CD Projekt nie pracuje ze Sweet Baby Inc. Stanowcze dementi prezesa

17 godzin temu
Zdjęcie: /materiały prasowe


CD Projekt postanowił rozwiać wątpliwości krążące po sieci. Prezes Michał Nowakowski jednoznacznie zaprzeczył, jakoby studio kiedykolwiek współpracowało z kontrowersyjnym Sweet Baby Inc.


W skrócie:
Michał Nowakowski stwierdził, iż CD Projekt nigdy nie pracował z firmą Sweet Baby Inc. i do niedawna choćby o niej nie słyszał.Plotki nasiliły się po zatrudnieniu Mary Kenney, byłej współpracowniczki Sweet Baby, która w tej chwili pracuje w CD Projekt Red jako starsza pisarka.Internauci wciąż kwestionują stanowisko firmy, przytaczając fragmenty jej deklaracji o różnorodności i inkluzywności.


Plotki o współpracy CD Projekt ze Sweet Baby Inc., firmą konsultacyjną doradzającą w zakresie inkluzywności, od dłuższego czasu krążyły w internecie i wywoływały mieszane reakcje. Wielu graczy obawiało się, iż kooperacja z takim podmiotem wpłynie na kierunek artystyczny nadchodzących gier, w tym Wiedźmina 4. Michał Nowakowski, jeden z prezesów CD Projekt, zdecydował się jednak jasno odpowiedzieć na te spekulacje.Reklama
"Nie współpracujemy i nigdy nie współpracowaliśmy ze Sweet Baby. Do niedawna choćby o nich nie słyszałem" - napisał Nowakowski w odpowiedzi na zarzuty jednego z użytkowników platformy X. Dodał również, iż informacje o rzekomej utracie doświadczonych pracowników są nieprawdziwe, a nad nowymi projektami CD Projekt pracuje około 100 weteranów, którzy pracowali nad Wiedźminem 3.


Skąd te plotki?


Źródłem nieporozumień mogło być zatrudnienie w lipcu 2024 roku Mary Kenney, która wcześniej współpracowała ze Sweet Baby Inc., a w tej chwili pełni rolę starszej pisarki w CD Projekt Red. Fakt ten, w połączeniu z internetową burzą wokół różnorodności w gamedevie, dał pożywkę teoriom, które łączyły studio z firmą konsultacyjną. Co ciekawe, Sweet Baby stało się głośne dopiero w 2024 roku, mimo iż działa od 2018 roku.
Internauci nie są jednak przekonani do tłumaczeń Nowakowskiego. W komentarzach pod jego wpisem pojawiły się sugestie, iż choćby jeżeli CD Projekt nie współpracował ze Sweet Baby, to mógł korzystać z usług podobnych firm. Zwracano również uwagę na zakładkę "Różnorodność i inkluzywność" na stronie internetowej studia, na której firma podkreśla, iż zróżnicowane środowisko pracy jest najważniejsze dla kreatywności i innowacyjności.


Nie tylko kontrowersje


Mimo zamieszania wokół Sweet Baby, CD Projekt konsekwentnie zaznacza, iż kluczowym kryterium w zatrudnieniu pozostają talent i wizja artystyczna. Michał Nowakowski w październiku 2024 roku odniósł się do podobnych zarzutów. Powiedział, iż firma dobiera pracowników, odnoszą się wyłącznie do doświadczenia i talentu, a gry tworzy, kierując się wizją artystyczną. Warto dodać, iż Nowakowski, pomimo iż zaprzecza współpracy z Sweet Baby, przyznał, iż studio przykłada dużą wagę do budowania inkluzywnego środowiska pracy. Według niektórych komentujących jest to wystarczający powód do krytyki.


Co z różnorodnością i i inkluzywnością w gamedevie?


Burza wokół CD Projektu i Sweet Baby to dowód na to, jak silnie różnorodność i inkluzywność dzielą społeczność graczy. Z jednej strony mamy grupę, która obawia się, iż takie podejście osłabi artystyczną tożsamość studiów. Z drugiej - coraz więcej głosów mówi o tym, iż różnorodność w zespole to nie tylko kwestia etyki, ale także szansa na tworzenie bardziej uniwersalnych i bogatszych historii.


Czy wiesz, że...


Mary Kenney, której zatrudnienie wzbudziło tyle emocji, była współautorką fabuły gry The Walking Dead: The Final Season. Jej praca nad relacjami międzyludzkimi w postapokaliptycznym świecie była szeroko chwalona i zdobyła bardzo dobre opinie. Co więcej, Kenney napisała książkę Gamer Girls: 25 Women Who Built the Video Game Industry, w której przedstawiła historie kobiet, które zmieniały branżę gier, od początków lat 70. aż po współczesność.
Idź do oryginalnego materiału