Media ostatnimi czasy bardzo dbają o to, żeby nie przestawać mówić o serii Grand Theft Auto, do czego z resztą dokładam swoją cegiełkę. Dwa tygodnie temu odbyła się premiera najlepszej wersji, ich piątej odsłony, czyli Grand Theft Auto V Enhanced Edition. Niestety premiera nie przebiegła jednak najlepiej, a gracze skarżyli się na masę problemów, jednak ktoś zwrócił też uwagę na bardzo ciekawą kwestię w związku z dodaniem masy nowych technologii.
Implementacja globalnego oświetlenia opartego na ray tracingu w wydanej Edycji Rozszerzonej Grand Theft Auto V jest najprawdopodobniej zapowiedzią funkcji Grand Theft Auto VI
Kanał na YouTubie, Digital Foundry ostatnio opublikował materiał, na którym analizuje nową wersję piątej odsłony serii GTA wydanej na PC. W materiale dokładnie przyglądają się tym w nowym funkcjom i porównują je z wersjami gry na PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Według youtuberów nowa funkcja, jaką jest kompleksowa implementacja globalnego oświetlenia z ray tracingiem została dopracowana niezwykle dobrze, jak na tytuł niezaczynający z tą technologią. Zwykle, gdy deweloper implementuje funkcje ray tracingu, robi to w ograniczony sposób, można to zauważyć w takich tytułach jak Dying Light 2, gdzie RTGI działa tylko dla słońca, lub w Wiedźminie 3, gdzie RTGI działa tylko w otoczeniu i tworzy artefakty. Dlatego, można wysunąć tutaj takie przypuszczenie, iż ta technologia jest rozwijana dla Grand Theft Auto VI i została przeniesiona do poprzednika, żeby sprawdzić ją w praniu.
Poza tym Digital Foundry uważa, iż sposób działania nowej wersji GTA może być wskaźnikiem wydajności, jakiej należy oczekiwać na konsolach bazowych w przypadku sequela. Tłumaczą to tym, iż technologia jest sprytnie zoptymalizowana i nie obciąża szczególnie karty graficznej, za to obciąża procesor. W tym przypadku procesor Ryzen 5 3600, jest porównywalny z procesorem podstawowych konsol obecnej generacji i nie jest w stanie uruchomić gry przy stałych 60 FPS przy rozdzielczości 1440p z DLSS w trybie Quality.
Są to bardzo interesujące przypuszczenia, ale sądzę, iż nie powinniśmy brać ich za pewnik, dlatego proponuje uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalne informacje dotyczące gameplayu i wydajności, a także wymagań.