„Czarodziejka z Księżyca” w mrocznej wersji. Gdy anime spotyka dark fantasy

news.5v.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: /materiały prasowe


Czasem połączenie dwóch zupełnie odmiennych światów prowadzi do powstania czegoś naprawdę niezwykłego. Właśnie taki efekt udało się uzyskać Eugenii Lysej, artystce zajmującej się projektowaniem środowisk w grach, która stworzyła zapierający dech w piersiach poziom z produkcji inspirowanej kultowym anime „Czarodziejka z Księżyca”. Projekt zatytułowany został Twilight of the Moon Kingdom i wygląda jak niezwykłe połączenie soulslike’a od FromSoftware z narracją i symboliką popularnej mangi.

Czarodziejka z Księżyca w nowym świetle

Dla Eugenii Lysej „Czarodziejka z Księżyca” jest czymś więcej niż tylko kolejnym anime. Jak sama przyznaje, popularna seria była istotną częścią jej dzieciństwa, a w dorosłym życiu dostrzegła w niej coś więcej niż tylko urocze postaci w pastelowych kolorach.

To właśnie te elementy stały się inspiracją do stworzenia zupełnie nowej wizji Księżycowego Królestwa – mrocznego, tajemniczego i pełnego symboliki.

Księżycowe Królestwo w ruinie

Stworzony przez Eugenię poziom gry to prawdziwe dzieło sztuki, pełne detali i nawiązań. Wśród najbardziej zapadających w pamięć miejsc znalazły się m.in. Księżycowy zamek czy Kaplica Królowej Serenity. Każda z lokacji nie tylko przykuwa uwagę wizualną złożonością, ale też opowiada własną historię – historię upadłego królestwa, które wciąż nosi ślady dawnej świetności.

Rozgrywka skupia się na eksploracji oraz walce z wrogami, a kulminacją jest starcie z bossem. Lysa podkreśla, iż największą przyjemność sprawiło jej modelowanie rekwizytów i dopasowywanie ich do oryginalnych ilustracji z mangi, przy jednoczesnym zachowaniu mrocznego charakteru znanego z gier takich jak Dark Souls czy Elden Ring.

Czarodziejka z Księżyca na silniku Unreal Engine 5

Cały projekt został stworzony przy użyciu technologii Unreal Engine 5, co pozwoliło Eugenii na osiągnięcie niezwykle realistycznych efektów wizualnych.

Ta niezwykła dbałość o szczegóły oraz oddanie projektowi sprawiły, iż wspomniany poziom gry wygląda, jakby był gotowy do implementacji w profesjonalnej wysokobudżetowej produkcji. Być może któregoś dnia właśnie tak się stanie. Projekt Eugenii Lysej pokazuje, jak różnorodne inspiracje mogą prowadzić do stworzenia czegoś absolutnie unikatowego.

Idź do oryginalnego materiału