CD PROJEKT RED ogłosił, iż Cyberpunk 2077: Ultimate Edition zadebiutuje na Macu już jutro – w czwartek, 17 lipca. Gra będzie dostępna za pośrednictwem Mac App Store, GOG.com, Steam oraz Epic Games Store.
Cyberpunk 2077 na Mac
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, zawierający podstawową wersję gry oraz szpiegowski dodatek Phantom Liberty, po raz pierwszy pojawi się na Macu. Jak podaje producent, “gra została w pełni zoptymalizowana pod system macOS z wykorzystaniem zaawansowanych technologii Apple, takich jak Metal, oferując płynną rozgrywkę, wyraziste detale graficzne, imponującą wydajność oraz bezproblemowe działanie”.
Gra będzie działać na Macach z układem Apple Silicon (chipy z serii “M”) wyposażonych w co najmniej 16 GB RAM oraz systemem macOS 15.5 lub nowszy.
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition wspiera dźwięk przestrzenny (Spatial Audio), a na Macu domyślnie uruchamia funkcję śledzenia ruchu głowy (Head Tracked Spatial Audio) dla słuchawek AirPods. Producent zaleca korzystanie z AirPodsów, “by w pełni doświadczyć tej technologii”.
Dostępne funkcje:
- Presety graficzne „Dla tego Maca” – indywidualnie zoptymalizowane dla wszystkich modelu z chipem Apple
- Upscaling MetalFX
- Upscaling AMD FSR i generacja klatek zoptymalizowana pod chip Apple
- Dźwięk przestrzenny ze śledzeniem ruchu głowy (tylko dla AirPods)
- Dynamicznie skalibrowany HDR zoptymalizowany dla wyświetlaczy Apple XDR; obsługa HDR również na monitorach zewnętrznych z kalibracją
- Obsługa kontrolerów
- Kompatybilność z Magic Mouse i gładzikiem
- Wsparcie dla cross-progressu na wszystkich platformach
- Gra dostępna na Mac App Store, GOG.com, Steam i Epic Games Store
Zoptymalizowana pod chip Apple
- Gracze korzystający z modeli od M1 po najnowsze M3 i M4 — w tym iMac, MacBook Air, Mac mini, MacBook Pro oraz Mac Studio z M3 Ultra — mogą liczyć na pełne wykorzystanie potencjału sprzętowego.
- Cyberpunk 2077: Ultimate Edition przesuwa granice rozgrywki na Macu, wykorzystując możliwości chipa Apple i technologię Metal, zapewniając płynność i oszałamiającą grafikę przez całą drogę V do legendy Night City.
- Gra w pełni wykorzystuje architekturę Apple TBDR (Tile-Based Deferred Rendering), wspiera natywne API Metal, interfejs C++ oraz Metal Shader Converter, co pozwala zminimalizować obciążenie CPU i maksymalizować wydajność GPU. Dzięki integracji z MetalFX gra ogranicza ruchy pamięci, przetwarza komendy i ramki równolegle oraz stosuje natywne i konwertowane shadery, by zoptymalizować jakość grafiki bez utraty płynności.
Nowe funkcje zapowiedziane na WWDC 2025 — premiera jeszcze w tym roku
- W przyszłej aktualizacji, Cyberpunk 2077 na Maca skorzysta również z nadchodzących funkcji Metal 4 – Metal FX Frame Interpolation i MetalFX Denoising.
- MetalFX Frame Interpolation generuje pośrednią klatkę dla każdych dwóch klatek wejściowych, aby osiągnąć wyższą i bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę. Bogata oprawa wizualna w Cyberpunk w pełni wykorzystuje graficzną moc chipa Apple. MetalFX zapewnia grze niesamowitą wydajność. MetalFX Upscaling łączy się z nadchodzącą interpolacją klatek, dzięki czemu gra może osiągnąć solidne 120 klatek na sekundę przy ustawieniach Ultra. Te dodatkowe klatki sprawiają, iż rozgrywka jest bardzo płynna i oferuje niesamowity poziom odwzorowania.
- Cyberpunk 2077 na Maca będzie również wyposażony w MetalFX Denoising, aby umożliwić śledzenie ścieżek w czasie rzeczywistym na najwyższych ustawieniach graficznych gry.