Clair Obscur: Expedition 33 potrzebowałoby „25 lat” na realizację w dużym studiu

15 godzin temu

Guillaume Broche, szef Sandfall Interactive, ujawnił interesujące kulisy powstania jednego z największych hitów ostatnich tygodni. Według CEO, stworzenie Clair Obscur: Expedition 33 w ramach dużej firmy wydawniczej byłoby praktycznie niemożliwe, a proces produkcji mógłby trwać choćby 25 lat. Sukces tytułu potwierdza słuszność decyzji o niezależnym rozwijaniu projektu.

CEO Sandfall Interactive tłumaczy, dlaczego niezależność była kluczowa dla sukcesu

Projekty oparte na nowych IP, z oryginalnymi historiami i postaciami, są niezwykle trudne do przepchnięcia w dużej korporacji. Istnieje wiele etapów zatwierdzania, a zwykle w takich strukturach musisz już wcześniej udowodnić swoją wartość i zajmować wysokie stanowisko, by w ogóle dostać szansę na przedstawienie tego typu pomysłu

W rozmowie z francuskim twórcą internetowym Pouce Café Broche wyjaśnił, dlaczego mimo wcześniejszej współpracy z Ubisoftem (gdzie pracował jako brand development manager i narrative lead), zdecydował się założyć własne studio dla realizacji swojej wizji.

Pasja zespołu kluczem do sukcesu

Dyrektor kreatywny podkreślił, iż atmosfera panująca w niewielkim, 25-osobowym studiu w Montpellier, była kluczowa dla stworzenia tak wyjątkowego tytułu. Swoboda twórcza i bliskie relacje między członkami zespołu pozwoliły na urzeczywistnienie wspólnej wizji bez korporacyjnych ograniczeń.

Myślę, iż odnieśliśmy sukces, ponieważ zrobiliśmy wszystko po swojemu. Mamy fantastyczne biura z dużym ogrodem – gramy w pétanque w każdej przerwie obiadowej, co zresztą widać w grze. By stworzyć produkcję przepełnioną pasją, potrzebowaliśmy właśnie takiej atmosfery „grupy przyjaciół tworzących coś razem”

Broche nie ukrywa, iż prowadzenie niezależnego studia wiązało się z wieloma wyrzeczeniami i nieprzespanymi nocami. Jednak możliwość realizacji prawdziwie autorskiej wizji całkowicie to wynagradzała. Deweloper wyraźnie akcentuje, iż jedynie pozostając niezależnym, zespół mógł zachować pełną kontrolę nad procesem twórczym i stworzyć dzieło, które dziś podbija serca graczy na całym świecie.

Niezależność z własnymi wyzwaniami

Szef Sandfall Interactive zaznacza jednak, iż prowadzenie własnego studia to ogromne wyzwanie.

Założenie własnego studia jest szalenie trudne – to nie same tęcze i motylki. Jako założyciel masz kilka wakacji i mnóstwo nieprzespanych nocy przez kilka lat. Ale było warto. Absolutnie warto

Clair Obscur: Expedition 33 zadebiutowało na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S i jest również dostępne w ramach PC i Xbox Game Pass. Tytuł błyskawicznie stał się jednym z największych hitów ostatnich miesięcy, zjednując sobie przychylność zarówno graczy, jak i krytyków.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału