Dobre pytanie, gdyż po dzisiejszej aktualizacji gry sama się mocno zdziwiłam, widząc „Sezon Konstruktów”. Sezon 4. w Diablo IV rozpocznie się 14 maja 2024. Jeśli, tak jak i ja, spodziewaliście się premiery dziś, to prawdopodobnie przegapiliście ogłoszenie o miesięcznym opóźnieniu.
W kolejnym sezonie zaplanowano ogromne zmiany, o czym mamy okazję czytać już od jakiegoś dłuższego czasu. Są one tak daleko idące, iż Blizzard musiał uruchomić publiczny serwer testowy w Diablo IV, by je odpowiednio przetestować. Dlatego premiera odbędzie się w maju. No, jakby, spoko?
Data premiery Sezonu 4. ustalono na 14 maja. Opóźniona z poprzednio ogłoszonej daty (16 kwietnia), by mieć wystarczająco dużo czasu w uwzględnienie opinii z sesji Publicznego Serwera Testowego. Podobnie jak w przypadku poprzednich aktualizacji, obecne postacie sezonowe trafią do Wieczności.
Standardowo nie będzie wymagane ukończenie głównej kampanii Diablo IV, by uzyskać dostęp do nowej zawartości Sezonu 4. Nie zabraknie także standardowego Karnetu Bojowego, który będzie (prawdopodobnie) zawierał 90 poziomów nagród podzielonych na 28 darmowych i 62 premium. Kosmetyki, dodatki, emotikony i inne tego typu itemy.
Czy to w końcu będą te duże zmiany w Diablo IV?
W Sanktuarium Blizzard wprowadza bardzo ważne zmiany, które będą obowiązywać w okresie 4. Diablo IV. Choć nie wszystkie jeszcze sfinalizowano, możemy już doszukać się informacji na ten temat. Przedmioty przejdą kompleksową przebudowę pod hasłem „jakość ponad ilość”. Oznacza to, iż będziemy żonglować mniejszą liczbą przedmiotów, zasobów i usprawnień, jednak będą one silniejsze. Przedmioty święte pojawią się tylko na III Poziomie Świata, a przedmioty przodków ograniczono do IV Poziomu Świata.
Również rzemiosło ma zostać zaktualizowane poprzez system, który pozwala dodawać przedrostki do przedmiotów przy pomocy kowala, hartując je zgodnie z instrukcjami tzw. Podręcznika. Są zachowywane do nieograniczonego użytku, co daje znacznie większą kontrolę nad ulepszaniem przedmiotów. Wprowadzany jest również nowy system rzemieślniczy w późnej fazie gry o nazwie Masterworking, który będzie wykorzystywał materiały wysokiego poziomu do ulepszania przedmiotów w celu uzyskania jeszcze większego efektu. No i jeszcze większej mocy.
Inny Przypływ?
Przypływ również ulegnie aktualizacji, a postacie będą generowały zagrożenie. Poziom naszej postaci będzie określał częstotliwość i niebezpieczeństwo napotykanych zasadzek oraz ilości generujących się potworów. Przy maksymalnym poziomie zagrożenia, który będziemy sobą wywoływać, pojawi się fala wrogów, po której następuje pojawienie się niezwykle potężnego Hellborne’a opartego na jednej z pięciu klas. jeżeli zginiemy w dowolnym momencie podczas wydarzenia lub dotrzemy do ostatniej zasadzki, poziom generowanego przez nas zagrożenia ma być zresetowany.
Sezon 4 Diablo IV — inne zmiany?
Kolejną dużą zmianą w okresie 4. jest wprowadzenie The Pit of Artificers, które będzie dostępne na IV Poziomie Świata. Zbierając Runeshard, gracze w późnej fazie gry będą mogli aktywować Obelisk w Cerrigar i zostać przetransportowani do lochów. Tam muszą zabić jak najwięcej potworów w ciągu 10 minut. Każda śmierć oznacza zmniejszenie osiągniętych punktów. Zabijając wystarczającą liczbę potworów, uaktywnimy pojawienie się portalu, który przeniesie nas na arenę walki z bossem. jeżeli go zabijemy przed upływem czasu, zdobędziemy materiały do obróbki mistrzowskiej i odblokujemy następny poziom lochów.
Ciekawe tylko, ile z tych zapowiedzi pojawi się w grze naprawdę.
źródło: gamesradar.com