Capcom przygotowuje kolejne niespodzianki dla fanów. Japońskie studio ogłosiło plany przywrócenia swoich uśpionych marek. Dlatego też podczas The Game Awards 2024 zaprezentowało nową odsłonę serii Onimusha oraz kontynuację Okami.
Capcom sięga do archiwów
Na stronie dla inwestorów firma przedstawiła ambitne plany rozszerzenia swojego portfolio.
W dodatku do regularnego wydawania głównych tytułów każdego roku, Capcom skupia się na reaktywacji uśpionych IP, które nie doczekały się nowych odsłon w ostatnim czasie
Dzięki temu Japończycy zamierzają wykorzystać swoją bogatą bibliotekę gier do tworzenia wysokiej jakości produkcji. Co więcej, studio działa według konkretnego planu. W lutym przeprowadziło bowiem specjalne badanie na stronie Capcom Town, aby poznać preferencje graczy odnośnie powrotu konkretnych serii.
Fani przemówili jednogłośnie
W ankiecie gracze wskazali przede wszystkim dwie marki — Dino Crisis oraz Mega Man. Szczególnie pierwszy tytuł wzbudza duże emocje wśród społeczności. Ponieważ ta gra o walce z dinozaurami w klimacie survival horroru podbiła serca graczy na pierwszym PlayStation. Następnie w latach 1999-2003 powstały trzy części serii, z czego ostatnia trafiła na konsolę Xbox.
Z kolei Mega Man należy do grona najbardziej rozpoznawalnych postaci w historii gier. Niebieski robot zaczął swoją przygodę w 1987 roku na NESie, a następnie wystąpił w dziesiątkach gier. Jednakże od premiery Mega Man 11 w 2018 roku seria znajduje się w uśpieniu.
Ambitne plany
Podczas The Game Awards 2024 Capcom udowodnił, iż poważnie podchodzi do swoich zapowiedzi. Oprócz bowiem Onimusha i Okami firma pokazała również inne projekty. W związku z tym fani mogą optymistycznie patrzeć w przyszłość, zwłaszcza iż studio coraz częściej realizuje ich marzenia.
Warto przy tym zaznaczyć, iż zarówno Dino Crisis, jak i Mega Man znacząco wpłynęły na rozwój branży. Chociaż pierwszą produkcję często nazywano „Resident Evil z dinozaurami”, to jednak wprowadziła wiele unikalnych rozwiązań do gatunku survival horror. Natomiast Mega Man wyznaczył standardy dla gier platformowych. Dlatego też jego system zdobywania umiejętności po pokonaniu bossów wielokrotnie inspirował inne studia.
o ile podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!