Canva zwiększa opłaty za subskrypcję w związku z nowymi narzędziami do projektowania AI

1 tydzień temu

Jak ogłosiła firma produkująca oprogramowanie do projektowania, ceny niektórych subskrypcji serwisu Canva mają wzrosnąć aż o 300%, powołując się na konieczność pokrycia kosztów nowych funkcji AI.

Firma Canva powiadomiła globalnych klientów korzystających z usługi Canva Teams o wyższych cenach subskrypcji, tłumacząc je potrzebą większych inwestycji w oprogramowanie, w tym wprowadzenia narzędzi do projektowania opartych na sztucznej inteligencji.

Niektórzy użytkownicy Canva Teams w USA widzą, iż koszty subskrypcji rosną ze 120 USD rocznie dla maksymalnie pięciu użytkowników do ogromnych 500 USD rocznie. Pierwszy rok jest objęty 40% zniżką, co obniża cenę do 300 USD.

W Australii miesięczna opłata wynosząca 39,99 AUD (26 USD) za pięciu użytkowników zmienia się na 40,50 AUD za jednego użytkownika, zgodnie z Wiek informacjiOznacza to, iż zespół składający się z pięciu osób będzie płacił mniej niż 480 dolarów australijskich (323 dolary amerykańskie) rocznie, a mniej niż 2430 dolarów australijskich (1636 dolarów amerykańskich).

Nie ogłoszono żadnych zmian cen w przypadku innych poziomów subskrypcji dla użytkowników Pro i Enterprise. Jugo Mobile zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie, czy te poziomy zostaną objęte zmianami.

Canva powiedziała Skraj iż wzrost ten jest wynikiem „rozszerzonego doświadczenia produktu” i wartości, jaką narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji dodały do ​​platformy.

„Nasza oferta produktów znacznie się powiększyła w ciągu ostatnich kilku lat dzięki wprowadzeniu nowych ofert, takich jak Visual Suite i Magic Studio” — powiedziała w oświadczeniu Louisa Green, dyrektor ds. komunikacji w firmie Canva.

Gwałtowny wzrost cen nastąpił w momencie, gdy Canva przygotowuje się do potencjalnego publicznego notowania w 2026 r. Firma przeprowadzi IPO w USA, a jej wartość w ostatniej rundzie finansowania wynosiła 37,8 mld dolarów.

Podczas gdy Canva przyjmuje AI, firmy zajmujące się oprogramowaniem projektowym, takie jak Procreate, otwarcie oświadczyły, iż nigdy nie pójdą tą drogą. W filmie na X/Twitter, dyrektor generalny Procreate, James Cuda, był bezpośredni w swoim oświadczeniu: „Naprawdę k**** nienawidzę generatywnej AI”.

Idź do oryginalnego materiału