
Czekałeś na premierę gry Cyberpunk 2077 na macOS? No to mam dwie wiadomości. Dobra jest taka, iż gra zadebiutuje wcześniej, niż się spodziewaliśmy. Zła? Nie na każdym komputerze Apple’a ją odpalisz.
Cyberpunk 2077 pojawił się na pecetach i konsolach poprzedniej generacji w grudniu 2020 r. Od tego czasu gra doczekała się licznych usprawnień, patch, łatek oraz pełnoprawnego rozszerzenia Widmo Wolności, także portów na inny platformy. Na komputerach i konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S pojawił się już edycja Ultimate, a w tym roku gra trafiła na Nintendo Switcha 2. CD Projekt RED nie zwalnia zaś tempa, a Night City będzie dostępne na kolejnej platformie.
Cyberpunk 2077 na macOS – premiera 17 lipca 2025 r.
O tym, iż powstaje Cyberpunk 2077 na komputery Mac, wiedzieliśmy już od dawna. Podczas konferencji WWDC 2025 w Cupertino spotkałem zresztą jednego z wiceprezesów Apple’a, Grega Joswiaka, który miał na sobie bluzę z logo polskiej gry, a deweloperzy z CD Projekt RED pokazywali dziennikarzom wczesny build podczas zamkniętych pokazów dla prasy. Nie chcieli jednak zdradzić, kiedy gra faktycznie trafi do sklepów takich jak App Store, Steam, GOG czy Epic Games Store.
Można było przypuszczać, iż premiera Cyberpunk 2077 zbiegnie się w czasie z premierą macOS-a 26, gdyż nowa wersja systemu operacyjnego Apple’a wprowadza liczne nowości dla graczy. Okazało się jednak, iż nie są one niezbędne do tego, aby gra odpalała się na komputerach Mac. Dzięki temu może debiutować już teraz, czyli 17 lipca 2025 r. Jest jednak zła wiadomość: okazuje się, iż nie wszystkie komputery Apple’a z chipami z linii Apple Silicon będą w stanie ją uruchomić.
Cyberpunk 2077 na macOS – wymagania sprzętowe
CD Projekt RED podaje, iż Cyberpunk 2077 na macOS wymaga do działania 16 GB RAM-u. w tej chwili sprzedawane komputery Apple’a mają jej właśnie tyle, ale jeszcze nie tak dawno temu w bazowych wersjach tych sprzętów pamięci operacyjnej, nazywanej przez Apple’a pamięcią zunifikowaną (jest współdzielona pomiędzy CPU i GPU) było mniej, a konkretnie 8 GB. Niestety osoby, które wybrały taką maszynę, muszą obejść się smakiem, bo kości są wlutowane i nie sposób ich wymienić.
Osoby, które mają maszynę z chipem od M1 w górę i z 16 GB pamięci operacyjnej lub więcej oraz systemem macOS 15.5 lub nowszym, będą mogły udać się do Night City już w czwartek. Co istotne, jeżeli ktoś ma już w bibliotece pecetową wersję gry w wersji Ultimate Edition, to edycję na komputery Mac, która to rozszerzenie w sobie zawiera, odpalą bez dodatkowych opłat. W przeciwnym razie można grę kupić w wybranym przez siebie sklepie lub bezpośrednio w App Storze.
A ile kosztuje Cyberpunk 2077 na macOS?
O ile jeszcze jej nie mamy, a kupujemy w takim sklepie Steam, GOG czy Epic Games Store, to tyle samo, co wersja na komputery Windows. w tej chwili gra wyceniona jest na tychże platformach zakupowych na odpowiednio 275,07 zł, 259,99 zł i 260 zł. A co w przypadku Cyberpunk 2077 kupowanego bezpośrednio w App Storze? w tej chwili w wyszukiwarce sklepu Apple’a na macOS gra się jeszcze nie pokazuje, więc cenę natywnej wersji poznamy prawdopodobnie za dwa dni, gdy będzie można już ją kupić.
Cyberpunk 2077 to przy tym natywny port, podczas tworzenia którego wykorzystano takie technologie jak Apple TBDR, Metal (w tym Upscaling MetalFX) i Head Tracked Spatial Audio (czyli przestrzenne śledzenie ruchu głowy, jeżeli korzystamy ze słuchawek AirPods). Świetna wiadomość jest przy tym taka, iż twórcy przygotowali predefiniowane ustawienia graficzne dopasowane do możliwości każdego modelu Maca z chipem Apple a HDR jest skalibrowany z myślą o wyświetlaczach Apple XDR.
Czytaj inne nasze teksty poświęcone Cyberpunkowi 2077:
A czy to koniec marzeń o graniu w Cyberpunka 2077 na komputerze Mac z 8 GB RAM-u? I tak, i nie. Oficjalnie natywnej wersji nie uruchomimy, ale nie zdziwię się, jeżeli domorośli hakerzy znajdą sposób na to, by obejść te ograniczenia kosztem np. jakości oprawy graficznej, płynności lub stabilności rozgrywki. Do tego nic nie stoi na przeszkodzie, by… odpalić grę Polaków w chmurze i strumieniować na komputery Apple’a jedynie obraz dzięki takim usługom jak np. GeForce Now.
I ja wiem, iż marne to pocieszenie dla osób, które zdecydowały się na komputer Mac z 8 GB RAM-u, bo strumieniować Cyberpunka 2077 na sprzęty z macOS można było od dawna, no ale jednak jest to jakieś pocieszenie…
PS Oczywiście w Cyberpunk 2077 na macOS 26 pojawi się obsługa nowych funkcji dla graczy związanych z Metal 4, czyli Metal FX Frame Interpolation (generowanie pośrednich klatek) i MetalFX Denoising (śledzenie ścieżek w czasie rzeczywistym, nie zabraknie, gdy jesienią pojawi się macOS 26 w stabilnej wersji. Produkcja obsługuje również cross-progresję między wszystkimi platformami.