Czego się spodziewać po premierze Switch 2 w 2025 roku

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Nintendo Switch2którego choćby tak nie można nazwać, ukaże się w 2025 roku. Uważamy. Uruchomi się z niektórymi grami, ale nie wiemy, z którymi. Mamy stosunkowo pełny, choć mglisty obraz tego, czym będzie konsola – w zasadzie nowy, potężniejszy Switch – ale nie wiemy, co, jeżeli w ogóle, będzie ją odróżniać od poprzednika poza tym.

Nie ma wątpliwości, iż premiera Switcha 2 będzie jednym z dwóch wstrząsających wydarzeń w grach w 2025 roku, obok Grand Theft Auto 6 (zakładając, iż gra Rockstar ukaże się jesienią 2025 r.). Jednak w przypadku konsoli, która według doniesień mogłaby zostać wydana już w marcu lub kwietniu, zadziwiające jest, jak wiele informacji na temat Switcha 2 pozostaje niepewnych: szczegóły, oczywiście, ale także szersza perspektywa. Co grozi Nintendo? Co może pójść nie tak? A jak zareaguje reszta branży?

Zacznijmy od podsumowania tego, co wiemy do tej pory, a czego nie, zanim zadamy niektóre z tych egzystencjalnych pytań.

Oto, co na pewno wiemy o Switchu 2

Oto wszystko, co Nintendo nagrało na temat swojej następnej konsoli:

  • Istnieje
  • To będzie kompatybilny wstecz z grami Nintendo Switch
  • Zaoferuje usługę Nintendo Switch Online
  • Będzie korzystać Konta Nintendo
  • Nintendo oficjalnie ogłosi konsolę w bieżącym roku finansowym, a więc przed końcem marca 2025 roku
  • To wszystko!

Oto, co naszym zdaniem wiemy o Switchu 2

Dzięki dobrze źródłowym raportom i przeciekom udało się uzyskać dość jasny obraz nowej maszyny przed jej zaprezentowaniem:

  • Nazywa się Nintendo Switch 2.
  • Zostanie wydana w 2025 roku. Nintendo planowało wypuścić ją przed końcem marca, ale wiele wskazuje na to, iż termin ten się przesunął, a Nintendo chce uniknąć niedoborów w magazynie i przygotować oprogramowanie do uruchomienia.
  • Będzie to przenośna konsola hybrydowa z odłączanymi kontrolerami i stacją dokującą do podłączenia jej do telewizora, podobnie jak oryginalny Switch. (Jest to silnie poparte ogłoszeniem o kompatybilności wstecznej.)
  • Będzie kompatybilny z częścią akcesoriów Switcha, w tym z oryginalnymi kontrolerami Joy-Con (nawet jeżeli nie będzie mógł się z nimi fizycznie połączyć ani naładować).
  • The Joy-Cony Switcha 2 będą mocowane magnetyczniezamiast korzystać z systemu i funkcji klipsów slajdów Switcha Pałki z efektem Halla i kilka dodatkowych przycisków.
  • Ma gniazdo na kasetę, takie jak Switch, i obsługuje wydania fizyczne.
  • Jest większy i ma 8-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1080p.
  • Pod względem mocy będzie zbliżony do generacji konsol domowych Xbox One/PlayStation 4. Jednak dzięki niestandardowemu sprzętowi Nvidii, który umożliwia skalowanie w oparciu o uczenie maszynowe, a choćby śledzenie promieni, może zaskakująco zbliżyć się do wrażeń z Xbox Series X i PlayStation 5.
  • Podstawowa pamięć wewnętrzna będzie wynosić 256 GB i będzie można ją rozszerzyć dzięki karty microSD. Posiada dwa porty USB-C.

Oto kilka całkiem solidnych przypuszczeń na temat gier Switch 2

Warto zauważyć, iż nie było żadnych wycieków ani dobrze udokumentowanych raportów na temat systemu Switch 2. Ale wiedząc, co robimy z wewnętrznym rozwojem w Nintendo, możemy poczynić kilka przemyślanych przypuszczeń.

  • Metroid Prime 4: Pozapotwierdzona jako gra na Switcha, może w rzeczywistości być międzypokoleniowym tytułem startowym dla Switcha 2, na wzór Legenda Zeldy: Breath of the Wild (Wii U i Switch) i Legenda Zeldy: Księżniczka Zmierzchu (GameCube i Wii).
  • Niektóre własne gry Nintendo, które niekoniecznie są tytułami startowymi, ale prawdopodobnie pojawią się na początku życia maszyny: nowy Mario Kart, nowy tytuł 3D Mario, nowa gra Animal Crossing i długo plotkowane remastery Zeldy Budzący Wiatr I Księżniczka Zmierzchu. Możemy snuć takie domysły ze względu na wyraźnie długie przerwy między ostatnimi wydaniami niektórych z tych serii; minęło dziesięć lat, odkąd pojawił się zupełnie nowy Mario Kart, siedem lat od tego czasu Super Mario Odysejai cztery lata od sprzedaży 46 milionów egzemplarzy Przejście dla zwierząt: nowe horyzonty.

