Creepy Jar planuje osiągnąć fazę „content complete” dla gry „StarRupture” do końca czerwca br. i liczy na jej premierę w trybie early access po III kwartale bieżącego roku, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek.
„Plan działania jest tutaj dosyć jasny: chcemy do końca czerwca zamknąć tzw. content complete, czyli mieć grę, która jest cała, ma wszystkie ficzery, wszystko jest grywalne, wszystko działa” – powiedział Kwiatek podczas wideokonferencji prasowej.
Trzeci kwartał ma zostać przeznaczony na doprowadzenie tego tytułu do stanu gry gotowej do wydania, co będzie obejmowało m.in. działania zespołu QA pod kątem wychwytywania błędów i sprawdzania technologii.
„Później już jest czas na na wydanie gry, a my już teraz tak naprawdę zastanawiamy się, obserwujemy i wypatrujemy tego potencjalnego okna do wydania gry po III kwartale” – dodał prezes.
Zastrzegł, iż zawsze może mieć miejsce jakieś wydarzenie niezależne od spółki, np. premiera jakiegoś dużego tytułu na miesiąc przed datą zaplanowaną dla „StarRupture”. Mogłoby to spowodować przesunięcie terminu ustalonego przez Creepy Jar o kilka tygodni.
Spółka zapowiedziała także, iż w najbliższym czasie opublikuje kolejny materiał wideo, który będzie przybliżał świat gry.
Creepy Jar podało w raporcie rocznym, iż Premiera „StarRupture” odbędzie się w formule Early Access na PC/Steam.
„Mając na uwadze sukces wprowadzenia co-op mode do 'Green Hell’, 'StarRupture’ już w momencie premiery pozwoli użytkownikom na grę w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy. Data premiery produkcji nie została jeszcze ustalona” – czytamy w raporcie.
„Szacowany budżet produkcyjny 'StarRupture’ wynosi ok. 35 mln zł. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry na dzień 31 grudnia 2024 r. wyniosła 26,7 mln zł” – czytamy dalej.
„StarRupture” to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby, osadzony w scenerii science-fiction.
„Nowa produkcja studia składa się z kilku bazowych mechanik: base buildingu, eksploracji, zaawansowanego systemu walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej kataklizmami wywołanymi przez główną gwiazdę – Rupturę. Gracz wciela się w jedną z czterech postaci w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy. Jego zadaniem jest eksploracja, adaptacja, wydobywanie i gromadzenie zasobów naturalnych oraz rozbudowa bazy – wszystko po to, aby przetrwać i móc rozwijać nowe technologie. W porównaniu do konkurencyjnych tytułów grę będzie wyróżniać duża dynamika zmian w otoczeniu, atrakcyjne wątki fabularne oraz więcej elementów survivalu, w szczególności walki” – napisano też w raporcie.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews