Do sieci trafił szkic zwiastuna Clair Obscur: Expedition 33 sprzed pięciu lat. Materiał pokazuje, jak ogromną drogę przeszła produkcja Sandfall Interactive od pierwszych wizji do finalnej wersji. W filmie widać zupełnie inną grę RPG – bez ostatecznych grafik i z „okropnymi, robotycznymi głosami”.
Od szkicu do arcydzieła
Gracze, którzy mieli okazję zagrać w Clair Obscur: Expedition 33, zgodnie twierdzą, iż gra zachwyca. Jednak nie zawsze tak wyglądała. Stary szkic trailera RPG pojawił się na Reddicie. Materiał ukazuje, jak daleko zaszła produkcja studia Sandfall Interactive w ciągu ostatnich lat.
Post na Reddicie przywołuje dawne ogłoszenie dyrektora gry Guillaume’a Broche’a (również CEO Sandfall Interactive). W kwietniu 2020 roku szukał on trzech żeńskich i dwóch męskich aktorów głosowych do „ambitnego projektu klasy AA”. Wtedy Broche twierdził, iż demo studia było „prawie gotowe”, ale przez cały czas brakowało im przerywników filmowych i głosów.
Gra to nowoczesne, trójwymiarowe podejście do gatunku JRPG z postaciami w zachodnim stylu, stworzona na Unreal Engine 4. Mamy pięć głównych postaci, które potrzebują głosów: dwie dorosłe kobiety, dwóch dorosłych mężczyzn i jedną dziewczynkę. Gra będzie mocno opierać się na narracji, więc głosy są dla nas bardzo ważne.
Zupełnie inna wizja
W oryginalnym poście znajdował się link do roboczego zwiastuna, który teraz wymaga prośby o dostęp. Jeden z użytkowników Reddita udostępnił jednak wideo, które podobno ktoś zapisał „dawno temu” z samego posta. Daje nam to wgląd w przeszłość projektu.
W tamtym czasie gra nosiła tytuł „We Lost”. Materiał pokazuje postacie eksplorujące różne obszary – od śnieżnych krajobrazów po miasto w stylu steampunk. Widać też walki w systemie turowym.
Sam Broche przyznał wtedy: „Żadne ujęcia nie są ostateczne. Jest też duża czarna część na początku, bo właśnie tworzymy nasze przerywniki filmowe. Dlatego potrzebujemy teraz głosów (a nie tych okropnych, robotycznych)”. Wierzył jednak, iż materiał daje „dobry obraz tego, jak będzie wyglądać gra”.
Early draft trailer for the game
byu/Palmoleum inexpedition33
Nie do poznania
Patrząc teraz na ten wczesny zwiastun, trudno rozpoznać finalny produkt. Przy bliższym spojrzeniu widać, iż dwie postacie nazywają się Maelle i Lune. To oznacza, iż podstawy dwóch znanych nam członków drużyny już istniały. Większość innych elementów zmieniła się jednak drastycznie.
Cały projekt okazał się ostatecznie sukcesem. Co ciekawe, ten konkretny post na Reddicie miał ogromny wpływ na grę. Wcześniej Jennifer Svedberg-Yen, która została główną scenarzystką RPG, powiedziała BBC, iż wzięła udział w przesłuchaniu na rolę po tym, jak „zobaczyła post Guillaume’a na Reddicie, szukającego aktorów głosowych do darmowego nagrania demo”.
Początkowo obsadzono ją jako istotną postać. Później została jednak główną scenarzystką, kształtując historię, którą znamy dzisiaj. Przeglądając stare posty Broche’a na Reddicie, wygląda na to, iż to jedyny, o którym mogła wspominać Svedberg-Yen. Kto by pomyślał, iż jeden samotny post doprowadzi do czegoś tak fantastycznego?
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!