Metroid Prime 4: Poza.Zdjęcie: Retro Studios/Nintendo

Oto, czego na pewno nie wiemy o Switchu 2

  • Ile to będzie kosztować
  • Dokładna data premiery
  • Wszelkie potwierdzone gry (poza kilkoma mniejszymi wydaniami stron trzecich)
  • Co, jeżeli w ogóle, sztuczki, które będzie miał aby odróżnić go od Switcha

Poważnie jednak. Ile będzie to kosztuje?

To jest ten duży. Nintendo jest w dobrej sytuacji; Switch stworzył dla firmy ogromną bazę instalacyjną, a Nintendo ma wszystkie swoje ukochane adekwatności i dziesięciolecia zaufania do swojej marki, na których może się oprzeć. Jednak podobnie jak wszystkie firmy technologiczne w tej chwili znajduje się pod silną presją cenową, a niewłaściwy ruch może oznaczać katastrofę.

Switch pojawił się na rynku w cenie 299 dolarów w 2017 roku i od tego czasu oficjalna cena naklejki nie spadła ani centa. Jest to zgodne ze zmieniającymi się trendami cenowymi — z powodu niedoborów chipów, inflacji i spowolnienia postępu technologicznego cena tej generacji konsol nie spadła tak bardzo, jak poprzednie generacje. (Prawdą jest również, iż popyt na Switcha pozostaje tak stały, iż Nintendo nie wymagany obniżyć ceny i wprowadzić na rynek Switch Lite w niższej cenie.)

W tej sytuacji Nintendo będzie musiało wymyślić, jak zapakować bardziej zaawansowaną technologię, zachowując przy tym rozsądną cenę. Jest mało prawdopodobne, aby cena Switcha 2 była niższa niż 349 dolarów, czyli obecny koszt modelu przełącznika OLED. 399 dolarów wydaje się bezpiecznym zakładem – to ta sama cena, co podstawowy Steam Deck. Co więcej, Nintendo stanie w obliczu niewygodnych porównań z nową falą komputerów kieszonkowych PC (Steam Deck OLED kosztuje 549 USD; Asus ROG Ally kosztuje 499 USD) i ryzykuje wycenę z tradycyjnego rynku rodzinnego.

Steam Deck firmy Valve ożywił konkurencję dla Nintendo na rynku urządzeń przenośnych przeznaczonych do gier, a teraz Sony i Microsoft ponownie są nią zainteresowane.Foto: Amelia Holowaty Krales/Polygon

Co grozi Nintendo?

Prawie wszystko. Jak powiedziałem, Nintendo ma się teraz całkiem nieźle, ale rynek gier gwałtownie się zmienia. Koszty produkcji gier gwałtownie rosną bez wzrostu rynku, który by to pokrył, marże są pochłaniane wszędzie, a tradycyjne platformy sprzętowe dla konsol tracą wpływy. Model biznesowy Nintendo — sprzedaż sprzętu i ekskluzywnych gier, w które można na nim grać — jest symbolem starych sposobów, ale teraz choćby Sony publikuje na komputerach PC. jeżeli Switch 2 pójdzie nie tak, Nintendo prawdopodobnie będzie musiało stawić czoła najwyższemu upokorzeniu, jakim jest zostanie zewnętrznym wydawcą.

Jednocześnie Nintendo jest lepiej chronione przed wiatrem zmian niż ktokolwiek inny. Dysponuje ogromnymi rezerwami gotówki, niezwykle cenną własnością intelektualną, rosnącą siłą multimedialną i pomysłowym podejściem do technologii, która pomaga obniżyć koszty zarówno sprzętu, jak i oprogramowania. Być może wytrzyma na cholewce kolejne pokolenie.

Nintendo zwykle przyjmowało innowacyjne podejście do swoich platform sprzętowych, które częściej się sprawdzało (Wii, DS, Switch) niż nie (Wii U). Ale to niekoniecznie jest czas na innowacje.

Switch był podjętą przez Nintendo próbą zablokowania swojej dominującej pozycji w grach przenośnych, trzymając jedną nogę w domu, i okazała się niesamowitym sukcesem. Od tego czasu Valve, tworząc Steam Deck, podeszło do tego samego problemu z drugiej strony — co by było, gdybyś mógł zabrać ze sobą swoją domową bibliotekę gier w podróż? — i udowodniliśmy, iż jest to możliwe i iż jest na to duże zapotrzebowanie. Teraz Microsoftu I Sony podobno obaj planują konsole przenośne.

Dedykowana przestrzeń na urządzenia przenośne stanie się niedługo bardziej agresywnie konkurencyjna niż kiedykolwiek, a Nintendo musi użyć Switcha 2, aby okopać się i bronić swojej pozycji. Dlatego ogłosił już kompatybilność wsteczną, więc właściciele 140 milionów Switchów sprzedanych przez Nintendo mogą być spokojni, iż ich biblioteki przetrwają. Być może po raz pierwszy w historii firmy najważniejsza jest ciągłość i firma nie może sobie pozwolić na błądzenie po stycznej.

Dlatego Switch 2 brzmi tak, jakby był najbardziej konserwatywną konstrukcją Nintendo od czasów GameCube. To po prostu ma odnieść sukces.



Source link

Idź do oryginalnego materiału