Kiedy po nominacji tracisz główną nagrodę, zwyczajem jest uśmiechanie się, gorąco oklaskiwanie odnoszącego sukcesy rywala i nigdy więcej o tym nie wspominaj. Ale nikt nie powiedział Feng Ji, dyrektorowi generalnemu chińskiego dewelopera Game Science i producentowi jego hitowej gry Czarny mit: Wukongco było pokonany przez Astrobot w Gra roku kategoria o godz Nagrody w grach w czwartek.
Feng zamieścił długą refleksję na temat Czarny mitwieczór w The Game Awards na Weibogdzie idzie przez Yocar. Potwierdził zwycięstwa gry w kategoriach Najlepsza gra akcji i Głos graczy, ale wyraził rozczarowanie i zamieszanie w związku z porażką z GOTY i przyznał, iż dwa lata temu napisał przemówienie z okazji przyjęcia.
„Cztery nominacje (najlepsza gra akcji, najlepsza reżyseria artystyczna, najlepsza reżyseria gry i gra roku) były pierwszą nominacją dla chińskiej gry” – zauważył Feng z uzasadnioną dumą (w tłumaczeniu maszynowym). „Muszę jednak przyznać, iż istnieje poczucie straty i żalu. Przede wszystkim jednak chodzi o pozbycie się złudzeń.
„Wszystkie gry nominowane w tym roku były wyjątkowe, ale szczerze mówiąc, przez cały czas nie mogę zrozumieć, jakie były kryteria Gry Roku” – kontynuował Feng. „Czuję się, jakbym przyjechał tu po nic!”
Można argumentować, iż Feng i zespół Game Science musieli całkiem nieźle znać kryteria Gry Roku, aby znaleźć się w finałowej szóstce nominowanych. Czarny mit: Wukong jest zauważalna jako pierwsza produkcja gier konsolowych AAA w zachodnim stylu, która pojawiła się w Chinach, a jeżeli sukces na gali The Game Awards był częścią planu, wydaje się, iż był to strzał w dziesiątkę. Ale Feng był szczery, mówiąc, iż pragnie – a choćby spodziewa się – głównej nagrody.
„Od wczoraj wieczorem widziałem wiele silnego niezadowolenia i frustracji w komentarzach graczy – często wyrażanych w sposób humorystyczny lub ironiczny, co mnie rozśmieszyło” – powiedział.
„Całkowicie rozumiem te uczucia i podzielam frustrację, ponieważ za tymi emocjami nie kryje się ból czy złośliwość, ale godność i pewność siebie” – dodał Feng. „Kiedy jesteś tak pewny siebie, a mimo to nie spotykasz się z uznaniem, jakiego oczekiwałeś, naturalne jest, iż czujesz się zdenerwowany. […] Tak naprawdę napisałem przemówienie z okazji przyznania nagrody Gry Roku dwa lata temu i nigdy nie miałem okazji go wygłosić!”
Słony! Prawdą jest, iż ton komentarzy Fenga mógł zostać utracony w tłumaczeniu. (Polygon odniósł się do dwóch tłumaczeń maszynowych, z ChatGPT i Tłumacza Google.) Można znaleźć kilka komentarzy w internecie stwierdza, iż oryginalny post Fenga w języku mandaryńskim jest postrzegany jako humorystycznie kpiący z samego siebie — i inni mówią brzmi to arogancko i gorzko.
Niefiltrowane wpisy Fenga już wcześniej wpędzały go w gorący nastrój. W ubiegłym roku, – poinformował IGN wokół widocznej kultury seksizmu Czarny mit: Wukongi zwrócił uwagę na wulgarny, seksistowski język, którego dyrektor generalny używał w niektórych swoich postach w mediach społecznościowych.
Jednak pełna pasji szczerość jest częścią osobowości Fenga w Internecie i tym, co go ekscytuje Czarny mitlegion fanów. Jego post może wydawać się nieokrzesanymi kwaśnymi winogronami i naruszeniem etykiety branży rozrywkowej – ale istnieje możliwość, iż właśnie o to chodzi i pożądany efekt.