To zabawne, jak gwałtownie się zmieniają. Rankiem 2 maja odliczanie wydania GTA 6 przeczytało 77%, kuszącą liczbę, która sprawiła, iż poczuła się, jak wielkość jest w zasięgu ręki. Ale wystąpił wszystko, co było bezceremonialnym postem mediów społecznościowych, aby wnosić ten postęp, cofając licznik z powrotem do ponurego zera. Oczywiście wyczerpanie przenikało się do społeczności, krwawiąc przez niezliczone wątki Reddit i posty na Twitterze.
Biorąc pod uwagę, jak długo cisza radiowa Rockstar trwała, zanim w końcu uderzył młot w kształcie opóźnienia, nie mogę się powstrzymać, ale czuję, iż uznane studio jest nam coś winne. Z przyjemnością zebrałbym, jeżeli cierpliwość została spłacona dzięki dnia na dzień na jednym dniu. Dzisiaj staram się wyjaśnić, dlaczego wydanie GTA 6 PC w pierwszym dniu ma większy sens niż kiedykolwiek.
GTA 6 2026 Opóźnienie to złota okazja do wydania na pkt dnia jednego
Jeśli jest jedna rzecz, którą zwykle lubiły gry GTA, to mnóstwo czasu. Teraz nie mogę zaświadczyć o wiedzy z pierwszej ręki na temat cykli rozwojowych Rockstar, ale osądzając wyłącznie ich kadencję uwolnienia, kilka ostatnich tytułów GTA widziało ogromne luki pomiędzy nimi.
GTA III wylądowało w 2001 roku, Vice City nastąpiło rok później, a San Andreas przybył w 2004 roku. Ale od czasu przeprowadzki do HD z GTA IV, który spadł cztery lata po San Andreas, sprawy zwolniły do pełzania. Przybycie GTA 5 zajęło ponad pięć lata GTA 6 jest w tej chwili na dobrej drodze do wydania prawie 13 lat później. W kontekście to wystarczająco dużo czasu, aby niemowlę przejść do okresu dojrzewania, aby Skyrim ponownie wydał z trzema osobnymi etykietami, a do ogłoszenia Cyberpunk 2077, opóźnionego trzykrotnie, wydanego katastrofalnego i przetworzonego w renesansie dla wieków.
Obraz Kredyt: Gry Rockstar
Oczywiście Rockstar wydał kolos w Red Dead Redemption 2 w tym okresie, jednocześnie wylewając treści do GTA online. Ale 13 lata to zdecydowanie za długo na pojedynczą gręzwłaszcza gdy jest to nowy wpis w prawdopodobnie największej franczyzy do gier wszechczasów (obok tego włoskiego hydraulika). A dzięki niedawnemu opóźnieniu, które przenosi wydanie GTA 6 do Q2 2026, Studio dodało czas na wypolerowanie tytułu i potencjalnie utworzenie pełnoprawnego portu na PC.
Zawsze mi zaskoczyło, iż produkt przygotowywany na PC ostatecznie pomija go jako platformę wydania. Rockstar niewątpliwie współpracuje ze sprzętem najwyższego poziomu, a większość treści gry jest prawdopodobnie dostosowana i testowana w systemach wysokiej klasy. Aby najpierw uruchomić GTA 6 na konsolach i opuścić społeczność komputerów PC, aby czekać lata po początkowej wersji, wydaje się mniej podobną do twórczej decyzji, a bardziej śladem przestarzałego modelu biznesowego. W końcu sama moc i skalowalność platformy nie tylko pomieściłaby rozległy świat otwarty w grze, ale także pozwoliły na optymalizacje, które w pełni wykorzystują możliwości silnika.
Cieszę się, iż mogę przyznać, iż wydanie wyłącznie na konsolach ma swoje zalety. Optymalizacja staje się bardziej skoncentrowanym wysiłkiem Podczas pracy z zaledwie dwoma platformami, umożliwiając studio zapewnienie płynnej wydajności na PS5 i Xbox Series X/S przed przesunięciem ich uwagi na komputer. Biorąc to pod uwagę, podobnie ambitne gry udało się wydać jednocześnie po konsoli i komputerze, najnowsze przykłady są Elden Ring i Kingdom Come: Delivance 2. Z pewnością jest to w dziedzinie możliwości, szczególnie dla studia tak obciążonego zasobami jak Rockstar.
Dodatkowy czas rozwoju daje opóźnieniu, daje studio złotą okazję do przejścia na emeryturę przestarzałej praktyki i przyniesienia GTA 6 na PC pierwszego dnia. Z pewnością pomogłoby studio uzyskać odkupienie dla utrzymywania bazy graczy w ciemności przez tak długi czas. Nie trzeba dodawać, iż wymaga tego, iż przychody z dnia na dzień od sejsmiki do stratosferycznych.
Surowa rzeczywistość: port PC jeden jeden jest prawie niemożliwy
Zdjęcie dzięki uprzejmości: Rockstar Games/GTA 6
Mimo całego mojego marudzenia i zamachowania, Jestem prawie pewien, iż nie zobaczymy GTA 6 na PC przed 2027 najwcześniej. W ten sposób Rockstar robi rzeczy, niezależnie od tego, czy to port GTA 5 PC zajął 18 miesięcy, czy Red Dead Redemption 2, który przybył na Steamie na północ od roku. jeżeli ma to uniknąć kryzysu rozwojowego, to jestem za to. W końcu nic nie ma większego znaczenia niż dobre samopoczucie ludzi stojących za grą.
Jednak wielu graczy i dziennikarzy od dawna podejrzewa, iż opóźnione wydania na PC mają ułatwić kuszące podwójne zanurzenie. Nifty zarobki, który zwiększa liczbę sprzedaży po pierwszym wydaniu, opłaconym przez graczy PC, z których niektórzy kupują grę dwa razy. To nie jest ładne, ale to dobry biznes.
Chociaż przyzwyczaiłem się do tego wzoru, trudno nie być rozczarowany, gdy widzę go w akcji. Mając dodatkowy czas rozwoju, mam nadzieję, iż komputer nie zostawił ponownie na tylnym palniku. Port na PC byłby piękny gest, ukłon według uznania dla niesamowicie cierpliwej bazy fanów, która z niepokojem czekała przez dekadę.
To podsumowuje moje przemyślenia na temat opóźnienia GTA 6 i tego, jak Rockstar może zrekompensować graczom, wypuszczając go w PC Day First. Czy zgadzasz się z moimi powodami? Daj nam znać w komentarzach poniżej.