwój) zostanie przejęte przez AI, niezależnie od tego, czy tego chcemy, czy nie”. Dodał: „Myślę więc, iż te banki artystów, które po prostu budują ogromne mapy lub masywne przerywniki filmowe, myślę, iż niektóre z nich zostaną przejęte przez AI w następnej, wiesz, pięć lat”.
Zdjęcie: Rockstar
Vermeij wydał także ogólną prognozę dla branży gier, mówiąc, iż „większość pracy (rozwój gry) prawdopodobnie zostanie zastąpiona przez sztuczną inteligencję”, w tym tworzenie postaci i rozmów, co może spowodować pewne oszczędności.
Nawet w tym hipotetycznym krajobrazie opartym na AI, Vermeij przyznał, iż artyści wykonają „kreatywne rzeczy na wyższym poziomie”. Stwierdził: „Nie sądzę, aby AI będzie wykonywać twórczą część. przez cały czas będziesz mieć artystów ustalających styl i wygląd, i przez cały czas będziesz pisać pisarzy, którzy piszą tę historię. Nie sądzę, iż AI może to zrobić”.
Jego cytaty są w niebezpiecznym czasie dla branży gier i zaledwie kilka dni przed sporymi zwolnieniami na Xbox, które podobno zostały związane z przejściem do automatyzacji AI. Biorąc to pod uwagę, Rockstar nie wydał jeszcze jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących użycia AI w GTA 6 lub przyszłych tytułach.
Podczas wywiadu CNBC w lutym, szef Strauss Zelnick stwierdził, iż „my (dest-dwa) wierzymy w ochronę i płacenie ludziom, i wierzymy, iż powinniśmy zapłacić za ich pracę, jeżeli zostanie to powtórzone przez sztuczną inteligencję po ich pracy”. Podkreślił również, iż „kreatywny geniusz jest człowiekiem”, co może po prostu wskazywać na obecne plany firmy wokół integracji AI w rozwoju gier.
Ponieważ GTA 6 spędza kilka dodatkowych miesięcy w piekarniku (dzięki bezceremonialnemu opóźnieniu), ciekawie będzie zobaczyć, jak bardzo kosztuje rozwój gry. Pamiętaj, aby zostawić swoje najlepsze domysły na temat kosztów w komentarzach poniżej.