Clair Obscur: Expedition 33 może otrzymać DLC. Wszystko zależy od graczy

5 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Clair Obscur: Expedition 33 to największe RPG roku i niewykluczone, iż jeszcze nas czymś zaskoczy. jeżeli idzie o kontynuację postacią DLC, twórcy gry nie mówią "tak", ale z pewnością nie mówią też "nie". Sporo zależy od samych graczy.


W skrócie:
Scenarzystka Clair Obscur: Expedition 33 przyznała, iż DLC to realna możliwość. Studio czeka jednak na reakcję graczy.Jennifer Svedberg-Yen nie zdradziła konkretów, ale nie wykluczyła powrotu do świata Clair Obscur. Jej słowa były bardzo optymistyczne.Gra osiągnęła już milion sprzedanych egzemplarzy i została najlepiej ocenianą produkcją 2025 roku według Metacritica.


DLC całkiem możliwe


Clair Obscur: Expedition 33 weszło na rynek jak burza. Gra zadebiutowała w Xbox Game Pass, ale mimo to przekroczyła próg miliona sprzedanych egzemplarzy i w godzinach szczytu zgromadziła ponad 120 tysięcy graczy jednocześnie na Steamie. Recenzje są świetne (w tym nasza), a średnia ocen na Metacriticu czyni ją najwyżej ocenianym tytułem roku.Reklama
Trudno się dziwić, iż fani pytają: "Co dalej?" I właśnie na to pytanie pośrednio odpowiedziała Jennifer Svedberg-Yen, główna scenarzystka gry.
Podczas sesji pytań i odpowiedzi na Instagramie jeden z graczy zapytał o możliwość dodania zawartości rozszerzającej grę. Może coś o poprzednich ekspedycjach? Może więcej kontekstu do historii świata?
Svedberg-Yen odpowiedziała dyplomatycznie, ale z wyraźnym entuzjazmem. "Na razie nie mamy nic konkretnego do ogłoszenia. Szczerze mówiąc, przez cały czas próbujemy przetrawić to wszystko, co się dzieje. Ale zawsze mówiliśmy, iż jeżeli gracze będą chcieli więcej - to my chętnie to zrobimy. A jak patrzę na reakcję, powiedziałabym, iż szanse są duże".


Gra-niespodzianka


Clair Obscur pojawiło się na rynku bez ogromnej kampanii reklamowej. Nie miało wsparcia dużego wydawcy. Ba, studio Sandfall Interactive to debiutant - francuski zespół, który zbudował grę na Unreal Engine 5 z ambicjami, których nie powstydziłby się Larian. A pracuje w nim... około 30 osób.
Zamiast konkurować skalą, Sandfall postawiło na wyrazisty styl, świetnie napisane postacie i wyjątkową atmosferę - balansującą między melancholią a poetyką marzeń sennych. System walki - z turowym szkieletem, ale wzbogacony o dynamiczne elementy, które przypominają klasyki jRPG - to kolejny duży atut Clair Obscur: Expedition 33.


Co mogłoby zawierać DLC?


Na razie nie padły żadne konkretne zapowiedzi. Ale sam pomysł rozwinięcia gry o wydarzenia z wcześniejszych Ekspedycji wydaje się naturalnym kierunkiem. Gra sugeruje, iż historia toczy się cyklicznie - kolejne grupy próbują przerwać przeklęty rytuał.
Dodatek mógłby nie tylko rozwinąć świat gry, ale też wprowadzić nowe postacie, mechaniki i lokalizacje. A przede wszystkim - pozwoliłby wrócić do świata, który tak wielu graczy uznało za jedno z największych zaskoczeń ostatnich lat.


Czy wiesz, że...


Sandfall Interactive, twórcy Clair Obscur, mają siedzibę w Montpellier we Francji - tym samym mieście, w którym działało niegdyś legendarne studio Ubisoft Montpellier, odpowiedzialne za Raymana i Beyond Good & Evil.
Idź do oryginalnego materiału