Wydana przez Sony Interactive Entertainment w 2019 roku na PlayStation 4 i stworzona przez Bend Studio, Days Gone to gra akcji z otwartym światem i elementami survival horroru. Z początku tytuł ten spotkał się z mieszanymi recenzjami – chwalono otwarty świat, hordy świrusów i historię Deacona, ale krytykowano początkowe problemy techniczne i niektóre aspekty rozgrywki. Jednak z czasem gra zyskała wielu fanów i jest ceniona za swoją unikalną atmosferę i emocjonalną narrację, co, jak widać, po 6 latach odbiło się na zapowiedzianej wersji Remastered.
Premiera zaplanowana jest na 25 kwietnia 2025 roku na PlayStation 5 oraz jako darmowa aktualizacja dla posiadaczy oryginalnej gry na PC
W nowym wpisie na PlayStation.Blog zostały udostępnione szczegółowe informacje o funkcjach ułatwień dostępu w Days Gone Remastered.
Z okazji zbliżającej się premiery Days Gone Remastered na PlayStation 5, z euforią prezentujemy nasz rozbudowany zestaw funkcji ułatwień dostępu. Bazując na podstawowej liście z Days Gone z 2019 roku, naszym priorytetem było rozwinięcie i ulepszenie dostępności, aby doświadczenie gracza przemierzającego Broken Road 25 kwietnia było bardziej przystępne i konfigurowalne. Zanurzmy się w szczegóły! – Kevin McAllisterLider kreatywny i produktowy, Bend Studio
Czytaj też: Tęskniliście za strategią w świecie Star Wars. Mamy dla Was niespodziankę
Zgodnie z powyższym cytatem postaram się wam w prosty sposób przedstawić nowości, nad którymi pracowało Bend Studio, czy są one potrzebne? Lud przemówi po premierze, ale moim zdaniem najbardziej powinno się skupiać nad dopracowaniem produktu. Więcej nie marudząc, oto one.

Czytaj też: Larian studio żegna się z nami wydając ostatnią aktualizację
W tej nowej wersji twórcy chwalą się, iż dodali łącznie 11 kolorów napisów do wyboru, w zależności od preferencji, które można również zastosować do imienia mówcy. Poza tym dostępny jest również w pełni konfigurowalny Tryb Wysokiego Kontrastu z predefiniowanymi ustawieniami lub możliwością własnego doboru kolorów dla postaci i elementów interaktywnych. Dodatkowo wprowadzono Narrację Interfejsu Użytkownika, czyli odczytywanie menu i opcji, oraz Dźwiękowe Wskazówki Kolekcjonerskie, które ułatwią lokalizację przedmiotów.

Gracze zyskali również możliwość pełnej zmiany przypisania przycisków, co jest kompatybilne także z kontrolerem PlayStation Access. Poza tym dodano opcję zmiany Szybkości Gry w zakresie od 25% do 100%, co ułatwia walkę, zwłaszcza z hordami, z których słynie ta gra. Dodatkowo pojawią się opcje Centrowania Kamery podczas Ataku, regulacji wibracji haptycznych, zmiany Pola Widzenia i Trwały Punkt Centralny. Ulepszono też automatyczne kończenie QTE, które jest teraz dostępne na wszystkich poziomach trudności.
Czytaj też: Jeśli jesteś DOOM Slayer, Xbox ma dla Ciebie coś niezwykłego
Mam nadzieję, iż te małe poprawki umilą wszystkim grę, a sam tytuł nie okaże się pełen problemów technicznych, tak częstych w tytułach z otwartym światem.